Petljakov Pe-2UT [kód NATO: Buck]

Petlyakov Pe-2UT
Петляков Пе-2YT
     
Název:
Name:
Petljakov Pe-2UT Petlyakov Pe-2UT
Originální název:
Original Name:
Петляков Пе-2YT
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.07.1942-DD.12.1945 Kazaňský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Kazaň /
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1942-DD.12.1945 sériová výroba
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~671
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.07.1942
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5956 kg 13131 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7344 kg 16191 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
8210 kg 18100 lb
Rozpětí:
Wingspan:
17,130 m 56ft 2,4in
Délka:
Length:
12,660 m 41ft 6,43in
Výška:
Height:
3,930 m 12ft 10,72in
Plocha křídla:
Wing Area:
40,50 m2 435.94 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
181,34 kg/m2 37.14 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov VK-105PF kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 890 kW (1 210 k), 926,75 kW (1 260 k) v h= 700 m a 868 kW (1 180 k) v h= 2 700 m.
Vrtule trojlistá VIŠ-61B s nastavitelným úhlem náběhu.
Klimov VK-105PF twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,193 hp for take-off, combat power 1,243 hp at 2,297 ft and 1,165 hp at 8,858 ft
driving a three-blade variable-pitch VISh-61B propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 054 l 326 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
508 km/h v 3900 m 315.7 mph in 12795 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
410 km/h v 5000 m 254.8 mph in 16404 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8700 m 28543 ft
Dolet:
Range:
1000 km 621.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1-2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v přídi

Pumový náklad:
normálně 600 kg
(6x FAB-100 v pumovnicích nebo 2x FAB-250 na vnějších závěsech)
One or two 0.3 in ShKAS fixed forward-firing in the nose.

Bomb load:
normal weight 1,323 lb (six 220 lb FAB-100 internal or two 551 lb FAB-250 external etc.)
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
kód NATO: Buck


První dva prototypy byly dokončeny v červenci a v srpnu 1942. Výroby začala zvolna a pomalu se stupňovala.
Letoun procházel vývojem, měnily se motory a vybavení (odstranění pancéřování a samosvorných nádrží tyto úpravy přinesly pokles vzletové hmotnosti až na 7 000 kg, recipročně vzrostla rychlost na 512 km/h.
V roce 1943 se začalo používat označení UPe-2.
NATO reporting name: Buck


?
Zdroje:
Sources:
Malcolm Passingham and Waclaw Klepacki, Aircraft in Profile No. 216 Petlyakov Pe-2 and Variants, Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., 1971
http://www.airwar.ru/enc/other2/pe2ut.html
http://base13.glasnet.ru/text/shavrov2/tbl14.htm
www.xs4all.nl
konflikty.pl
archiv autora

Petljakov Pe-2UT [kód NATO: Buck] -


Petljakov Pe-2UT [kód NATO: Buck] -


Petljakov Pe-2UT [kód NATO: Buck] -


Petljakov Pe-2UT [kód NATO: Buck] -


Petljakov Pe-2UT [kód NATO: Buck] -


URL : https://www.valka.cz/Petljakov-Pe-2UT-kod-NATO-Buck-t104079#373938 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more