Nemecke kamikadze

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

vie niekto nieco blizsie o nasadzovani nemeckych samovrazednych pilotoch? Nemci prestavovali bezpilotne V-1 na pilotovane stroje ktore mali byt pouzite na sposob japonskych kamikadze. Velit tomu mal Otto Skorzeny. Viem ze aj prebehli testovacie lety a pri prvom zahynul pilot a az tusim stvrty pokus bol uspesny a tusim ho odpilotovala zena ktora to vsetko navrhla. neviem vsak kde a ci vobec boli tieto pilotovane strely pouzite.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#52815 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Myšlenka sebevražedných leteckých útoků byla v Německu zavržena. To o čem píšeš byly pokusy s pilotováním V-1, ale nebylo to za účelem sebevražedných útoků.
Krokem který se tomu blížil bylo zformování jednotek Kriegsmarine - Kleinkampfverbände s řiditelnými torpédy (umožnujícím ale možnost návratu posádky) a u Luftwaffe tzv. Rammkommanda - speciálních jednotek útočícím proti bombardérům formou taranu (vražením stíhačky do bombardéru) - ale i v tomto případě plánovaná taktika nasazení předpokládala vyskočení pilota stíhačky těsně před nárazem takže se o nic sebevražedného nejednalo, ač nasazením se japonským kamikadze podobaly nejvíce. Příkladem budiž - https://www.valka.cz//topic/postview/17605#17605


Nic to ale nemění na tom že šlo o vysoce rizikovu záležitost a příslušné jednotky se formovaly pouze z dobrovolníků kteří s možností smrti počítali.
U armády si nejsem žádné speciálně zformované jednotky vědom, a nechtěl bych spekulovat o protitankových jednotkách východní fronty z konce války.


Shrnutí: Myšlenka sebevražedných útoků v Německu byla nadnesena, ale nebyla oficiálně schválena. Nejblíže se tomu blížily víše uvedené jednotky. Otto Skorzeny se angažoval v záležitosti organizování Kleinkampfverbände a jejich případného nasazení na Dunaji - jestli mě pamět neklame.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#52819 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Pilotované V-1 byly opuštěny právě proto že pilot neměl reálnou možnost (ani malou) se z letadla dostat. Myslím že projekt se jmenoval Reichenberg a zkoušky prováděla známá předválečná rekordmanka Reitchová. (za správné napsání jmen neručím) Při zkouškách bylo zjištěno že pilot se z miniaturní kabinky nedokáže dostat, a i když už bylo připraveno několik desítek dobrovolníků byl celý projekt zrušen, navíc pilotáž byla dost obtížná a pro čerstvě vycvičené piloty nebylo reálné s tou věcí létat.
Pokud jde o námořnictvo i zde se vždy počítalo s možností přežití posádky.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#52824 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

ja som o tom doteraz nnepocul ale som momentalne v USA a dopozeral som asi pred hodinou dokument na history channel s nazvom Japanes and Germany kamikaze aj ked moja anglictina neni very vell Embarassed tak som pochopil ze tam hovoria to co som napisal. Este tam spomynali ze sa nemcom ku koncu vojny hlasilo hned 2000 dobrovolnikov ako samovrahov ale tych ukazovali na klasickych stihackach. a este tam ukazovali taku pocitacovu studiu ako leteli amer. B-17-stky s angl. Liberatormi zbombardovat niake nemecke zavody na vyrobu lietadiel. Doprevadzali ich Mustangi tieto boli odlakane ME-262 a do bombarderov potom vrazali spominani sebevrazi. Pripomyna to niaku akciu co sa vskutocnosti stala? Ak tto budu opakovat pozriem to este raz s niekym kto je natom s anglictinou lepsie ako ja Wink


Radsej litre potu na cvicisku ako kvapka krvy na bojisku!
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#52825 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Citace - bitaxe :

Pilotované V-1 byly opuštěny právě proto že pilot neměl reálnou možnost (ani malou) se z letadla dostat. Myslím že projekt se jmenoval Reichenberg a zkoušky prováděla známá předválečná rekordmanka Reitchová. (za správné napsání jmen neručím) Při zkouškách bylo zjištěno že pilot se z miniaturní kabinky nedokáže dostat, a i když už bylo připraveno několik desítek dobrovolníků byl celý projekt zrušen, navíc pilotáž byla dost obtížná a pro čerstvě vycvičené piloty nebylo reálné s tou věcí létat.
Pokud jde o námořnictvo i zde se vždy počítalo s možností přežití posádky.



