SOMUA Coder (pokladač mosta)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 567 příspěvků vloženo, 2104 editováno a 1282 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

SOMUA Coder (pokladač mosta)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    SOMUA Coder SOMUA Coder
    Originální název:
    Original Name:
    Porte-Pont Somua Coder
    Kategorie:
    Category:
    pokladač mostu bridge layer
    Výrobce:
    Producer:
    Société d'Outillage Mécanique et d'Usinage d'Artillerie, Saint-Ouen /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1939-DD.MM.1939
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 prototyp
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.09.1939
    Osádka:
    Crew:
    2-4
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    ? kg ? lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    ? mm ?
    Celková šířka:
    Overall Width:
    ? mm ?
    Celková výška:
    Overall Height:
    ? mm ?
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    ? mm ?
    Pancéřování:
    Armour:
    8-10 8-10
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    ? ?
    Výkon:
    Power:
    78.3 kW při 2000 ot/min 105 bhp at 2000 rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    ? km/h ? mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    ? km ? mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    ? ° ? %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    ? m ?
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    ? m ?
    Brodivost:
    Fording Depth:
    ? m ?
    Nástavba:
    Superstructure:
    - -
    Výzbroj:
    Armament:
    bez výzbroje no armament
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Francois Vauvillier - The encyklopedia of French tanks and Armoured vehicles 1914-1940, Histoire & Collections, vydané v roku 2014, ISBN: 978-2-35250-322-4
    Ivo Pejčoch – Obrněná technika 7, Francie 1919-1945, vydavateľtvo Ares, Praha 2007, ISBN 978-80-86158-47-1
    www.chars-francais.net
    www.ebay.de
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/104380#374763Version : 0
    MOD
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    V roku 1926 zadaný vývojový program na nové tanky rátal s tým, že nové stroje dokážu prekonať zákopy široké 2,5 metra, ťažké tanky až 4,5 metrový zákop. Reálne však nové tanky takéto náročné požiadavky nespĺňali, preto bola v roku 1937 poverená firma Société Coder de Marseille vývojom špecializovaného ženijného prostriedku (mostného pokladača). Malo sa jednať o mostovku dlhú 8 metrov, eventuálne takej konštrukcie, ktorá by umožnila tankom prekonať protitankové prekážky tzv. dračie zuby, ktoré boli rozmiestnené po celej dĺžke Maginotovej línie. Zariadenie na pokládku mostovky využívalo hydrauliku. Základom projektu bola modifikovaná platforma polopásového delostreleckého ťahača Somua MCL 5 s výkonnejším 6-valcovým motorom, ktorý niesol označenie MSCL 5. Prototyp bol armáde dodaný v 9/1939, ktorá ho následne podrobila testom. Princíp pokládky spočíval v tom, že vozidlo s naloženým mostom nacúvalo k prekážke, spustilo oporu nesenú v zadnej časti, ktorá zvýšila stabilitu vozidla a následne za pomoci hydraulicky ovládaného kužeľovitého barana, na ktorom bola mostovka uchytená, sa most položil nad prekážku. Most bol široký 2,2 m, dlhý 8 m (reálne sa dala prekonať prekážka široká 6-7 metrov) a nosnosť bola 20 ton. Skúšky zahŕňali 100 prejazdov tankov firmy Somua a 60 prejazdov tankov B 1. Kabína a motorový priestor bol pancierovaný plechmi hrúbky 8-10 mm. Hodnotenie vozidla nebolo priaznivé. Vyčítala sa mu, že pri okládke mostu bolo vozidlo viditeľné nepriateľskými pozorovateľmi, balistická ochrana proti strelám bola malá a celkovo nemal koncept výraznejšie výhody, než štandardné skladacie mosty pokladané ručne. 22.5.1940 bol projekt zrušený. Prototyp padol do rúk nemeckých jednotiek, ďalší osud prototypu je mi neznámy. Vozidlo nieslo registračnú značku M 11 269.


    *zdroj:
    Francois Vauvillier - The encyklopedia of French tanks and Armoured vehicles 1914-1940, Histoire & Collections, vydané v roku 2014, ISBN: 978-2-35250-322-4
    www.ebay.de




    URL : https://en.valka.cz/topic/view/104380#374760Version : 0
    MOD