CL - Nürnberg (1934)

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Nürnberg


zahájení stavby: 1934
spuštění: 8.12.1934
zařazení do služby: 2.11.1935


délka: 183,8m
šířka: 16,46m
ponor: 4,27m


výtlak: 6,000t
výtlak max: 7,500t


pohon: turbíny+2 diesely, 60000 hp+12000 hp


rychlost: 32 uzlů


pancéřování: boky: 18-50mm
paluba: 20-25mm
dělové věže: 20-80mm
velitelská věž: 60mm


výzbroj: 9 x 150mm
8 x 88mm
8 x 37mm
6 x 20mm
12 x TT 533mm


posádka: 650-950
URL : https://www.valka.cz/CL-Nuernberg-1934-t12779#43796 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

To Melkor: prosímtě upřesni druh lodě a napiš do které třídy patřila.
Dík
URL : https://www.valka.cz/CL-Nuernberg-1934-t12779#54384 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

lehký křižník Nürnberg
třída: Leipzig
výrobce: Deutsche Werke Kiel
počátek stavby: 04.11.1933
převzat po květnu 1945 SSSR pod jménem Admiral Makarov
sešrotován 1961
CL - Nürnberg (1934) - po zabavení Rusy
datováno někdy okolo 50.let

po zabavení Rusy
datováno někdy okolo 50.let

URL : https://www.valka.cz/CL-Nuernberg-1934-t12779#93901 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more