Pro tento projekt se dokonce projektovala dvoumístná verze V-1 na které by se piloti učily V-1 ovládat. Přistávala na lyžinovém podvozku. Pokud se nepletu tak piloti této experimentální jednotky v tomto projektu se rekturovali z pilotů kluzáků.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#52827 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Citace - militant :

ja som o tom doteraz nnepocul ale som momentalne v USA a dopozeral som asi pred hodinou dokument na history channel s nazvom Japanes and Germany kamikaze aj ked moja anglictina neni very vell Embarassed tak som pochopil ze tam hovoria to co som napisal. Este tam spomynali ze sa nemcom ku koncu vojny hlasilo hned 2000 dobrovolnikov ako samovrahov ale tych ukazovali na klasickych stihackach. a este tam ukazovali taku pocitacovu studiu ako leteli amer. B-17-stky s angl. Liberatormi zbombardovat niake nemecke zavody na vyrobu lietadiel. Doprevadzali ich Mustangi tieto boli odlakane ME-262 a do bombarderov potom vrazali spominani sebevrazi. Pripomyna to niaku akciu co sa vskutocnosti stala? Ak tto budu opakovat pozriem to este raz s niekym kto je natom s anglictinou lepsie ako ja Wink


Radsej litre potu na cvicisku ako kvapka krvy na bojisku!



to co uvádíš - stíhačka do bombardéru. je klasická akce Rammkommanda jak jsem uváděl výše. Ale i zde bylo záměrem aby pilot stíhačky před nárazem vyskočil. Jistě to ne všichni zvládli (rychlost, poškození, zranění ....apod.), co je však jisté je že to nebyl záměr - ten opravdu předpokládal výskok pilota. Američané v obranu proti této taktice zavedli vetší poměr kouřového střeliva do kulometů bombardérů. Zásah touto municí měl vydávat intenzivní kouř a vést tak pilota stíhačky k domněnce že je jeho letoun poškozen více než ve skutečnosti a k předčasnému opuštění letadla než se dostane na vzdálenost která by zaručovala že stíhačka ještě do bombardéru vrazí.
Rozhodně nešlo o jednotku určenou k sebevražedným útokům. V rámci Luftwaffe žádná taková neexistovala. Posádkám bombardérům to tak ale určitě nepřipadalo, takže mě v americkém pořadu tato zpráva nepřekvapuje - je zcela pochopitelná v daných souvislostech. Fakta jsou ale fakta.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#52829 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Pro tento projekt se dokonce projektovala dvoumístná verze V-1 na které by se piloti učily V-1 ovládat. Přistávala na lyžinovém podvozku. Pokud se nepletu tak piloti této experimentální jednotky v tomto projektu se rekturovali z pilotů kluzáků.


Ti piloti klzakov tam boli tiez spomynani a ta zena bola letkina a tusim letela s niekym v lietadle a rusaci ich zo zeme trafili a prvemu pilotovi to odstrelilo nohu a ona riadila lietadlo cez neho ale neviem ako to dopadla Embarassed ale to vas uz asi pekne pletiem Embarassed tak sorac a majte trochu strpenia som nou som zvedavy Surprised
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#52830 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

a dakujem ste naozaj machri 8)
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#52831 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Citace - militant :

Pro tento projekt se dokonce projektovala dvoumístná verze V-1 na které by se piloti učily V-1 ovládat. Přistávala na lyžinovém podvozku. Pokud se nepletu tak piloti této experimentální jednotky v tomto projektu se rekturovali z pilotů kluzáků.



