CZE - MGC-1

     
Název:
Name:
MGC-1 MGC-1
Originální název:
Original Name:
MGC-1
Kategorie:
Category:
obrněný transportér armoured personnel carrier
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2011-DD.MM.2011 EXCALIBUR ARMY spol. s r.o., Přelouč
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR (sériová výroba nezahájena / serial production not started)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (prototyp / prototype)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2011
Osádka:
Crew:
3
Přepravní kapacita:
Seating Capacity:
6 osob/troops
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
13000+ kg 28660+ lb
Celková délka:
Overall Length:
67351) mm 22 ft 1 ⅛ in 1)
Celková šířka:
Overall Width:
31501) mm 10 ft 4in 1)
Celková výška:
Overall Height:
20681) mm 6 ft 9 ⅜ in 1)
Světlá výška:
Ground Clearance:
370 mm 1 ft 2 ⅝ in
Pancéřování:
Armour:
balistická a protiminová ochrana dle:
- STANAG 4569 Annex A Level 4 (s přídavným pancéřováním)
- STANAG 4569 Annex B Level 2
ballistic and mine protection according to:
- STANAG 4569 Annex A Level 4 (with add-on armour)
- STANAG 4569 Annex B Level 2
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
UTD-20
- čtyřdobý, kapalinou chlazený, vznětový
- počet válců: 6 do V
- sklon válců: 120°
- maximální kroutící moment: 980 (+49/- 98) Nm
- hmotnost: 665 kg + 5%
- rozměry:
-- délka: 791 mm (včetně vyčnívajícího hřídele)
-- šířka: 1 150 mm
-- výška: 732 mm
- kompresní poměr: 15,8
- objem válců: 15,9 l
UTD-20
- four-stroke, liquid cooled, diesel
- number of cylinders: 6 in V
- angle of cylinders: 120°
- maximum torque: 723 (+36/-72) lb.ft
- weight: 1466 lb + 5%
- dimensions:
-- length: 31,1 in (including protruding shaft)
-- width: 45,3 in
-- height: 28,8 in
- compression ration: 15,8
- swept volume: 970 cu in
Výkon:
Power:
220 kW při 2600 ot/min 295 bhp at 2600 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
mechanická synchronizovaná převodovka
- počet stupňů: 5+1
- hmotnost převodovky s hlavní spojkou a planetovým směrovým ústrojím: 536 kg
mechanical synchromesh gearbox
- number of gears: 5+1
- weight of gearbox with main clutch and planetary cross-drive transmission: 1182 lb
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
~65 km/h ~40 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
~40 km/h ~25 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
550+ km 342+ mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
35 ° 78 %
Boční náklon:
Side Slope:
25 ° 56 %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,5 m 98in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,7 m 28in
Brodivost:
Fording Depth:
1,3 m 51in
Výzbroj:
Armament:
kulomet KPVT
- ráže: 14,5 mm
- náboje: 500 kusů

spřažený kulomet PKT
- ráže: 7,62 mm
- náboje: 2000 kusů
KPVT machine gun
- calibre: 14.5 mm
- ammunition: 500 rounds

PKT coaxial machine gun
- calibre: 7.62 mm
- ammunition: 2000 rounds
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) bez přídavného pancéřování a mřížové ochrany 1) without add-on and slat armour
Zdroje:
Sources:
firemní materiály EXCALIBUR ARMY, spol. s r.o.
URL : https://www.valka.cz/CZE-MGC-1-t115295#537646 Version : 0
Demonštrátor MGC-1 presented the company Excalibur Army. Technological demonštrátor represents the editing options / modernizácie martial vozidiel pechoty BVP-1 (príp. pôvodných BMP-1), but after small adjustments to the aj BMP-2 / BMP-2.

On demonštrátore are predstavené new pasívne, reaktívne and aktívne elements balistickej and protimínovej protection, ktorých inštalácia is possible on the basis of požiadaviek potencionálnych zákazníkov, ich finančných options and needs plnenia špecifických task. Using predstavených prvkov it is possible to substantially zlepšiť protection osádok vozidiel up to the level of protection given poskytujú novovyvinuté an armor vozidlá pri substantially lower finančných nákladoch.

Predná part of the hull demonštrátora represents the adjustment prídavnými pasívnymi pancierovými protective prvkami, which umožňujú dosiahnuť protection stupňa 4 of STANAG 4569.

In strednej part of the demonštrátora is applied doplnkový ceramic pancier and protection of SLAT, what increases the protection against the RPG.

No part of the vehicle is equipped aktívnym protective systémom.

On demonštrátore bola used veža from the OT MGC-14,5, equipped reaktívnym pancierom ERA (NXERA), ktorej bol pôvodný cannon vz. 71 nahradený veľkorážnym guľometom caliber 14.5 mm (KPVT). Pôvodný spriahnutý guľomet caliber 7.62 mm (PKT) zostal preserved. It is possible must use aj iné tower, aplikovateľné on pôvodnú guľovú path of the vehicle BVP-1.

In the year 2012, at the convention IDEB 2012 in Bratislave bolo vehicle predstavené ako the BMP-M1 CZ with a new, diaľkovo controlled vežou TURRA 30.

Changes are aj in bojovom priestore - bola zosilnená floor and inštalované new seats pre výsadok, veliteľa and vodiča.

Source:
www.armyrecognition.com
www.army.cz
.
URL : https://www.valka.cz/CZE-MGC-1-t115295#400703 Version : 0
Demonstrator MGC-1, IDET 2011, Brno, may 2011.






.
URL : https://www.valka.cz/CZE-MGC-1-t115295#400620 Version : 0
MGC-1 demonstrator
20.08.2011, Cihelna 2011
CZE - MGC-1 - vlastní foto

vlastní foto
CZE - MGC-1 - vlastní foto

vlastní foto
CZE - MGC-1 - vlastní foto

vlastní foto
CZE - MGC-1 - vlastní foto

vlastní foto
CZE - MGC-1 - vlastní foto

vlastní foto
CZE - MGC-1 - vlastní foto

vlastní foto
CZE - MGC-1 - vlastní foto

vlastní foto
CZE - MGC-1 - vlastní foto

vlastní foto
CZE - MGC-1 - vlastní foto

vlastní foto
CZE - MGC-1 - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/CZE-MGC-1-t115295#410891 Version : 0

Diskuse

The prospectus was captured on IDETu 2011 at the stand of the company Excalibur Army..
CZE - MGC-1 - Prospekt fmy. EA. Sken vlastní (300 dpi).

Prospekt fmy. EA. Sken vlastní (300 dpi).
URL : https://www.valka.cz/CZE-MGC-1-t115295#401304 Version : 0
I can't help it, but just drop the belt (anyone who has ridden a bvp knows it's not a problem at all), roll it under the fender and such a vehicle is scrapped for half a day... Moreover, with that lattice protection it is absolutely unsuitable for our landscape conditions, one more action crossing e.g. over the Leszcz and it's torn completely down, as it has already been shown x times while testing all possible and impossible prototypes...
It's a total fallacy to modify the bvp to such extremes, the chassis is not built to increase the weight of the vehicle, and the engine without modification won't take it either. And the designers of these modifications only make up for it by lifting the whole chassis higher by springing the torsion bars- which of course can't take the load and crack one joy. Widening sideways is also a fallacy, just see it on the old Svatava, where every single one of them had torn and warped fender-floats after the exercise...
URL : https://www.valka.cz/CZE-MGC-1-t115295#643943 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more