Název: Name: | Friedrichshafen F.19 | Friedrichshafen F.19 |
Originální název: Original Name: | Friedrichshafen F.19 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1914-DD.MM.191R Flugzeugbau Friedrichshafen GmbH, Friedrichshafen | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1914-DD.MM.191R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 16 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1914 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 860 kg | 1896 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1160 kg | 2557 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 15,30 m | 50ft 2,36in |
Délka: Length: | 10,40 m | 34ft 1,44in |
Výška: Height: | ? m | ? |
Plocha křídla: Wing Area: | 48,00 m2 | 516.67 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Mercedes D.I o výkonu 77 kW/105 k dvoulistá vrtule | Mercedes D.I, power 104 hp two-blade propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 140 kg | 309 lb |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 95 km/h v ? m | 59 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 85 km/h v ? m | 52.8 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8 min do 500 m | 8 min to 1640 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Jako odpověď na britské dvouplošníky Avro vyzvalo německé námořnictvo německé letecké firmy k vytvoření odpovídajícího typu. Prvním ze vzniklých typů byl stroj firmy AGO, který byl představen 29. ledna 1914, a v únoru dostaly objednávku na pět strojů firmy Albatros a Friedrichshafen. Mezi 17. květnem a 18. červnem 1914 bylo v Kielu námořnictvu předáno prvních pět objednaných plovákových průzkumných letounů FF.19, Marine-Nr.25-29. Druhá série dostala čísla 76-85, jeden stroj byl zničen při lámacích testech. Na strojích tohoto typu byly provedeny první německé testy s bezdrátovým vysíláním. V době zahájení 1. sv. války byly FF.19 (až na tři stoje AGO) jedinými letouny ve výzbroji německého námořnictva. | - |
Zdroje: Sources: | Borzutski, Siegfried. Flugzeugbau Friedrichshafen GmbH. Verlag Markus Burbach, Berlin 1993. ISBN 3-92751-360-1. Kroschel, G. Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. http://www.luftfahrtmuseum.com/htmd/dtf/ff19.htm |