This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Dobry den,
mam prosbu zda by nekdo nedokazal odpovedet na otazku, ktera samozrejme vznikla u piva a nenasla odpovet.... rozhovor se tykal P - 39 a kolega prohlasil , ze z Aircobry neslo vyskocit (narazel na zpusob otevyrani dvirek (jako v aute)a tudiz, ze "vitr" nedovoloval otevrit )...sam nejsem zastancem tohoto nazoru..... nenasel by nekdo nejake dokumenty napriklad instruktaz pri vyskakovani z P - 39 ci jineho vrtuloveho letadla - popripade nechtel by nekdo dal tuhle diskuzi rozvinout............hlavi argument kolegy byl zkus si na dalnici v plne rychlosti pootevrit dvirka.... Diky moc Dr
URL : https://www.valka.cz/P-39-Aircobra-vyskakovani-bail-out-t92751#347332
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Úvaha je to sice správná, nicméně scestná Pokud má letadlo dveře, a nemusí to být jen Airacobra, ale třeba řada Zlínů Z-42/43, tak normálně se dveře otevírají, ale v nouzi se odhazují. Stejně už jsou k ničemu
A cesta ven je volná
Jak je to udělané se stačí podívat na kterémkoli aeroklubovém letišti.
Ostatně ani jakkoli jinak otevíraný překryt (odsuvný, odklápěcí) se v nouzi neotevírá, ale odhazuje. U normálních letadel uvolněním závěsů, a zatlačením rukou, aby překryt "podfouklo" potom už odpochoduje sám. U hodně rychlých letadel, kde pilot dynamický tlak vzduchu nepřetlačí, se to dělá pyrotechnicky.
URL : https://www.valka.cz/P-39-Aircobra-vyskakovani-bail-out-t92751#347344
Version : 0
Reklama
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
tam asi nebude uplne presne to pouziti "ci jineho vrtuloveho letadla" - ze spitfiru ci podobnych stihacek se obvykle vyskakovalo tak, ze pilot odhodil kryt kabiny - a pokud si mohl vybirat, tak z letadla "vypadl" smerem dolu ... jinak hrozilo, ze pri opusteni letadla trefi ocasni plochy, coz ho mohlo stat zivot. Kazdopadne vyskocit slo. I spitfire mel "dvirka", sice otviraci a zaviraci zezdola nahoru, ale ta se pri vyskoku neotvirala, pouze prekryt kabiny.
Edit : ehm, Ice byl rychlejsi, diky
URL : https://www.valka.cz/P-39-Aircobra-vyskakovani-bail-out-t92751#347345
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Obrázek z manuálu na P-39Q dodané Američany Rusům v rámci Lend and Lease.
BTW Airacobra byla v Rusku oblíbená, řada nejlepších es na ni nedala dopustit a vystřílela si na ní svůj (několikanásobný) statut.
URL : https://www.valka.cz/P-39-Aircobra-vyskakovani-bail-out-t92751#347349
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Každé letadlo mělo samozřejmě v manuálu jasně napsané, jak se v nouzi nejlépe dostat ven
Ale obecně se doporučovalo udělat půlvýkrut a na zádech vypadnout. Když na to nebyla výška tak zpravidla sednout na okraj kabiny a svalit se přes záda (sklouznout po křídle pod výškovkou).
Ad Spitfire: Ten měl ještě takovou vychytávku ... v těch dvířkách byl šikmo uložený asi metrový "pajcr" ... kdyby všechno selhalo
URL : https://www.valka.cz/P-39-Aircobra-vyskakovani-bail-out-t92751#347354
Version : 0
Reklama
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Ad Spitfire: Ten měl ještě takovou vychytávku ... v těch dvířkách byl šikmo uložený asi metrový "pajcr" ... kdyby všechno selhalo
zrejme je na mysli to cervene zarizeni,....
P.s. doufam ze se my ten Print Screen zobrazi
(sim IL2 1946)
URL : https://www.valka.cz/P-39-Aircobra-vyskakovani-bail-out-t92751#347370
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
jj.To je ono.Tady i na reálném letounu
URL : https://www.valka.cz/P-39-Aircobra-vyskakovani-bail-out-t92751#347378
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
U aircobry Pokryškin ve svých pamětech píše, že "neměla ráda piloty, kteří ji opouštějí ve vzduchu". Mnoho pilotů totiž při bailoutu narazilo do ocasních ploch.
URL : https://www.valka.cz/P-39-Aircobra-vyskakovani-bail-out-t92751#347390
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Citace - Rad :
U aircobry Pokryškin ve svých pamětech píše, že "neměla ráda piloty, kteří ji opouštějí ve vzduchu". Mnoho pilotů totiž při bailoutu narazilo do ocasních ploch.
