Avro Canada CF-105 Arrow Mk.1

     
Název:
Name:
Avro Canada CF-105 Arrow Mk.1 Avro Canada CF-105 Arrow Mk.1
Originální název:
Original Name:
Avro Canada CF-105 Arrow Mk.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1957-DD.MM.1958 A. V. Roe Canada Ltd., Malton, Ontario /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1957-DD.MM.1958
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5 prototypov
První vzlet:
Maiden Flight:
25.03.1958 Jan Zurakowski
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
bezocasé tailless
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
22245 kg 49040 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
25855 kg 57000 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
31117 kg 68602 lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,24 m 50ft
Délka:
Length:
25,3 m 80ft 1in
Výška:
Height:
6,48 m 21ft 3in
Plocha křídla:
Wing Area:
113,80 m2 1225 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
226,9 kg/m2 46.47 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Pratt & Whitney J75-P-3 (RL-201), ďalšie prototypy Pratt & Whitney J75-P-5
výkon 55,6 kN / 104,53 kN s prídavným spaľovaním
Pratt & Whitney J75-P-3 (RL-201), other prototypes Pratt & Whitney J75-P-5
thrust 12 500 lbf / 235000 lbf with afterburner
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
11401 l 2508 Imp gal / 3010 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2104 km/h v 15000 m 1307 mph in 50000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
977 km/h v 11000 m 607 mph in 36000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
195 m/s 38450 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,4 min do 15240 m 4,4 min to 50000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
16154 m 53000 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
navrhovaná:
1x-4x AIR-2 Genie
8x AIM-4 Falcon
8x Velvet Glove
3x AIM-7B Sparrow II
proposed:
1x-4x AIR-2 Genie
8x AIM-4 Falcon
8x Velvet Glove
3x AIM-7B Sparrow II
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Jackson, A.J.: Avro Aircraft since 1908. Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-834-8
Hornát, Jiří: Monografie Avro Canada CF-105 Arrow, L+K 11 a 12/1984
zurakowskiavroarrow.weebly.com
http://www.avroarrow.org/AvroArrow/index.html
http://www.airvectors.net/avarrow.html
http://www.avro-arrow.org/
URL : https://www.valka.cz/Avro-Canada-CF-105-Arrow-Mk-1-t10091#506559 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Avro Canada CF-105 Arrow

Prototypy lietadla s deltovými krídlami Arrow používali ešte pohonné jednotky Pratt & Whitney J-75, pre sériové stoje však boli plánované nové motory Orenda PS-13 Iroquois. S neskorším prevedením Iroquois Mk.III bola očakávaná rýchlosť M=2,5.
Arrow mal byť vybavený novým radarom Astra a k novým diaľkovým riadeným strelám Sparrow mal dostať systém riadenia paľby.
Koniec vývoja striel Sparrow II viedol k tomu, že namiesto toho boli zvolené strely Genie s nukleárnou bojovou hlavicou.
Nosné ploch lietadla boli vyfrézované z jednej veľkej dosky. Dvaja členovia posádky sedeli za sebou na katapultovacích sedadlách Martin Baker C-5. Arrow nemal z úsporných dôvodov výškové kormidlá. Vo vysokorýchlostnom lete preto potrebnú stabilitu zaisťoval umelý tlmiaci systém.
V 25. marca 1958 vzlietol prvý z piatich prototypov Avro Canada Arrow č. 25201 (dokončený 4. decembra 1957), ktorý pilotoval Jan Zurakowski. Letové výkony boli dobré, dvom strojom však zlyhal podvozok, takže boli na zemi poškodené. V septembri bol zrušený vývoj radaru a o niekoľko mesiacov neskôr nakoniec aj celý program Arrow, v prospech cenovo výhodnejších amerických lietadiel.
Vo februári 1959 nariadila kanadská vláda zošrotovať všetkých päť prototypov Mk.I a štyroch takmer dostavaných prototypov Mk.II.
Namiesto lietadiel Arrow obdržalo kanadské letectvo americké stroje F-101 Voodoo.
URL : https://www.valka.cz/Avro-Canada-CF-105-Arrow-Mk-1-t10091#30618 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

CF-105 Arrow Mk.1 (RL-204). Jedná se o čtvrtý vyrobený prototyp, který svůj poslední vzlet uskutečnil 18. února 1959. Jednalo se přitom teprve o jeho šestý let.
Avro Canada CF-105 Arrow Mk.1 - (1000aircraftpictures.com)

(1000aircraftpictures.com)
URL : https://www.valka.cz/Avro-Canada-CF-105-Arrow-Mk-1-t10091#30672 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Avro Canada CF-105 Arrow
Avro Canada CF-105 Arrow Mk.1 -


URL : https://www.valka.cz/Avro-Canada-CF-105-Arrow-Mk-1-t10091#63050 Version : 0

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Momentálne som dopozeral dokument na Up Network TV, kde sa hovori o 6 vyrobenych prototypoch.
URL : https://www.valka.cz/Avro-Canada-CF-105-Arrow-Mk-1-t10091#630541 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Prototypov Avro Arrow vo verzii Mk.1 bolo vyrobených 5 kusov (RL-201 - RL-205) ešte s motormi Pratt & Whitney J75. Ten 6. prototyp (RL-206) stavaný už vo verzii Mk.2 s kanadskými motormi Orenda PS-13 Iroquois bol vo februári 1959 takmer hotový a pripravoval sa na pozemné skúšky, ale po zrušení programu bol zničený spolu s ďalšími rozostavanými prototypmi.
URL : https://www.valka.cz/Avro-Canada-CF-105-Arrow-Mk-1-t10091#630542 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Dik. Ten detail že sa pripravoval na pozemné skúšky tam bol spomenutú, aj to že bol zničený spolu s ostatnými (mala sa zachovať iba predná časť jednoho z prototypov) a likvidácia lietadiel prebehla ich rozrezaním plameňom. Buď mi ušlo že 6. prototyp bol iná verzia, alebo to nespomenuli. Čo spomenuli je to, že podľa konšpiračných teórií je jeden z prototypov niekde zachovaný, čo údajne dokazuje fotografia z likvidácie, kde je v rôznej fáze likvidácie vidieť iba 5 lietadiel.
URL : https://www.valka.cz/Avro-Canada-CF-105-Arrow-Mk-1-t10091#630545 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more