Název: Name: | Bussard | Bussard |
Originální název: Original Name: | SP 21 Bussard | |
Kategorie: Category: | nosič hydroplánů (katapulovací loď) | Seaplane tender (Catapult vessel) |
Třída: Class: | Klasse SP II | |
Kódové označení: Pennant Number: | SP 21 | |
Loděnice: Builder: | F. Schichau, Königsberg | |
Založení kýlu: Laid Down: | DD.MM.1940 | |
Spuštění na vodu: Launched: | DD.MM.1942 | |
Uvedení do služby: Commissioned: | 01.05.1942 | |
Vyřazení ze služby: Decommissioned: | DD.05.1945 opustená posádkou Kristiansand | |
Velitel: Commander: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR, ( ) | |
Jednotka: Unit: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR |
Posádka: Crew: | 54 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Standardní výtlak: Standard Displacement: | 2040 t | 2008 long tons |
Plný výtlak: Full Load Displacement: | ? t | ? long tons |
Délka: Length: | 98,3 m | 322ft 6in |
Šířka: Beam: | 14 m | 45ft 11in |
Ponor: Draught: | 2,2 m | 7ft 3in |
Pancéřování: Armour: | ? | ? |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | 2 x 8 valcový diesel KHD | 2 x 8 cylinders diesels KHD |
Výkon: Power: | 1342.3 kW při ? ot/min | 1800 bhp at ? rpm |
Šrouby: Propellers: | 2 x Voith-Schneider | |
Zásoba paliva: Fuel Load: | 230 t | 226 long tons |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost: Speed: | 22.2 km/h | 12 kt |
Dosah: Range: | 16297.6 km při rychlosti 18.5 km/h | 8800 nm at speed 10 kt |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | 2 x Flak 38 | 2 x Flak 38 |
Vybavení: Equipment: | katapult Heinkel otočný žeriav | Heinkel catapult crane |
Nesená letadla: Aircraft Carried: | 1 x BV 138 | 1 x BV 138 |
Poznámka: Note: | 22.02.1946 opustené plavidlo ukoristilo USA, ktoré ho v roku 1947 predali belgickej firme Heygen, Antverpy. V lete roku 1950 loď predaná holandskej firme Boele & Osterwijk N.V., Rotterdam, ktorá loď v lodeniaciach N.V. Scheepswerven v/h Fa. Schram & Zn. konvertovala na sací bager a premenovala na Ahoy. Ďalší osud neznámy. | On 22.02.1946 taken over by the US Navy in Kristiansand, Norway; 1947 sold to Fa. Heygen in Gent, Belgium; Summer 1950 bought by Boele & Osterwijk N.V., Rotterdam; Converted to suction dredger during the summer 1950 by N.V. Scheepswerven v/h Fa. Schram & Zn., and was renamed Ahoy. Subsequent fate unknown |
Zdroje: Sources: | Zdroj: http://ww2.dk/articles/catapult.htm PEJČOCH, Ivo: Letadlové lodě kontinentálni Evropy; Svět křídel 2009; ISBN 978-80-86808-69-7 |