Ti piloti klzakov tam boli tiez spomynani a ta zena bola letkina a tusim letela s niekym v lietadle a rusaci ich zo zeme trafili a prvemu pilotovi to odstrelilo nohu a ona riadila lietadlo cez neho ale neviem ako to dopadla


ta historka o tom přistání se zraněným pilotem je z letu spojovacím Storchem (Fi 156) do obleženého Berlína a přistání na ulici před Hitlerovým bunkrem. Hana Reitchová byla totiž Hitlerova oblíbená pilotka. Po návštěvě u Hitlera opět s letadlem z Berlína odletěla.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#52832 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Citace - bitaxe :

Pilotované V-1 byly opuštěny právě proto že pilot neměl reálnou možnost (ani malou) se z letadla dostat. Myslím že projekt se jmenoval Reichenberg a zkoušky prováděla známá předválečná rekordmanka Reitchová. (za správné napsání jmen neručím) Při zkouškách bylo zjištěno že pilot se z miniaturní kabinky nedokáže dostat, a i když už bylo připraveno několik desítek dobrovolníků byl celý projekt zrušen, navíc pilotáž byla dost obtížná a pro čerstvě vycvičené piloty nebylo reálné s tou věcí létat.
Pokud jde o námořnictvo i zde se vždy počítalo s možností přežití posádky.

Nezranila se Reitchová právě při těchto zkouškách?
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#52833 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Hana Reitschová sa nezranila pri skúškach pilotovanej verzie V-1, ale pri skúškach Messerschmitu Me-163 Komet. Ohľadom tejto témy odporúčam prečítať si jej životopis (celkom zaujímavá kniha) - Hana Reitschová - Létání, muj život. V nej sa dosť podrobne venuje okrem iného aj spomínanému projektu Reichenberg, letu do obkľúčeného Berlína a svojej ťažkej nehode. Ináč Hana Reitschová bola prvá a myslím, že asi aj posledná žena, ktorá letela na lietadle poháňanom raketovým motorom.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#52834 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Díky za info, teď už si vzpomínám, že jsem o tom četl.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#52835 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Hana Reitchová byla už před válkou držitelkou několika rekordů v letu na bezmotorových letadlech, za války létala jako zkušební pilotka a její let do Berlína měl údajně za účel odvézt Hitlera někam do "bezpečí".
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#52852 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Ještě pro doplnění k těm "sebevražedným útokům" na moři. Němci se také nechali inspirovat japonskými sebevražednými torpedy Kaiten a italskými Maiale (nesebevražedné) a přemýšleli o jejich aplikaci do praxe, poté co bylo nasazení sebevražedných útoků odpískáno došlo ke zkonstuování tzv. Negerů (v rámci Kleinkampfverbände). Což vypadalo asi takto - 2 torpéda nad sebou, přičemž v tom horním byla kabina s půlkulatým překrytem, malá ovládací deska, páky, atd. To spodní bylo klasické torpédo z ponorky. Akce spočívala v tom, že buď mohl narazit řidič do určeného cíle nebo prostě se jenom přiblížil a odpálil torpédo a pak rychle zmizel.


Ve skutečnosti to ale bylo hodně sebevražedné, protože v horním torpedu byla spousta netěsností a také problémy s ponorem (nasátí vody, atd.). Takže spousta pilotů se prostě utopila nebo klesla ke dnu, a čekali až jim dojde kyslík (neboť překryt se nedal zevnitř odstranit). K jejich bojovému nasazení došlo, ale teď nevím z hlavy kde a jaká byla úspěšnost.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#52866 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

