SOV - T-28 PCH (se soupravou pro hluboké brodění)

Т-28 ПX - подводный ход

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

T-28 PCH


V 1937 byl vyroben prototyp tanku T-28 s úpravou pro násilné překonávání vodních překážek do hloubky 4,5 m a rychlosti toku do 1 m/s.
Zařízení pro brodění (konstrukce NIBT) bylo koncipováno podobně jako již vyzkoušené soupravy pro tanky BT-5 PCH a T-26-1933 PCH. K přívodu vzduchu pro osádku a motor sloužila roura připevněná k věži vozidla, výfuk byl uzavřen automatickým jednocestným ventilem a chlazení motoru bylo řešeno zaplavením chladiče. Dotěsnění vozidla bylo provedeno houbovitým kaučukem, impregnovanou kůží a tukem.


Při zkouškách v srpnu až prosinci 1937 proběhlo několik brodění v různých hloubkách s plným ponořením (27?), nejdelší trvalo 60 minut. Při jedné zkoušce v hloubce 276 cm po explozi motoru došlo k zaplavení tanku, osádce, vybavené dýchacími přístroji (IPA-2, IPA-3) se podařilo opustit tank bez ztrát na životech.


O bojovém nasazení tohoto vozidla nejsou zprávy.



Zdroj
Kolomiec M., Moščaskij I.: Srednyj tank T-28, Broněkolekcija 1/2001,Modelist-Konstruktor, Moskva 2001
Barjatinskij M.B, Pavlov M.: Srednyj tank T-28, edice Arsenal, Askold, Moskva 1993

SOV - T-28 PCH (se soupravou pro hluboké brodění) - T-28 PCH
řez vozidlem

T-28 PCH
řez vozidlem

SOV - T-28 PCH (se soupravou pro hluboké brodění) - T-28 PCH
při zkouškách v továrním vodojemu

T-28 PCH
při zkouškách v továrním vodojemu

URL : https://www.valka.cz/SOV-T-28-PCH-se-soupravou-pro-hluboke-brodeni-t103529#372346 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more