Tačikawa Ki 106.02

Tachikawa Ki-106.02 / 立川 キ106 试作战斗机0
     
Název:
Name:
Tačikawa Ki-106.02 (druhý prototyp) Tachikawa Ki-106.02 (second prototype)
Originální název:
Original Name:
キ106试作战斗机
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.08.1945 Tachikawa Airplane Co., Ltd., Tachikawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.08.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.08.1945
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2948 kg 6499 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3900 kg 8598 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3405 kg 7507 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,238 m 36ft 10,43in
Délka:
Length:
9,950 m 32ft 7,73in
Výška:
Height:
3,560 m 11ft 8,15in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,00 m2 226.04 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
185,71 kg/m2 38.04 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Homare 21 (Ha-45-21) Nakadžima Homare 21 (Ha-45-21) vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 471 kW (2 000 k), 1 368 kW (1 860 k)v h= 1 750 m a 1 192 kW (1 620 k)v h= 6 096 m.
Vrtule čtyřlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 100 mm.
Nakajima Homare 21 (Ha-45-21) eigteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated 1,973 hp for take-off, 1,835 hp at 5,740 ft, 1,598 hp at 20,000 ft,
driving a four-blade constant-speed propeller of the diameter 10ft 2in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
734 l a 2x 200 l v přídavných nádržích pod křídly. Probably 161.5 UK gallons and up to 88 UK gallons in two 44 UK gallons underwing drop tanks.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
620 km/h v 6400 m 385.3 mph in 20997 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
500 km/h v 6500 m 310.7 mph in 21325 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
19,1 m/s 3759.8 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,00 min do 5000 m 5,00 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11000 m 36089 ft
Dolet:
Range:
1240 km 770.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón Ho-5 ráže 20 mm nad motorem (po 120 nábojích).
Pumový náklad: pumy do hmotnosti 500 kg (2x 250 kg pod křídly).
Two fixed forward-firing 0.79 inch Ho-5 cannons in upper nose, 120 rpg.
Bomb load: Up to 1,102 lb, carried on two underwing hardpoints, rated at 551 lb each.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Technická data se vztahují pouze k druhému prototypu. Technical data apply only to the second prototype.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon, The Nakajima Ki-84, Aircraft in Profile No.70, Leatherhead, Surrey, UK, Profile Publications Ltd., rok 1966.
Famous Airplanes Of the World, No.19, Army Type 4 Fighter Hayate. Bunrin-Do, Tokyo, Japan, rok 1989.
http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki106.html
http://www.samoloty.ow.pl/str380.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Tacikawa-Ki-106-02-t110689#389603 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Přidám fotografie ze zkoušek v USA
Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki106.html
Tačikawa Ki 106.02 -


Tačikawa Ki 106.02 -


Tačikawa Ki 106.02 -


URL : https://www.valka.cz/Tacikawa-Ki-106-02-t110689#111769 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more