to vF u negera se nikdy nepočítalo s tím že by do cíle narazil pilot i s torpédem v podvěsu, nic by se totiž nestalo (spodní torpédo by totiž v té chvíli nebylo odjištěné). Neger vznikl tím že do místa kde v normálním torpédu (myslím že šlo o typ G7a byla udělána kabinka pro "řidiče" uzavřená jak jsi napsal polokruhovitým překrytem, ten se ovšem uzavíral zevnitř, pod toto torpédo bylo zavěšeno druhé torpédo stejného typu. Akce byla plánována tak že pilot horního torpéda malou rychlostí (a tedy na relativně velkou vzdálenost) doveze spodní torpédo pak s celou sestavou zamíří na cíl a ve vhodné vzdálenosti (až 3 míle) vypustí spodní torpédo které vlastním pohonem dosáhne cíle a zničí ho. spodní torpédo se jako každé jiné odjistilo až po nějaké době od startu (v podvěsu bylo zajištěno) problém byl v tom že nebylo vyřešeno jak dopravit negery dostatečně blízko k cílové oblasti, (s invazí se počítalo na jiném místě a základna negerů byla mimo jejich dosah a také proto že při přibližování k cíli plul neger dost pomalu(asi 4 uzly, mohl plout i rychleji ale výrazně to snižovalo dojezd) také z kopulky bylo celkem špatně vidět (zkoušky probíhaly na jezeře v rakousku) pro vlny a zasažení cíle se na moři ukázalo dost pochybné.
Za kopulí zůstávala také brázda, takže se neger který se nemohl ponořit stával snadným cílem. Pokud došla nosnému torpédu zásoba vzduchu k pohonu poměrně rychle se potopilo ale pilot mohl kopuli odhodit vystoupit (otvor měl skoro půl metru v průměru) a potom nafouknout záchranou vestu, co s ním bylo pak je už jiný příběh že by ho vylovili němci je pochybné a spojenci se o nic podobného asi také nesnažili.
V žádném případě to nebyl prostředek sebevražedný, bylo vyrobeno asi 300 kusů několik (v počtu jednotek kusů se němci pokusili použít proti invazi (dotáhli je rychlé čluny) ale žádný úspěch nebyl zaznamenán, je známa fotka vyplaveného negera na pláži ale je pochybné zda je to z invaze.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#52882 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

To Bitaxe: S tím nárazem zas až tak bych nesouhlasil, protože existovali varianty, kde byla dána tlaková roznětka. Nevím jestli byli v realitě, ale vím, že existovali na papíře.


K té kopuli - možní, že to, co píšeš ohledně evakuace byla původní myšlenka. Nicméně jsem četl knihu a tam bylo popsání útěku z takové "miniponorky" popsáno jako nerealizovatelné z těchto důvodů - již zmíněné netěsnosti, takže byl celý poklop poté, co do něj nasedl pilot, upraven proti prosakování vody tak, že znemožnoval jakýkoli odchod pilota. Druhý důvod byl ten, že byl občas celý poklop - z těchto důvodů a dalších důvodů-úplně zavařen.


A ještě pokud vim tak se Neger mohl ponořovat díky stejnému principu jako tomu je u ponorek.


Co se týče nasazení - pokud mě pamět neklame tak taky něco se účastnilo při vylodění v J Francii nebo to byla Itálie.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#52884 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

k bojovému nasazení Negerů, myslím že za potopení či torpédování křižníku byl udělen Rytířský kříž, ale bez podkladů si na jméno nemohu vzpomenout. Každopádně byli námořníci kteří absolvovali několik bojových akcí řiditelných torpéd, takže ani s tou úmrtností to nebylo tak strašné, hodně jich končilo po odpálení torpéda ve spojeneckém zajetí.


Bojová nasazení byla u Anzia, Normandii, v jižní Francii + nějaké akce v kanálu La Manche. (při vylodění na Sicílii a jihu Itálie nasazena nebyla).
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#52887 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

např. viz. kronika 6.6.1944, 8.6.1944,20.6.1944, 2./3.8.1944,
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#52899 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

trochu technických dat k Negeru.