To je pravda ale pokud si dobře vzpomínám, je tam dále i zmínka že se tak stalo obvykle při opouštění letounu ve vývrtce kdy ocas pilota obvykle nabral po dotočení obrátky...
Když už jsme ji tu zmínili, sám Pokryškin (ale i další letci na P-39) uvádí že když už Kobra do vývrtky spadla, osvědčeným způsobem vybrání bylo mimo jiné i odhodit dveře takže na seskok potom mnohdy nedošlo.Samozřejmě to ale nebyla samospasitelná metoda...
URL : https://www.valka.cz/P-39-Aircobra-vyskakovani-bail-out-t92751#347391
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Je to tak a konkrétně šlo o plochou vývrtku. Mimochodem mi dalo docela zabrat se naučit ji vybírat na P-39 v simu Il-2. Mnohem častěji jsem odhazoval ty dveře...
URL : https://www.valka.cz/P-39-Aircobra-vyskakovani-bail-out-t92751#347395
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
No myslím že speciálně tento případ není problém jen Airacobry. V ploché vývrtce je problém se vůbec dostat z letadla. Myslím, že byla řada problematičtějších letadel ... zrovna třeba P-38 a pitomé hmotové vyvážení výškovky.
MiG-3 s dozadu posunutou kabinou musel být ve vývrtce pro pilota také lahůdka.
URL : https://www.valka.cz/P-39-Aircobra-vyskakovani-bail-out-t92751#347402
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
No, on MiG-3 byla vůbec hodně zajímavá past pro pilota.Ne tak kvůli ploché vývrtce jako spíše kvůli zasekávajícím se překrytům kdy se ven pilot nedostal jednoduše proto že jej nebyl schopen odsunout či odhodit (proto je známo tolik MiGů létajících bez středního dílu nebo s tímto dílem zablokovaným v zadní poloze).
URL : https://www.valka.cz/P-39-Aircobra-vyskakovani-bail-out-t92751#347404
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Citace - Rad :
Je to tak a konkrétně šlo o plochou vývrtku. Mimochodem mi dalo docela zabrat se naučit ji vybírat na P-39 v simu Il-2. Mnohem častěji jsem odhazoval ty dveře...
ad 1 chapu-li to dobre ty dvirka se nakym zpusobem vysadily(viz obrazek od ICE), at uz ty nalevo ci napravo a alou ven
ad 2 nekde jsem cetl ze vyvrtka v P 39 cca do jedne az dvou otocek lze vybrat jinak hrozi prehoupnuti do ploche u airacober povestne vyvrtky
ad 3 mimochodem v simu IL2 1946 to maji i celkem dobre naskriptovany (opradu prvne odpadnou cely dvere no a pak se uz dere nebozak)
ad 4 to RAD: rad bych i znal instruktaz na plochou vyvrtku (nemyslim tim v realu, ale v Il 2 1946) diky
Dr
URL : https://www.valka.cz/P-39-Aircobra-vyskakovani-bail-out-t92751#347409
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
ad. 1 správně, ale myslím, že se odhazovaly jen levý dveře ad. 2 taky jsem to čet ad. 3 je to tak
ad. 4 stáhnout plyn, směrovka kontra (proti směru otáčení), křidýlka po směru a nadoraz potlačit. Točení se změní v houpání a pak se ustálí čumákem dolů, přidat plyn a jemně přitažením vybrat střemhlavý let
URL : https://www.valka.cz/P-39-Aircobra-vyskakovani-bail-out-t92751#347411
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Citace - Rad :
ad. 1 správně, ale myslím, že se odhazovaly jen levý dveře
mam pocit ze jsem nekde v americkym manualu cetl ze otevirani-odhazovani dveri bylo umozneno zleva i zprava z duvodu mozneho zablokovani jednich dveri, ale to berte jako neoverenou zpravu pac si to uz pamatuju jen mlhave takze to nechci tvrdit...... kazdopadne zaverem k tomuhle tematu ....dalo by se rict ze z Aircober se vyskakovalo stejne dobre ci stejne spatne jako z jine stihacky II.sv val. ......Kazdopadne dekuji opradu Vsem co se zapojili do tehle dikuze o bailoutu - diky
Dr
URL : https://www.valka.cz/P-39-Aircobra-vyskakovani-bail-out-t92751#347420
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
No odhodit šly určitě oboje.(viz ruský manuál)
Vlézalo se pravými, protože na levých byly nějaké krámy k radiovybavení a neměly podpěrku, kterou se daly zajistit v otevřené poloze.
Myslím, že tu jednu stranu doporučovali, kvůli asymetrickému ofukování trupu vrtulovým vírem.
