This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
V 1937 byl vyroben prototyp tanku T-28 s úpravou pro násilné překonávání vodních překážek do hloubky 4,5 m a rychlosti toku do 1 m/s.
Zařízení pro brodění (konstrukce NIBT) bylo koncipováno podobně jako již vyzkoušené soupravy pro tanky BT-5 PCH a T-26-1933 PCH. K přívodu vzduchu pro osádku a motor sloužila roura připevněná k věži vozidla, výfuk byl uzavřen automatickým jednocestným ventilem a chlazení motoru bylo řešeno zaplavením chladiče. Dotěsnění vozidla bylo provedeno houbovitým kaučukem, impregnovanou kůží a tukem.
Při zkouškách v srpnu až prosinci 1937 proběhlo několik brodění v různých hloubkách s plným ponořením (27?), nejdelší trvalo 60 minut. Při jedné zkoušce v hloubce 276 cm po explozi motoru došlo k zaplavení tanku, osádce, vybavené dýchacími přístroji (IPA-2, IPA-3) se podařilo opustit tank bez ztrát na životech.
O bojovém nasazení tohoto vozidla nejsou zprávy.
Zdroj
Kolomiec M., Moščaskij I.: Srednyj tank T-28, Broněkolekcija 1/2001,Modelist-Konstruktor, Moskva 2001
Barjatinskij M.B, Pavlov M.: Srednyj tank T-28, edice Arsenal, Askold, Moskva 1993
Period | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Production No. | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Tactical marking | - |
Name | - |
Unit | - |
Date (DD.MM.RRRR) | - |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
T-28 PCH
řez vozidlem
Period | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Production No. | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Tactical marking | - |
Name | - |
Unit | - |
Date (DD.MM.RRRR) | - |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
T-28 PCH
při zkouškách v továrním vodojemu