Německé jednomístné „lidské“ torpédo, tvořené vlastně dvěma torpédy G7e, připevněnými nad sebou. Horní torpéduje obsazeno operátorem a nejnutnějšími navigačními přístroji (tyčkový zaměřovač, kompas …atd) vlastní zbraň představuje dolní torpédo. Operátor se v tichosti přiblížil k cílové oblasti, buďto plaváním pod hladinou, nebo kryt štítem z netříštivého skla těsně nad hladinou a když zvolil sil, prostě odjistil a dolní torpédo odpálil. Při řadě příležitostí se dolní torpédo odjistilo, ale nepodařilo se je uvolnit, takže neslo nešťastného operátora do zkázy. Bylo postaveno asi 200 Negerů a 140 z nich ztraceno při plnění bojových úkolů. Marder představoval vylepšený typ Neger a mohl se potopit do hloubky 30 metrů. Bylo postaveno asi 300 kusů, ale počet ztracených zbraní není dosud znám. Neger/Marder byl poprvé nasazen u Anzia, ale nejúspěšnější byl u pláží Normandie.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#52915 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

to militant:


dobrá diskuze což?
ještě máš nějaké otázky či nejasnosti?
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#53114 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Citace - von Fenstein :

Druhý důvod byl ten, že byl občas celý poklop - z těchto důvodů a dalších důvodů-úplně zavařen

Chci se jen zeptat jak ho dostávali pak ven, rozřezali poklop?Počítali vůbec s tím, že ho ještě budou vyndávat #Puppy dog => #angel ?
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#53121 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Nedalo mi to a ověřil jsem si to na netu, torpédo bylo opravdu G7e tedy elektrické ne verze G7a tedy na stlačený vzduch. Výtlak byl 2,7 tuny dojezd při rychlosti 4 uzlů 48 námořních mil. Dále cituji spartánský cockpit byl kryt perspexovou kopulí na místě hlavice (myšleno torpéda) . pilot navigoval pomocí kompasu na zápěstí (wrist compass), vzduch byl dodáván Dräager uzavřeným systémem. Míření bylo prováděno přes zaměřovací tyč na přídi a bod na kupoli (nešlo to tady při otevřeném krytu) bodem byl jeden z uzávěrů kupole. Páka v kabině nevratně startovala torpédo a zároveň ho odjistila. Přestože zbraň nebyla projektována jako sebevražedná Neger někdy zůstal spojen s odstartovaným torpédem jež jej s sebou vzalo k cíli. (o tom psal Schlange) byl použit proti invazním silám u Anzia spolu se svým o něco větším bratrancem Marderem, oba byly zcela bez úspěchu. O něco větší úspěch zaznamenaly Negery proti silám v Normandii když 61 Negerů útočících dvě noci po sobě zasáhlo 3 britské minolovkypři ztrátě 52 Negerů. Ze 200 dodaných bylo 140 ztraceno v akci.
Tolik citát v závorkách jsou moje poznámky, překlad je pokud možno přesný, z anglického originálu. Pro zajímavost 5.7. 44 získal polský torpédoborec Slazak zajatce – řidiče Negera (v originále : operator of German mini-submarine "Neger") dostat se z Negera tedy zřejmě šlo. Ostatně otvor měl okolo půl metru v průměru. Pokud se mi povedlo zjistit existují dva Negery jeden v muzeu ve Speyeru a druhý v námořní škole.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#53132 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Na poklopu byly normálně uzávěry (zevnitř) takže žádné řezání se nekonalo. příští rok se do Speyeru chystám tak to nafotím a uvidíme.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#53134 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

pre Schlange: musim uznat diskusia na urovni !


este by som sa vratil k tomu taranovaniu, zachranil sa niekto z pilotov? mal cas vyskocit?
Tuto taktiku ak sa nemylim vymysleli Rusi. Aj oni pocitali s prezitim?


