Název: Name: | Tomaševič I-110 | Tomashevich I-110 |
Originální název: Original Name: | Томашевич И-110 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.10.1942 Omský letecký závod č. 166, Omsk | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.10.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1942 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3285 kg | 7242 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3980 kg | 8774 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,200 m | 33ft 5,5in |
Délka: Length: | 9,910 m | 32ft 6in |
Výška: Height: | 2,800 m | 9ft 2,25in |
Plocha křídla: Wing Area: | 18,73 m2 | 201.61 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 212,493 kg/m2 | 43.52 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Klimov VK-107P kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 030 kW (1 400 k). Vrtule trojlistá stavitelná. | Klimov VK-107P twelve-cylinder liquid-cooled vee engine rated at 1,391 hp for take-off, driving a three-blade variable-pitch metal propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 550 l | 121 UK gallons ( 145.3 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 610 km/h v 6000 m | 379 mph in 19685 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 12,5 m/s | 2460.6 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,0 min do 5000 m | 7,0 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10250 m | 33629 ft |
Dolet: Range: | 1050 km | 652.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm v ose vrtule 2x pevný kulomet UBS ráže 12,7 mm 2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm (později demontované). Pumový náklad: do 500 kg | One fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannon firing axis of the propeller, two fixed forward-firing 0.5 inch UBS machine-guns above the engine and two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns (later deleted). Bomb load: Up to 1,102 lb of bombs. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Letoun byl smíšené konstrukce a byla maximálně technologicky jednoduchý, pro výrobu nebylo zapotřebí složitého strojního zařízení a opravy na letištích měly být maximálně jednoduché a rychlé. | The fighter I-110 created by detained team. This aircraft was powered by Klimov M-107P engine and was heavily armed, very well protected and with long operation range. The fighter aeroplane I-110 was designed with regard to simplicity of production in the course of mass production by minimal skill workers. All this but manifested on large of the weight and size. I-110 was bigger and heavier than other Soviet fighters of the time. Nonetheless, it successfully passed all trials in 1943. The fact that M-107P engine was not yet ready for mass production also contributed to I-110 cancellation. |
Zdroje: Sources: | Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Midland Publishing Ltd., 1998, ISBN 1-85780-083-4. L+K 14/1977, Letadla 39-45, Tomaševič I-110, Václav Němeček. http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/i-110.html http://www.airwar.ru/enc/fww2/i110.html newsgroups.derkeiler.com |