Polikarpov I-16 typ 18

Polikarpov I-16 Type 18
Поликарпов И-16 тип 18
     
Název:
Name:
Polikarpov I-16 typ 18 Polikarpov I-16 Type 18
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-16 тип 18
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.06.1938-DD.MM.1939 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk /
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1938-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
177
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1938
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola/lyže wheels/ski
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1433,5 kg 3160 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1830 kg 4034 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,004 m 29ft 6,5in
Délka:
Length:
6,074 m 19ft 11,15in
Výška:
Height:
3,250 m 10ft 8in
Plocha křídla:
Wing Area:
14,54 m2 156.51 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
125,86 kg/m2 25.78 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-62 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec přeplňovaný dvourychlostním kompresorem o vzletovém výkonu 735,5 kW (1 000 k), nominální výkon 618 kW (840 k) v h= 1 500 m a 625 kW (850 k) v h= 4 200 m.
Vrtule VIŠ-6A a později AV-1 dvoulistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu
Shvetcov M-62 nine-cylinder air-cooled supercharged two-speed supercharger radial engine, rated at 986 hp for take-off, nominal power 829 hp at 4,921 ft and and 838 hp at 13,780 ft,
driving a two-blade metal variable-pitch propeller Type VISh-6A or later Type AV-1
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
225 l 49.5 UK gallons (59,5 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
461 km/h v 4400 m 286.5 mph in 14436 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
17,23 m/s 3391.7 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,4 min do 5000 m 5,4 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9300 m 30512 ft
Dolet:
Range:
485 km 301.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem, každý se 450 náboji a
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v křídlech, každý s 650 náboji.
Pumový náklad: do 200 kg, nejčastěji 6x neřízené rakety RS-82 .
Two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS synchronized machine-guns in the fuselage, 450 rpg and
two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns in the wings, 650 rpg.
Bomb load: Up to 441 lb, six roskets RS-82
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
V létě 1938 se objevila nová verze I-16 typ18, jednalo se o upravenou verzi I-16 typ 10, tato verze byla poháněna novým motorem M-62 s dvourychlostním kompresorem, tento motor měl stejný průměr jako starší motory M-25 a byly jen nepatrně delší (cca 100 mm). Z dalších důležitějších úprav to byla zvětšená zásoba oleje, větší olejový chladič a instalace samosvorných nádrží. Sovětští piloti s nimi bojovali v bitvě u u řeky Chalchyn. The I-16 Type 18 was based on the I-16 type 10 but was powered a M-62 radial engine with a two speed supercharger and was introduced on production lines in 1939. The fighter, nicknamed "Ishak" ("Donkey") by Soviet pilots, prominently featured in the Second Sino-Japanese War, the Battle of Khalkhin Gol.
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Keith Dexter. Polikarpov's I-16 Fighter, Its Forerunners and Progeny, Red Star, Vol.3., Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2002. ISBN 1-85780-131-8
Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 2, Aircraft in Action number 158., Carrollton, TX, Squadron/Signal Publications, Inc., 1996. ISBN 0-89747-355-8.
Michail Maslov, Istrebitěl I-16, Выпуск №2: М. Aрмада, 1997
+K 5/1997, Polikarpov I-60 tip 5 - 29, Václav Němeček.
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i16-18.html
http://www.wio.ru/tacftr/poli-rus.htm
http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft21182.htm
http://militera.lib.ru/tw/maslov/01.html
http://i16fighter.ru/mods/t18/t18.htm
lemairesoft.sytes.net
www.xs4all.nl
archiv autora

Polikarpov I-16 typ 18 -


Polikarpov I-16 typ 18 -


Polikarpov I-16 typ 18 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-16-typ-18-t49588#460735 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more