Radsej litre potu na cvicisku ako kvapka krvy na bojisku!
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#53158 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Tarany nevymysleli rusové, docházelo k nim už dávno před tím než je rusové propagandisticky zneužili. Pokud vím k zřejmě úmyslným nárazům strojem do nepřítele docházelo už za WWI, rusové to spíše propagandou zveličili tak že se z toho stala určitá morální povinnost. ostatně ani u nich často nedocházelo k úmrtí pilota, docela časté byly pokusy ne vrazit přímo strojem do cizího letounu, ale spíše třeba vrtulí zničit ocasní plochy nepřítele, nebo do něj vrazit některou částí letounu (podvozkem u I-15), když nad tím uvažuješ musí být jasné že tohle je zoufalý pokus po tom co došlo střelivo nebo je letoun dost poškozený, jinak je lepší se zachránit, v rusku se na to dívali asi jinak a činy Gastela a dalších (možná neúmyslné) byly tak zveličeny že docházelo i k taranům v situacích kde to nebylo nutné, dokonce byl později vydán rozkaz tuto praxi tlumit.
Pokud jde o ramm tedy německé stíhače. létaly na silně opancéřovaných FW-190 a jejich prioritním úkolem nebylo vrazit do nepřátelského stroje, ale sestřelit 4motorový bombardér palbou z blízka, v případě že se jim to nepovedlo vrazili se svým strojem do nepřátelského bombardéru a snahou bylo zasáhnout buď ocas nebo křídlo a se vým byť poškozeným letounem se vzdálit, piloti to přežívali asi docela často protože nejlepší z rammjagerů měl víc než deset (mám pocit že asi 21, ale nejsem si jist) vítězství, z toho některé nárazem. Stroje byly díky pancéřování dost odolné proti palbě z kulometů bombardérů ale ztratili na obratnosti takže byly při akcích kryty standardními stíhači proti doprovodu bombardérů. Přese všechno to bylo ale dost nebezpečné a u letky těchto stíhačů sloužili myslím jen dobrovolníci.
Němci si ostatně na možnost záchrany celkem dost potrpěli, nakonec proto byli i první kdo do letadel instaloval vystřelovací sedačky.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#53169 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Celkom zaujímavé veci sa dajú dozvedieť z knihy - Orol pristál tuším od nejakého Higginsa. Je to román, v ktorom popisuje hypotetický pokus Himmlera zabiť Churchilla priamo na anglickom území pomocou špeciálneho oddielu výsadkárov. Na začiatku knihy píše, že títo výsadkári slúžili ako vodiči vyššie spomínaných torpéd v jednej z trestných jednotiek pri pobreží Normandie.


Osobne si myslím, že na tom bude niečo pravdy. Nemci pravdepodobne mali problém so zháňaním ľudí na podobné akcie. Nevie niekto niečo o trestných jednotkách, ktoré sa zaoberali podobnými "samovražednými" akciami.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#53186 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Otázka k používanému torpédu - G7e: Išlo o torpédo z magnetickou roznetkou, alebo nárazovou. Sorry ak to už bolo v nejakom fóre rozoberané, ale nechcelo sa mi to hľadať. Smile
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#53187 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

G7e je standardní torpédo které může mít jak nárazovou roznětku tak roznětku reagující na změnu magnetického pole. rozdíl od torpéda G7a je ve způsobu pohonu, u prvního je to elektřina (odtud přípona e) u druhého které je starší je to stlačený vzduch. torpéda jsou na venek stejná, G7a je o něco rychlejší, G7e má při nižší rychlosti větší dojezd.
kniha o které píšeš je jednoznačně nesmysl, dobrovolníků byl nadbytek (bylo jich víc než vyrobených Negerů), jednotka neměla s Himlerem nic společného patřila normálně pod Kriegsmarine, a nebyla sebevražedná.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#53188 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Citace - bitaxe :

Pokud jde o ramm tedy německé stíhače. létaly na silně opancéřovaných FW-190 .



jenom doplním že létaly nejen na FW-190 ale také na Bf-109.


co se taktiky týká tak záměrem bylo ignorovat stíhače s pustit se přímo na bombardéry bez ohledu na obranu protivníka. Při střelbě ze všech zbraní se přiblížit k vybrané oběti na co největší vzdálenost a poté se buď odpoutat pokud poškození stroje nebylo velké, nebo vyskočit v blízkosti nepřítele a to pokud možno tak aby prázdná stíhačka vrazila do bombardéru.
Rozhodující rozdíl oproti klasické definici taranu je v tom že se mělo vyskočit před nárazem a ne až po něm.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#53196 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Citace - Mikhail :

Celkom zaujímavé veci sa dajú dozvedieť z knihy - Orol pristál tuším od nejakého Higginsa. Je to román, v ktorom popisuje hypotetický pokus Himmlera zabiť Churchilla priamo na anglickom území pomocou špeciálneho oddielu výsadkárov. Na začiatku knihy píše, že títo výsadkári slúžili ako vodiči vyššie spomínaných torpéd v jednej z trestných jednotiek pri pobreží Normandie.


