IMAM Ro.63

     
Název:
Name:
IMAM Ro.63 IMAM Ro.63
Originální název:
Original Name:
IMAM Ro.63
Kategorie:
Category:
víceúčelový letoun utility aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.03.1941 SA Industrie Meccaniche e Aeronautiche Meridionali, Napoli /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.03.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
6 (MM.11591 - MM.11696)
První vzlet:
Maiden Flight:
01.06.1940
Osádka:
Crew:
2 + 2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
STOL - zkrácený vzlet a přistání STOL - short take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
620 kg 1367 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1060 kg 2337 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1485 kg 3274 lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,500 m 44ft 3,5in
Délka:
Length:
8,700 m 28ft 6,5in
Výška:
Height:
3,100 m 10ft 2,in
Plocha křídla:
Wing Area:
26,50 m2 285.24 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
40.00 kg/m2 8.19 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hirth HM 508D, vzduchem chlazený invetní osmiválec s válci do V o výkonu 209 kW.
Vrtule dvoulistá s konstantní rychlostí otáček.
Hirth HM 508D, air-cooled eight cylinder 60 degree inverted V inline engine, rated 269 hp,
driving two blade constant-speed propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
220 km/h v ? m 136.7 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
164 km/h v 1500 m 101.9 mph in 4921 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6800 m 22310 ft
Dolet:
Range:
360 km 223.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
900 km 559.2 mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
Itálie Italy
Poznámka:
Note:
IMAM Ro.63 byl velice dobrým a slibným letounem, který se však nedostal do výroby, protože italský průmysl nedokázal vyrobit spolehlivé motory v dostatečném množství. The Ro.63 was an excellent machine that was built practically only a pre-series production. They were doomed by lack of Italian-built engines.
Zdroje:
Sources:
http://www.airwar.ru/enc/other2/ro63.html
www.wolframalpha.com
http://uk.ask.com/wiki/IMAM_Ro.63
www.aviarmor.net
http://en.wikipedia.org/wiki/IMAM_Ro.63 - fotografie
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/IMAM-Ro-63-t108441#384833 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Popis a historie letounu:


Italské ministerstvo letectví v roce 1938 vypsalo soutěž, jejímž cílem bylo získat pro své letectvo letoun s podobných vlastnostmi jaké měl německý Fieseler Fi-156 Storch, tedy letoun s krátkým vzletem i přistáním.
Na tuto soutěž odpověděly dvě letecké továrny a tak vznikají letouny Caproni-AVIS C.4 a IMAM Romeo Ro.63. Zde se alespoň letmo podíváme na druhý letoun IMAM Ro.63.


Továrna Industrie Meccaniche e Aeronautiche Meridionali (IMAM) z Neapole obsadila soutěž prototypem letadla, které navrhli a postavili inženýři Giovanni Galasso, Manlio Zappata a Pietro Kaleri. Výsledným dílem byl hornoplošník smíšené konstrukce s poměrně vysokým pevným podvozkem. Trup letounu tvořily ocelové trubky a tato kostra byla potažena duralovými panely. Křídla měla kovové nosníky s dřevěným žebrováním a na tato žebra byl připevněn překližkový potah. Potřebný vztlak při malých rychlostech pomáhaly zajistit klapky typu Handley Page. Pohonnou jednotku tvořil invertní vzduchem chlazený osmiválec Hirt HM 508D, výkon přenášela dvoulistá kovová vrtule s konstantní rychlostí otáček. Osádka byla dvoučlenná a za jejich sedadly bylo místo pro dva pasažéry, nebo pro lůžko s jedním raněným (bylo zde více místa než ve Storchu).


Zkoušky obou letadel se protahovaly a vedly se okolo obou zúčastněných letounů dlouhé diskuze. Společnost AVIS slibovala, že u svého dolnoplošníku sníží cenu a vylepší výkony. Letoun IMAM Ro.63 byl zase méně výrobně nákladný. Komise se stále nerozhodla o vítězi, Itálie mezitím vstoupila do války a zájem o letoun této kategorie opět stoupl. Koncem roku 1940 dostaly obě továrny pokyn k výrobě malé předsérie letadel. Továrna IMAM měla podle smlouvy z 12. 12. 1940 dodat celkem šest letadel Ro.63 sériových čísel (MM.11591 - MM.11696), první z těchto letadel převzala armáda ke zkouškám, které proběhly v měsíci březnu. Na základě těchto zkoušek bylo provedeno několik drobných úprav a letouny byly schváleny pro předání k bojovým jednotkám. V červenci 1941 došlo k porovnávacím testům s německým letounem Fi 156 Storch a Ro.63 se údajně ukázal být lepším.


Letouny byly přesunuty na bojiště do Libye, kde je čekala poměrně dlouhá bojová činnost, v zimě roku 1942 zůstaly po několika nehodách a haváriích pouze tři letuschopné stroje, které byly intenzivně používány na základně v Bengází. Nakonec jejich činnost musela být ukončena pro jejich celkovou olétanost a pro nedostatek náhradních dílů, tak o stavu těchto letounů hovořila zprava ze dne 5. 7. 1943. Ještě jedno zjištění italských techniků stojí za zmínku - motory Hirt měly problémy při používání v libyjském prostředí.

Mezitím se konečně italské letectvo definitivně rozhodlo a objednalo u továrny IMAM 100 letounů Ro.63, objednávka byla nakonec zrušena, pro nedostatek vhodných motoru. Německé motory se nepodařilo zajistit a uvažované italské Isotta-Fraschini "Beta" byly velice nespolehlivé. Osudným pro tento jinak slibný letoun byl nedostatek vhodných motorů.


Po válce bylo uvažováno o jeho znovuzavedení do výroby, tentokrát pro čistě civilní potřebu. Vše nakonec ztroskotalo po zjištění, že veškeré výrobní podklady byly za války zničeny.


archiv autora
URL : https://www.valka.cz/IMAM-Ro-63-t108441#384846 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

fotografie
zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/IMAM_Ro.63
IMAM Ro.63 -


IMAM Ro.63 -


IMAM Ro.63 -


IMAM Ro.63 -


URL : https://www.valka.cz/IMAM-Ro-63-t108441#384834 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more