Micubiši A6M2 21 Reisen [Zeke, Zero]

Mitsubishi A6M2 Model 21 Reisen / 零式艦上戦闘機二一型「零式」
     
Název:
Name:
Micubiši A6M2b 21 Mitsubishi A6M2b 21
Originální název:
Original Name:
零式艦上戦闘機二一型
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.11.1940-DD.MM.194R Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
DD.11.1941-DD.MM.194R Nakajima Aircrafts, Ltd., Koizumi /
Období výroby:
Production Period:
DD.11.1940-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1540 (total)
740 (Mitsubishi)
800 (Nakajima)
První vzlet:
Maiden Flight:
28.12.1939
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
STOBAR - krátký vzlet, přistání pomocí brzdících lan STOBAR - short take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1745 kg 3847 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2421 kg 5337 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2757 kg 6078 lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,000 m 39ft 4,43in
Délka:
Length:
9,060 m 29ft 8,68in
Výška:
Height:
3,051 m 10ft 0,12in
Plocha křídla:
Wing Area:
22,438 m2 241.52 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
107,90 kg/m2 22.1 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima NK1C Sakae 12, vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 691 kW (940 k) a 699 kW (950 k) v h= 4 200 m.
Vrtule trojlistá kovová Hamilton-Sumitomo s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 050 mm
Nakajima NK1C Sakae 12 fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine, rated at 927 hp for take-off and 937 hp at 13,780 ft,
driving a three-blade metal constant-speed Hamilton-Sumitomo propeller of the diameter 10 ft.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
545 l + 330 l v přídavné nádrži pod trupem 120 UK gallons and 72.5 UK gallons in one drop tank under a fuselage.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
532 km/h v 4550 m 330.6 mph in 14928 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
330 km/h v ? m 205.1 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
15,7 m/s 3090.6 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,45 min do 6000 m 7,34 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m 32808 ft
Dolet:
Range:
1870 km 1162 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3100 km 1926.3 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Typ 97 ráže 7,7 mm nad motorem (po 500 nábojích)
2x pevný kanón Typ 99 model 1 ráže 20 mm v křídlech (po 60 nábojích)
Pumový náklad: 2x 60 kg pumy, při sebevražedných misích 1x 250 kg
Two fixed forward-firing 0.303 inch Type 97 machine-guns in the upper fuselage decking 500 rpg and
two fixed forward-firing 0.79 inch Type 99 Model 1 cannon in wing-mounted 60 rpg.
Bomb load: two 132 lb bombs or suicide missions one 551 lb bomb.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
零式艦上戦闘機二一型 - Rei Šiki Kandžo Sento Ki - Námořní palubní stíhací letoun Typ 0 model 21

Spojenecký kód Zeke či Zero i japonský Rei-sen (zkrácené japonské označení Rei Šiki Kandžo Sento Ki) znamená 0, pro Japonce to označovalo rok 2000, který tehdy v Japonsku byl.
Spojenci zase označení 0 využili z hlediska psychologického, aby pilotům dodali sebedůvěru - bojují proti 0 (stíhačka s nulovou hodnotou).
零式艦上戦闘機二一型 - Rei Shiki Kanjo Sento Ki - Mitsubishi A6M Rei-sen - Mitsubishi Navy Type 0 Carrier Fighter.
The A6M was usually referred to by the Allies as the "Zero", from the 'Navy Type 0 Carrier Fighter' designation. The official Allied reporting name was Zeke.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Tadeusz Januszewski, Krzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarki 1912-1945, tom 1., Wydawnictwo Lampart, Warszawa, rok 2000, ISBN: 83-86776-56-0
René J. Francillon, The Mitsubishi A6M2 Zero-Sen, Aircraft in Profile, No. 129, Leatherhead, Surrey, UK: Profile Publications Ltd., rok 1966
Shigeru Nohara, A6M Zero in Action, Aircraft No.59, Carrollton, Texas: Squadron/Signal Publications, Inc., rok 1983, ISBN O-89747-141-5.
L+K 1/1976, Letadla 1939-45
http://www.combinedfleet.com/ijna/a6m.htm
www.airwar.ru/enc/fww2/a6mn.html
http://www.vectorsite.net/avzero.html
http://www.j-aircraft.com/research/WarPrizes.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A6M2-21-Reisen-Zeke-Zero-t1277#403454 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Micubiši A6M2 21 Reisen [Zeke, Zero] - Zero A6M2 model 21 výrobního čísla 5784 patřilo do stavu Tainan Kókútai a jeden bojový let s ním vykonal také Saburó Sakai. Stroj přežil bojové nasazení 2. světové války a dnes je vystaven v Aucklandu na Novém Zélandu. Podle restaurátorů však nesl označení V-173. Stroj na všech plochách zbarven světle šedě, motorový kryt velmi tmavě šedý, vrtulový kužel v barvě kovu.

Zero A6M2 model 21 výrobního čísla 5784 patřilo do stavu Tainan Kókútai a jeden bojový let s ním vykonal také Saburó Sakai. Stroj přežil bojové nasazení 2. světové války a dnes je vystaven v Aucklandu na Novém Zélandu. Podle restaurátorů však nesl označení V-173. Stroj na všech plochách zbarven světle šedě, motorový kryt velmi tmavě šedý, vrtulový kužel v barvě kovu.
Published with authors permit

Micubiši A6M2 21 Reisen [Zeke, Zero] -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A6M2-21-Reisen-Zeke-Zero-t1277#403901 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Micubiši A6M2 21 Reisen [Zeke, Zero] - Marking Zera A6M2 model 21, s nímž v únoru 1942 létal během bojů nad Jávou Saburó Sakai. Stroj patřil do stavu Tainann Kókútai. Kamufláž standardní: světle šedá barva na všech plochách, motorvý kryt velmi tmavě šedý,vrtulový kužel v barvě kovu. Bílé, červeně lemované kódové označení Tainan Kókútai používala do konce března 1942.

