Název: Name: | Bolchovitinov DB-A 4M-34FRN | Bolkhovitinov DB-A 4M-34RN |
Originální název: Original Name: | Болховитинов ДБ-А 4М-34РН | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.MM.1940 Kazaňský letecký závod č. 124 Sergo Ordžonikidze, Kazaň | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.MM.1940 ? | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 12 (5?) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 11 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 27670 kg | 61002 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 42,10 m | 138ft 1,48in |
Délka: Length: | 25,48 m | 83ft 7,14in |
Výška: Height: | 8,98 m | 29ft 5,54in |
Plocha křídla: Wing Area: | 237,00 m2 | 2551.05 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 116,75 kg/m2 | 23.91 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Mikulin AM-34FRN o vzletovém výkonu 883 kW/1200 k třílistá stavitelná vrtule VIŠ-3B | Mikulin AM-34FRN, take-off power 1184 hp three-blade variable-pitch propeller VISh-3B |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 340 km/h v 3500 m | 211.3 mph in 11483 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 16 min do 5000 m | 16 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7730 m | 25361 ft |
Dolet: Range: | 3200 km | 1988.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v příďové věži 1x kanon ŠVAK ráže 20 mm ve hřbetní věži 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm pod trupem 2x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v zadní části podvozkových gondol 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm na zádi 5000 kg pum | 1x 7.62 mm ShKAS machine gun in the nose turret 1x 20 mm ShVAK cannon in the dorsal turret 1x flexible 7.62 mm ShKAS machine gun in the floor hatch 2x flexible 7.62 mm ShKAS machine gun in the rear ends of the undercarriage gondolas 1x flexible 7.62 mm ShKAS machine gun in the tail 11023 lb of bombs |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - sériová varianta DB-A vycházející z prototypu DB-2A - plně zatahovatelný podvozek, motory M-34FRN, stavitelné vrtule - výroba ukončena ve prospěch TB-7, vyrobené stroje pravděpodobně pouze krátce používány jako transportní | - |
Zdroje: Sources: | Якубович, Н. Дальний бомбардировщик - Академия, Крылья Родины 1997/11-12. Maslov, Mikhail. Le DB-A ou la Croix Tombale. Air Magazine No.06, 2002/01. Бюшгенс Г. С. самолетостроение в СССР 1917-1945. ЦАГИ 1992. topwar.ru http://ram-home.com/ram-old/db-a.html |