CZK - Tatra 148 NTt 4x4

     
Název:
Name:
Tatra 148 NTt 4x4 Tatra 148 NTt 4x4
Originální název:
Original Name:
Tatra 148 NTt 4x4
Kategorie:
Category:
tahač návěsů semitrailer truck
Výrobce:
Producer:
Tatra n.p., Kopřivnice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1972-14.12.1982 (všechny verze, včetně civilní výroby / all versions, including civil production)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
113 647 (všechny verze, včetně civilní výroby / all versions, including civil production)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1968 (prototyp T-148 / T-148 prototype)
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x4
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
6440 kg 14198 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
75001) kg 165351) lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
14150 kg 31195 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
15850 kg 34943 lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
30000 kg 66139 lb
Celková délka:
Overall Length:
5600 mm 18ft 4,46in
Celková šířka:
Overall Width:
2500 mm 8ft 2,43in
Celková výška:
Overall Height:
2440 mm 8ft 0,06in
Světlá výška:
Ground Clearance:
290 mm 11,42in
Rozvor:
Wheelbase:
3875 mm 152,56in
Rozchod:
Track:
1966 mm - přední náprava
1770 mm - zadní nápravy
77,4in - front axle
69,69in - rear axle
Brzdová soustava:
Braking System:
provozní - pneumatická, dvouokruhová
nouzová - ruční, mechanická
parkovací - ruční, mechanická
odlehčovací - motorová brzda
service brake - dual-circuit pressure-air brakes
emergency brake - manual, mechanical
parking brake - manual, mechanical
engine brake - exhaust brake
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí elektrické sítě: 24 V
ukostřený záporný pól
dva akumulátory: 12 V / 175 Ah
alternátor: 24 V / 30 A
nominal voltage: 24 V
ground pole: negative
two batteries: 12 V / 175 Ah
alternator: 24 V / 30 A
Pneumatiky:
Tyres:
11,00-20eHD 14 PR
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra T2-928-1E
- vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva
- počet válců: 8
- vrtání: 120 mm
- zdvih: 140 mm
- objem válců: 12 667 cm3
- maximální točivý moment: 813,9 Nm při 1200 ot/min
- maximální výkon: 148,6 kW při 2000 ot/min
Tatra T2-928-1E
- air cooled, V-type, four stroke, direct injection diesel engine
- number of cylinders: 8
- bore: 4.72 in
- stroke: 5.51 in
- swept volume: 773 cu in
- maximum torque: 600 lb.ft at 1200 rpm
- maximum power output: 199 hp (202 PS) at 2000 rpm
Převodovka:
Gearbox:
synchronizovaná 5+1; řazení mechanické, normální a redukovaný chod synchromeshed gearbox with semiautomatic split, 5 forward and 1 reverse gears, mechanical gear-shifting, normal or reduced drive mode
Spojka:
Clutch:
suchá, třecí, dvoulamelová, vzducho-kapalinové ovládání dry, dual-plate, friction clutch, pneumatic-hydraulic control
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
150 l 33 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
75 km/h 47 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
342) l/100 km 8.312) mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
450 km 280 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
41 ° / ? °
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
0,43) m 15,7in3)
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
1) zatížení točnice
2) základní spotřeba paliva
3) bez přípravy, s přípravou 0,8 m
1) fifth wheel load
2) basic fuel consumption
3) without preparation, with preparation 31.5 in
Zdroje:
Sources:
Dílenská příručka pro opravy nákladních automobilů řady Tatra 148, II. vydání, Tatra - n.p. Kopřivnice, 1972
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-NTt-4x4-t37354#503652 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Tatra 148 NTt 4x4

Návěsový tahač pro maximální hmotnost jízdní soupravy 30 000 kg při zátěžné hmotnosti na točnici 7500 kg s motorem T2-928-1E. Je dvounápravový se stálým pohonem zadní nápravy, s možností zařazení pohonu přední nápravy.
CZK - Tatra 148 NTt 4x4 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-NTt-4x4-t37354#140478 Version : 0
T-148 NTt 4x4 with the semi-trailer field bakery John, the Military museum, Rabbits, 2004..
CZK - Tatra 148 NTt 4x4 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-NTt-4x4-t37354#140480 Version : 0
Tatra T-148 4x4 from the collections of the Military museum in Lešany.
Source: private archive..
CZK - Tatra 148 NTt 4x4 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-NTt-4x4-t37354#251048 Version : 0
Same car, just the overall byd. Military museum Lešany.
Source: private archive..
CZK - Tatra 148 NTt 4x4 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-NTt-4x4-t37354#254843 Version : 0
Tractor, Tatra T-148 NTt 4x4 with trailers N-10S showcased on the NATO Days 2009 at the airport Mošnov..
CZK - Tatra 148 NTt 4x4 - Vlastní foto z 18. září 2009

Vlastní foto z 18. září 2009
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-NTt-4x4-t37354#331029 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Ťahač návesov T-148 NTt 4x4 určený na ťahanie návesu Nektar z výzbroje AČR.


Zdroj : Z archívu Radima JANKÁSKA ( foto uverejnené s jeho súhlasom ).
CZK - Tatra 148 NTt 4x4 - Ťahač návesov T-148NTt.

Ťahač návesov T-148NTt.
CZK - Tatra 148 NTt 4x4 - T-148NTt - zadná časť.

T-148NTt - zadná časť.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-NTt-4x4-t37354#372884 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more