Curtiss SB2C-1C Helldiver

     
Název:
Name:
Curtiss SB2C-1C Helldiver Curtiss SB2C-1C Helldiver
Originální název:
Original Name:
Curtiss SB2C-1C Helldiver
Kategorie:
Category:
protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
Výrobce:
Producer:
DD.08.1943-DD.03.1944 Curtiss-Wright Corp., Columbus, Ohio
DD.09.1943-DD.03.1944 Canadian Car & Foundry Co. Ltd., Fort William, Ontario /
DD.12.1943-DD.06.1944 Fairchild Aircraft Ltd., Longueil, Québec /
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1943-DD.06.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
778 Curtiss SB2C-1C (00201/00370, 01008/01208, 18192/18598)
40 CCF SBW-1 (21192/21231)
26 CCF SBW-1B (60010/60035)
50 Fairchild SBF-1 (31636/31685)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan CATOBAR - catapult take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4588 kg 10115 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6203 kg 13675 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
7626 kg 16812 lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,440 m 49ft 8 5/8in
Délka:
Length:
11,200 m 36ft 9in
Výška:
Height:
4.650 m 15ft 3in
Plocha křídla:
Wing Area:
39.21 m2 422 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
158,174 kg/m2 32.4 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Wright R-2600-8 Twin Cyclone vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 268 kW a 1 085 kW v h= 3 658 m.
Vrtule trojlistá Curtiss-Electric s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 660 mm.
Wright R-2600-8 Twin Cyclone fourteen-cylinder twin-row air-cooled radial engine rated at 1,700 hp for take-off and 1,450 hp at 12,000 ft,
driving a three-blade Curtiss-Electric constant-speed propeller diameter 12 ft.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1211 l
931 l v pomocných nádržích
320 US gal
246 gal in auxiliary tanks
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
452.2 km/h v 3810 m 281 mph in 12500 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
254 km/h v 3658 m 157.8 mph in 12000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
8,88 m/s 1748 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,7 min do 3000 m 7,7 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7376 m 24200 ft
Dolet:
Range:
1786.4 km 1110 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3050 km 1895 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón ráže 20 mm v křídlech, 400 granátů pro každý,
2x pohyblivý kulomet ráže 7,62 mm v zadní kabině.
Pumový náklad: 1x torpédo Mark 13-2 nebo 907 kg pum v pumovnici, 2x 227 kg pumy na závesnících pod křídly.
Letoun sice mohl v pumovnici nést torpédo, ale toho bylo využito jen velmi zřídka.
Two fixed forward-firing 0.79 in wing-mounted cannons 400 rpg,
one twin flexible rearward-firing 0.30 inch M1919 Browning machine-guns in the rear cockpit.
Bomb load: in internal bay: 2,000 lb of bombs or one Mark 13-2 torpedo, on underwing hardpoints: 500 lb of bombs each.
(Provision was made for torpedo carriage, but torpedoes were rarely if ever done in practice.)
Uživatelské státy:
User States:

(SBW-1B / Helldiver Mk.I)

(SBW-1B / Helldiver Mk.I)
Poznámka:
Note:
Výroba plynule navázala na předchozí verzi SB2C-1, bylo však aplikováno více jak 800 změn a úprav, které umožnily jeho bojové nasazení, ale i tak byl letoun nadále svými osádkami neoblíbený.
Nejvýraznější úpravou byla instalace dvou dvacetimilimetrových kanónů do křídel, místo původních čtyř půlpalcových kulometů.
Palubní bombardéry SB2C-1C byly poprvé bojově nasazeny při útocích na japonskou základnu Rabaul v Nové Británii.
Osádky svým Helldiverům dávaly nelichotivé přezdívky jako "Bestie", "Zvíře" nebo "Zkurvysyn druhé třídy". Na druhou stranu Helldivery byly zřejmě opravdu velmi špatné letouny a mnoho jich skončilo ihned po vzletu na mořské hladině.
The first variant to see combat was the "SB2C-1C", which was introduced in 1943, with additional fuel storage and the four Brownings in the wings replaced by two 20 millimeter cannon. 778 SB2C-1Cs were built, with the type performing its first major combat action in a raid against the Japanese stronghold at Rabaul on New Britain on 11 November 1943.

The Helldiver was not generally loved by crews, who called it the "Beast" and said that "SB2C" stood for "Son of a Bitch Second Class". It was so badly underpowered that it tended to fly off the carrier deck and simply drop into the sea.
Zdroje:
Sources:
Schmid, Jaroslav: Letadla 1939-45. Stíhací a bombardovací letadla USA, Fraus, Plzeň 1993
http://en.wikipedia.org/wiki/SB2C_Helldiver
www.historyofwar.org
http://www.airwar.ru/enc/sww2/sb2c.html

Curtiss SB2C-1C Helldiver -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-SB2C-1C-Helldiver-t48306#295818 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Curtiss SB2C-1C Helldiver


Parametry stejné jako SB2C-1


Rozdíl mezi verzí 1 a 1C je hlavně ve výzbroji. V křídlech verze 1C byly umístěny dva 20mm kanóny a na letounech byly používány vrtulové kužely.


Vyrobeno: 778 ks
Výrobní čísla (Bu. No.):
00201 až 00370
01008 až 01208
18192 až 18598



Zdroj: Famous Airplanes Of The World No.40
SBD Dauntless, SBSC Helldiver - květen 1993 Tokyo

Curtiss SB2C-1C Helldiver - SB2C-1C - dobře jsou vidět 20 mm kanóny v křídlech
Zdroj: Famous Airplanes Of The World No.40 
SBD Dauntless, SBSC Helldiver - květen 1993 Tokyo

SB2C-1C - dobře jsou vidět 20 mm kanóny v křídlech
Zdroj: Famous Airplanes Of The World No.40
SBD Dauntless, SBSC Helldiver - květen 1993 Tokyo

URL : https://www.valka.cz/Curtiss-SB2C-1C-Helldiver-t48306#188574 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more