Kawaniši K-5

Kawanishi K-5 / 川西K- 5
     
Název:
Name:
Kawaniši K-5 Poštovní hydroplán Kawanishi K-5 Mail-carrying Seaplane
Originální název:
Original Name:
川西K- 5 メール運ぶ水上機
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1922-DD.10.1922 Kawanishi Machinery Works, Kobe /
Období výroby:
Production Period:
DD.11.1921-DD.10.1922
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.10.1922
Osádka:
Crew:
2 + 4 pasažéři
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1750 kg 3858 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2700 kg 5952 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
18,700 m 61ft 4,22in
Délka:
Length:
12,635 m 41ft 5,43in
Výška:
Height:
4,600 m 15ft 1,09in
Plocha křídla:
Wing Area:
68.50 m2 737.351 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
39,40 kg/m2 8.07 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Maybach Mb.IVa, vodou chlazený řadový šestiválec o výkonu 194 kW a max. výkonu 227 kW.
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Maybach Mb.IVa six-cylinder inline liquid-cooled aircraft engine, power output 260 hp and maximum power 305 hp,
driving a two-bladed wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
149.7 km/h v 0 m 93 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
125 km/h v 1850 m 77.7 mph in 6070 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4000 m 13123 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
K-5 poštovní plovákový letoun.
V listopadu 1921 začal konstruktér Edži Sekiguči pracovat na projektu velkého jednomotorového poštovního hydroplánu K-5. Společnost Kawaniši kladla do tohotu projektu velké naděje a doufala, že letoun bude velmi úspěšným poštovním hydroplánem. V trupu byla prostorná kabina pro čtyři cestující, nebo pro náklad. Letoun byl dokončen v říjnu následujícího roku a ihned započaly letové zkoušky. Jejich výsledky přinesly zklamání, motor Maybach byl příliš slabý pro tak velký dvouplovákový letoun a nebyla žádná naděje na zvýšení výkonu.
K-5 Mail-carrying Seaplane
In November 1921 Eiji Sekiguchi began working on the project of the Kawanishi K-5. Kawanishi Kokuki KK he did hope that it will construct that this would be the first truly successful large Japanese seaplane transport. The concept provided a spacious cabin, aft of the pilots' side-by-side cockpit, for mail or cargo and with an option for two-by-two seating for four passengers. The aeroplane was completed in October 1922, but tests proved disappointing. Underpowered with its Maybach engine, the seaplane was unable to take off with any reasonable payload. Without the chance of improved performance.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora

Kawaniši K-5 -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-K-5-t121595#416190 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/cw1/k5kaw.html
.
Kawaniši K-5 -


Kawaniši K-5 -


Kawaniši K-5 -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-K-5-t121595#574028 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more