This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Podle mého mínění jedny z nejzdařilejších lodí WW 1. Těžké výkovka a pavcéřování vyrobily Vítkovické ocelárny v Ostravě, výzbroj Škoda Plzeň: Stavěny byly v loděnicích v Terstu, Szent Istvan v Danibuisu v Rijece ale ocel a jiné výkovky dodali maďarské firmy což se značně projevilo na kvalitě této lodě.
Dělostřelecké vnější věže byla umístěny 8 m nad čarou ponoru, vnitřní 12 m nad čarou ponoru. pole střelby měli v rozsahu 300 a vnitřní 310. Střední dělostřelectvo bylo umístěno v kasematech.
Pancéřování lodě bylo vynikající. Pás na čáře ponoru byl vysoký od 4,5 – 4,8 m a ve středu o tl. 280mm zeslabenou na koncích na 120 mm, kryl téměř celou délku lodě, končil 6 m před zádí příčnou pancéřovou přepážkou. Kasematy chránil pancíř o tl. 150 mm, dělové věže a barbety 280mm pancíř. 2 pancéřové paluby o tl 50 a 40 mm. Kotelna byla vybyveny 12 kotly typu Yarrow.
spuštění 1911
výtlak : 21 370 t
délka: 160 m
šířka : 27,3 m
ponor: 8,2m
výkon: 18 400 kW
posádka: 988 mužů
rychlost: 20,8 uzlu
akční rádius: ? mil
výzbroj: 4x3 305 mm
12x150 mm v kasematech
18x70 mm, 2x47, 4Tx530mm