Marking Zera A6M2 model 21, s nímž v únoru 1942 létal během bojů nad Jávou Saburó Sakai. Stroj patřil do stavu Tainann Kókútai. Kamufláž standardní: světle šedá barva na všech plochách, motorvý kryt velmi tmavě šedý,vrtulový kužel v barvě kovu. Bílé, červeně lemované kódové označení Tainan Kókútai používala do konce března 1942.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A6M2-21-Reisen-Zeke-Zero-t1277#403890 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Micubiši A6M2 21 Reisen [Zeke, Zero] - Zero A6M2 model 21 náležící do stavu Tainan Kókútai. Létal s ním Saburó Sakai. Standardní kamufláž: svtělá šedá na všech plochách, velmi tmavě šedý kryt motoru, vrtulový kužel v barvě kovu. černá kódová písmena začala Tainan Kókútai používat od dubna 1942. Každá jednotka měla vlastní systém označování letounů podle jejich pozice v rámci letky. U Tainan Kókútai jeden pruh na trupu a jeden na SOP znamenal vedoucího šótai (trojice).

Zero A6M2 model 21 náležící do stavu Tainan Kókútai. Létal s ním Saburó Sakai. Standardní kamufláž: svtělá šedá na všech plochách, velmi tmavě šedý kryt motoru, vrtulový kužel v barvě kovu. černá kódová písmena začala Tainan Kókútai používat od dubna 1942. Každá jednotka měla vlastní systém označování letounů podle jejich pozice v rámci letky. U Tainan Kókútai jeden pruh na trupu a jeden na SOP znamenal vedoucího šótai (trojice).
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A6M2-21-Reisen-Zeke-Zero-t1277#403893 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Micubiši A6M2 21 Reisen [Zeke, Zero] - Marking Zera A6M2 model 21 s nímž se Saburó Sakai 7. srpna 1942 nad Guadalcanalem zúčastnil tvrdého vzdušného boje, kde získal 3 sestřely, avšak sám byl těžce raněn. Standardní kamufláž: světlá šedá na všech plochách, velmi tmavě šedý motorový kryt a vrtulový kužel v barvě kovu.

Marking Zera A6M2 model 21 s nímž se Saburó Sakai 7. srpna 1942 nad Guadalcanalem zúčastnil tvrdého vzdušného boje, kde získal 3 sestřely, avšak sám byl těžce raněn. Standardní kamufláž: světlá šedá na všech plochách, velmi tmavě šedý motorový kryt a vrtulový kužel v barvě kovu.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A6M2-21-Reisen-Zeke-Zero-t1277#403916 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Micubiši A6M2 21 Reisen [Zeke, Zero] - Toto Zero A6M2 21 patřilo do stavu 3. Kókutai a v prosinci 1941 s ním na Tchaj-wanu létal poručík Tamocu Jokojama (eso s 5 sestřely). Stroj na všech plochách zbarven světle šedě, motorový kryt velmi tmavě šedý, vrtulový kužel v barvě kovu.

Toto Zero A6M2 21 patřilo do stavu 3. Kókutai a v prosinci 1941 s ním na Tchaj-wanu létal poručík Tamocu Jokojama (eso s 5 sestřely). Stroj na všech plochách zbarven světle šedě, motorový kryt velmi tmavě šedý, vrtulový kužel v barvě kovu.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A6M2-21-Reisen-Zeke-Zero-t1277#413964 Version : 0
A6M2 21 (02-888) from the set 201. Kókutai, Philippines, October 1944. This aircraft was to take part in one of Japan's first kamikaze suicide attacks.
Micubiši A6M2 21 Reisen [Zeke, Zero] -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A6M2-21-Reisen-Zeke-Zero-t1277#426584 Version : 0
... photos of Zuikaku during the battle of the Coral sea 1942. The Model 21 implies that an adjustment was made airframe, which consisted in the installation of folding the ends of the wings. After their tilting on the deck of an aircraft carrier to reduce the margin to 11.00 m, thereby to facilitate the handling of the aircraft on board..
Micubiši A6M2 21 Reisen [Zeke, Zero] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A6M2-21-Reisen-Zeke-Zero-t1277#108888 Version : 0
Perfect illustration photo clearly showing the striking differences of the A6M2 compared to other versions.
Micubiši A6M2 21 Reisen [Zeke, Zero] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A6M2-21-Reisen-Zeke-Zero-t1277#43408 Version : 0
This A6M2 was made by the factory Nakajima (such as 500. piece type the A6M2 for this producer) in December 1942. During the war he served in the 201. Kokutai in Solomon islands. Because combat damage was the Japanese left in the jungle on the island of Ballale. In 1964, the wreckage was liberated from the clutches of the wilderness and into the mid 80's. years restored to letuschopného the state for the Commemorative Air Force. Because of the inability to procure serviceable original engine Sakae 12 is the "Zero" fitted with a power unit Pratt & Whitney R-1830..
Micubiši A6M2 21 Reisen [Zeke, Zero] - Vystavený exemplár - Pacific Aviation Museum
Pearl Harbor Hangar 37, Ford Island

Vystavený exemplár - Pacific Aviation Museum
Pearl Harbor Hangar 37, Ford Island

URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A6M2-21-Reisen-Zeke-Zero-t1277#401115 Version : 0
Trojpohledový sketch of Mitsubishi A6M2 Reisen.
Micubiši A6M2 21 Reisen [Zeke, Zero] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A6M2-21-Reisen-Zeke-Zero-t1277#120643 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more