Název: Name: | OKB-1 150 | OKB-1 150 |
Originální název: Original Name: | ОКБ-1 150 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1951-DD.MM.1951 Státní pokusný závod č. 1, Dubna | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1951-DD.MM.1951 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 05.09.1952 | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 26100 kg | 57541 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 37500 kg | 82673 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 47000 kg | 103617 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 24,10 m | 79ft 0,82in |
Délka: Length: | 26,74 m | 87ft 8,75in |
Výška: Height: | 7,60 m | 24ft 11,2in |
Plocha křídla: Wing Area: | 158,00 m2 | 1700.7 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | turbojet |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Ljulka AL-5 o tahu 49,03 kN | Lyulka AL-5, thrust 11023 lb |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 11200-23470 l | 2464-5163 Imp gal (2959-6200 US gal) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 970 km/h v 4500 m | 602.7 mph in 14764 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 18,5 m/s | 3641.7 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 18 min do 10000 m | 18 min to 32808 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12500 m | 41010 ft |
Dolet: Range: | 4500 km | 2796.2 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x kanón Š-23 kalibru 23 mm v přídi 2x kanón Š-23 kalibru 23 mm v dálkově ovládané věži DB-23 na hřbetě 2x kanón Š-23 kalibru 23 mm v dálkově ovládané věži DB-25 na zádi bomby do hmotnosti 1500 kg, maximálne 6000 kg | 2x 23 mm Sh-23 cannon in the nose 2x 23 mm Sh-23 cannon in the remotely operated DB-23 dorsal turret 2x 23 mm Sh-23 cannon in the remotely operated DB-25 tail turret 3307-13228 lb of bombs |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | - ideový predchodca východonemeckého dopravného lietadla VEB 152 | - ideological predecessor of the East German airliner VEB 152 |
Zdroje: Sources: | Gordon, Y., Gunston, B.: Soviet X-Planes, Midland Publishing, 2000, ISBN 1 85780 099 0 Соболев, Д. А., Хазанов, Д. Б.: НЕМЕЦКИЙ СЛЕД В ИСТОРИИ ОТЕЧЕСТВЕННОЙ АВИАЦИИ, ООО «РУСАВИА» Gordon, Yefim. Early Soviet Jet Bombers. Midland Punlishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-181-4. русская-сила.рф http://www.airwar.ru/enc/xplane/150.html http://www.airpages.ru/lw/150.shtml |