Kawaniši K-7B (plovákový)

Kawanishi K-7B (floatplane) / 川西K- 7B水上
     
Název:
Name:
Kawaniši K-7B poštovní hydroplán Kawanishi K-7B Mail-carrying Seaplane
Originální název:
Original Name:
川西K- 7B 输送机水上
Kategorie:
Category:
transportní letoun cargo aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1925-DD.11.1925 Kawanishi Machinery Works, Kobe /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1925-DD.11.1925
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 konverze
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1925
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1282 kg 2826 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2082 kg 4590 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,000 m 39ft 4,43in
Délka:
Length:
11,000 m 36ft 1in
Výška:
Height:
4,080 m 13ft 4,62in
Plocha křídla:
Wing Area:
34,00 m2 365.97 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
61,235 kg/m2 12.54 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Lorraine I, vodou chlazený dvanáctiválec o výkonu 294 kW (400 k) a max. výkonu 324 kW (440 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Lorraine I twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, power output 395 hp and maximum power 434 hp,
driving a two-bladed wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
212.4 km/h v 0 m 132 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
169 km/h v 2500 m 105 mph in 8202 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6600 m 21654 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 10 h
Užitečné zatížení: 150 kg.


Jediný postavený letoun této verze, mohl být provozován s kolovým podvozkem i s podvozkem plovákovým, nejdříve létal s podvozkem kolovým.
Zásadní změnou proti předchůdci K-7A byla instalace výkonnějšího motoru Lorraine I.


Zde uvedená TTD se vztahují k letounu s plovákovým podvozkem.
Endurance: 10 hours
The normal payload of 331 lb.


K-7B Mail-carrying Aircraft
The sole example of the K-7B was completed in November 1925 as a modified version of the K-7A seaplane, and it could be equipped with either floats or wheels. It was powered by a 400hp Lorraine engine. Initially the aeroplane was fitted with wheels to demonstrate its capability as a mail plane.
The data relates to an airplane with floats.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
en.wikipedia.org
http://www.shinmaywa.co.jp/
archiv autora

Kawaniši K-7B (plovákový) -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-K-7B-plovakovy-t121614#416246 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more