CZK - Škoda S

Škoda 6ST6-L
     
Název:
Name:
Škoda 6ST6-L Škoda 6ST6-L
Originální název:
Original Name:
Škoda 6ST6-L
Kategorie:
Category:
valník cargo bed truck
Výrobce:
Producer:
Akciová společnost, dříve Škodovy závody, Plzeň /
Reichswerke Hermann Göring, Plzeň /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.MM.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
minimálně 1182 / at least 1182
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.193R
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 1 ?
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x4
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
6890 kg 15190 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
3200 kg 7055 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
10090 kg 22245 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
- kg - lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
- kg - lb
Celková délka:
Overall Length:
7130 mm 23ft 4in
Celková šířka:
Overall Width:
2110 mm 6ft 11in
Celková výška:
Overall Height:
2650 mm 8ft 8in
Světlá výška:
Ground Clearance:
270 mm 11in
Rozvor:
Wheelbase:
3500 mm - 1150 mm 137 ¾ in - 45 ¼ in
Rozchod:
Track:
1700 mm - všechny nápravy
66 ⅞ in - all axles
Brzdová soustava:
Braking System:
provozní - pneumatická service brake - pneumatic
Elektrický systém:
Electrical System:
? ?
Pneumatiky:
Tyres:
10,50 - 20
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Škoda 6V
- zážehový, kapalinovou chlazený, OHV
- řadový
- počet válců: 6
- vrtání: 112 mm
- zdvih: 140 mm
- objem válců: 8275 cm3
- výkon: 73,5 kW (100 k) při 1600 ot/min
Škoda 6V
- gasoline, liquid cooled, OHV
- in-line
- number of cylinders: 6
- bore: 4 ⅜ in
- stroke: 5 ½ in
- swept volume: 505 cu in
- power output: 99 bhp at 2600 rpm
Převodovka:
Gearbox:
- manuální převodovka
- počet stupňů: 8+2
- manual gearbox
- number of gears: 8+2
Spojka:
Clutch:
- vícelamelová, suchá - multi-plate, dry
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? l ? Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
64 km/h 40 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
28 km/h 17 mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
nové označení: Škoda S new designation: Škoda S
Zdroje:
Sources:
Kusovský, F.: Vojenské nákladní automobily Škoda, Grada, Praha, 2013
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-S-t105532#44862 Version : 0
Damage 6 ST 6-L was a medium-sized truck 6×4.
For the Czechoslovak army was built 400 pieces, following the occupation of Czechoslovakia was taken wehrmachtem.
Its manufacturer, the firm was Škoda Plzeň. Production took place in the years 1935-1939.

Weight: 11,7 t
Length: of 7.04 m
Width: 2,12 m
Height: 2,60 m
Crew: 2-3 men
Drive: engine Damage 6V, inline, water-cooled
The content engine: 8275 cm3
Power: 100 to
Gearbox: 4 + 1 plus reduction
Driven axle: both rear
Maximum speed: 50 km/h
Fuel consumption: 85 1/100 km
The contents of the fuel tank: 230 l


Source:
http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_6_ST_6-L.
CZK - Škoda S -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-S-t105532#377314 Version : 0
Skoda 6 ST 6-L in čs. povojnovej the army



In zmysle RMNO article.539/1952 V2VO-ATS prideľujem pre mot. vozidlá 6. del. brigade nasledujúce evidenčné numbers :


Skoda 6 ST 6 L-32806 - new reg no. 110054




Source : DR veliteľa 6. delostreleckej brigade no. 82 zo of the day 14.5.1952 Senica nad Myjavou


Fund VHA military history institute in Bratislava.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-S-t105532#460370 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more