CZE/FRA - SAKHAR

     
Název:
Name:
SAKHARSAKHAR
Originální název:
Original Name:
SAKHAR
Výrobce:
Producer:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Soframe, Duppigheim
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR TATRA TRUCKS a.s., Kopřivnice [podvozek / chassis]
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
prototyp(y) / prototype(s)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2023
Osádka:
Crew:
2 + 8
Technické údaje:
Technical Data:
Náhon:
Configuration:
4x4
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
? kg? lb
Užitečné zatížení:
Payload:
? kg? lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
19000 kg41888 lb
Celková délka:
Overall Length:
6838 mm22 ft 5 ¼ in
Celková šířka:
Overall Width:
2550 mm8 ft 4 ⅜ in
Celková výška:
Overall Height:
3328 mm10 ft 11in
Světlá výška:
Ground Clearance:
400 mm1 ft 3 ¾ in
Rozvor:
Wheelbase:
? mm? in
Rozchod:
Track:
? mm - ? in -
Brzdová soustava:
Braking System:
- bubnové brzdy s pneumatickým posilovačem, klínového typu s jednotkou automatického nastavení, ABS
- čtyři nezávislé brzdové systémy: provozní, nouzová, parkovací a motorová
- drum brakes, pneumatically assisted, wedge type self-adjustablebrake units, ABS
- four separate brake systems: service, emergency, parking and engine brake
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí elektrické sítě: 24 V
ukostřený záporný pól
nominal voltage: 24 V
ground pole: negative
Pneumatiky:
Tyres:
16.00 R20
Pancéřování:
Armour:
balistická ochrana:
- STANAG 4569, Level 4


protiminová ochrana:
- STANAG 4569, Level 4
ballistic protection:
- STANAG 4569, Level 4

mine protection:
- STANAG 4569, Level 4
Pohon:
Propulsion:
Typ:
Type:
Cummins ISLe 375 ?
- vznětový, řadový, vodou chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 3
- počet válců: 6
- objem válců: 8,9 l
- maximální točivý moment: 1550 Nm při 1200 ot/min
- maximální výkon: 276 kW při 2100 ot/min
Cummins ISLe 375 ?
- water-cooled, in-line, four-stroke turbocharged and charge-air-cooled direct injection Diesel, electronically controlled, meets EURO 3 emission standards
- number of cylinders: 6 - swept volume: 543 cu in
- maximum torque: 1143 lb.ft at 1200 rpm
- maximum power output: 370 hp at 2100 rpm
Převodovka:
Gearbox:
Allison 3200 ?
- automatická, elektronicky řízená
- počet stupňů: 6+1
Allison 3200 ?
- automatic, electronically controlled
- number of gears: 6+1
Spojka:
Clutch:
--
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? l? Imp gal
Výkony:
Performance:
Rychlost na silnici:
Road Speed:
110 km/h68 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
600 km373 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
27 °60 %
Boční náklon:
Side Slope:
14 °30 %
Překročivost:
Trench Crossing:
0,9 m35 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,4 m16 in
Brodivost:
Fording Depth:
0,8 m31 in
Výzbroj:
Armament:
bezosádková zbraňová staniceremotely operated weapon station
Uživatelské státy:
User States:
--
Poznámka:
Note:
--
Zdroje:
Sources:
firemní materiály Soframe
URL : https://www.valka.cz/CZE-FRA-SAKHAR-t277076#751893 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Obrněné vozidlo SAKHAR kategorie MRAP (Mine Resistant Ambush Protected / odolné proti minám a palebným přepadům) na podvozku Tatra 815-7.

Fotografie:
Soframe

CZE/FRA - SAKHAR -


CZE/FRA - SAKHAR -


CZE/FRA - SAKHAR -


URL : https://www.valka.cz/CZE-FRA-SAKHAR-t277076#751894 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more