Jinak se skutečně dá říci, že až na extrémní případy (Do-335) šlo z každého letadla více či méně dobře vyskočit. V manuálu byly vždy detaily na co je třeba dát pozor.
Piloti obecně opouštějí letadlo, až když je opravdu zle. Na rozdíl od bláznů, kteří jsou schopni dobrovolně vyskočit z fungujícího letadla s kusem hadru v batohu
URL : https://www.valka.cz/P-39-Aircobra-vyskakovani-bail-out-t92751#347429
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
No Do 335 není dobrý příklad, měl vystřelovací sedačku. Pilot tedy nevyskakoval. Stejné to bylo i u He 219.
URL : https://www.valka.cz/P-39-Aircobra-vyskakovani-bail-out-t92751#347438
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
ad. 4 stáhnout plyn, směrovka kontra (proti směru otáčení), křidýlka po směru a nadoraz potlačit. Točení se změní v houpání a pak se ustálí čumákem dolů, přidat plyn a jemně přitažením vybrat střemhlavý let
[url=]video.google.cz] instruktazni video vyvrtka (cca cas 14:30)
URL : https://www.valka.cz/P-39-Aircobra-vyskakovani-bail-out-t92751#347441
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
jj vím.
Tím jsem chtěl říct, že se to právě kvůli takovým letadlům muselo řešit jinak, vystřelovací sedačky, odhazovací vrtule, motory apod. (J-21, XP-55, XP-56, J7W Shinden, Fokker D.XXIII atd.)
URL : https://www.valka.cz/P-39-Aircobra-vyskakovani-bail-out-t92751#347469
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
No většina z nich to měla vyřešeno celkem jednoduše a snadno, třeba u DXXII to bylo myslím madlo na křídle
URL : https://www.valka.cz/P-39-Aircobra-vyskakovani-bail-out-t92751#347497
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
No to by mě vyloženě uklidňovalo, představa vyskočít ven
URL : https://www.valka.cz/P-39-Aircobra-vyskakovani-bail-out-t92751#347507
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Musíš vylézt, chopit se madla, přeručkovat bokem a pak se pustit a sjet z křídla. Žádné neuvážené zbrklé akce Ostatně ani vyskočit z DXXI nebylo až tak snadné, kabina se otevírala dost složitě a nebylo zas tak snadné se dostat ven. Prostě správný hrdina svůj stroj neopouští.
URL : https://www.valka.cz/P-39-Aircobra-vyskakovani-bail-out-t92751#347511
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
správný hrdina ... nemá proč Protože vždy zvítězí
URL : https://www.valka.cz/P-39-Aircobra-vyskakovani-bail-out-t92751#347527
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Nikoli, správný hrdina musí hrdinsky padnout, nejlépe v boji s přesilou (tu jde i doplnit), neb přeživší hrdina je zdrojem potíží, tu se ožere na besedě s dětmi, tu poplácá soudružku ze svazu žen (no to jsem asi přehnal, to by byl zvrhlík a ne hrdina, i když možná v tom by bylo to hrdinství poplácat třeba Kabrhelovou) usne v letadle na návštěvě cizího státu. Kdepak správný hrdina je mrtví a může se kolem něj budovat legenda. Nerozvede se, nedělá problémy.
URL : https://www.valka.cz/P-39-Aircobra-vyskakovani-bail-out-t92751#347546
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Ne že bych chtěl být jedovatý ale rád bych vás dva v podobné situaci viděl...lezli by jste ven jak krysy z děr...hrdina nehrdina...
URL : https://www.valka.cz/P-39-Aircobra-vyskakovani-bail-out-t92751#347549
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
No ona spousta hrdinů je hrdiny jen proto že umřela dřív než stačila vylézt z díry. A osobně klidně přenechám spoustu hrdinství jiným, pokud budou mít zájem.
URL : https://www.valka.cz/P-39-Aircobra-vyskakovani-bail-out-t92751#347551
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Citace - Darkfold :
No, on MiG-3 byla vůbec hodně zajímavá past pro pilota.Ne tak kvůli ploché vývrtce jako spíše kvůli zasekávajícím se překrytům kdy se ven pilot nedostal jednoduše proto že jej nebyl schopen odsunout či odhodit (proto je známo tolik MiGů létajících bez středního dílu nebo s tímto dílem zablokovaným v zadní poloze).
Pokryškin tiež spomína túto situáciu v svojich memoároch. A po tomto incidente si prekryt nemontovali, písal že tepla od motora bolo dosť aj v zime .
URL : https://www.valka.cz/P-39-Aircobra-vyskakovani-bail-out-t92751#347559
Version : 0
Join us
We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.