Osobne si myslím, že na tom bude niečo pravdy. Nemci pravdepodobne mali problém so zháňaním ľudí na podobné akcie. Nevie niekto niečo o trestných jednotkách, ktoré sa zaoberali podobnými "samovražednými" akciami.



podla tej knihy bol zfilmovany aj film rovnakeho nazvu uz si to uplne nepametam ale nemci tam pouzili americke alebo anglicke uniformy ale neviem ci sa to zaklada na skutocnych udalostiach.


Radsej litre potu na cvicisku ako kvapka krvy na bojisku!
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#53200 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Citace - bitaxe :

Na poklopu byly normálně uzávěry (zevnitř) takže žádné řezání se nekonalo.

No mně spíš zajímalo právě to nouzové řešení

Citace - von Fenstein :

z těchto důvodů a dalších důvodů-úplně zavařen.

pokud tedy bylo opravdu použito.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#53228 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

to MART.in jaké nouzové řešení máš na mysli? Pokud se torpédo neodpojilo celá sestava musela nabrat docela velkou rychlost, a na opuštění nebylo asi mnoho času. Pokud torpédo odplulo jak mělo bylo samozřejmě nutné najít břeh a pokud možno se k němu dostat, vzhledem k rychlosti a výhledu to nemuselo být nic snadného.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#53489 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Myslím to zavaření poklopu, co cituju od von Fensteina.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#53518 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

No já si moc nedovedu představit jak zavařuje někdo poklop z plexiskla k rouře ze železa. to ani nepřemýšlím o tom že se ta věc přepravuje poblíž místa akce, pak se to může zrušit (třeba pro velké vlny a podobně. Prostě to považuju za nereálné, asi autor zdroje odkud vF čerpal měl víc fantazie než rozumu.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#53519 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Medzi špeciálne a spôsobom svojeho nasadenia vlastne samovražedné stroje možno ďalej zaradiť ďalšie menej známe typy a projekty(suma sumarum) :


*Me 328B-malé bombardovacie lietadielko s pulzačnými motormi určené k priamemu útoku na konkrétny pozemný cieľ alebo vojnovú loď.


*Reichenberg a Rammjägers ste už prebrali...


*BV40-stíhací klzák.


*Me-163 Komet,Ba349 Natter-no comment


*He162 Spatz,resp.celý program Volksjäger-vďaka predstave,že to budú pilotovať rýchlokvasení hitlerjugenďáci,je to skoro 100% samovražedná zbraň.


*Mistely-tiež to neboli práve najbezpečnejšie stroje...


Pripomeniem okrem spomínaných Negerov ešte i ďalšie miniponorkové a torpédové projekty,ktorých nasadenie bolo tiež v podstate samovražedné :


*Marder,Hai(super-Marder)-riadené torpéda.


*Miniponorky-Biber,Molch,Seehund, a experimentálne stroje Hecht,project Delfin-Kleine Delphin(Delphin I),Delphin II,Seeteufell(Elefant),Schwertall,Schwertall II.


*Motorové útočné člny :


*Improvizované mot.člny použité pri Le Havre (30ks).Používali podobné člny,aké mali tzv.Brandenburgerdivision(obdoby Commandos-Skorzeny).


*Následne vznikli špecializované projekty mot.člnov: Linse,Tornado(pohon zabezpečoval pulzačný motor z V1 Argus 109-014),Schlitten(katamaran- 120km/hod)



Snáď som spomenul všetko....a ešte samozrejme treba spomenúť výcvik žabích mužov,čo bola dosť nebezpečná robota.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54150 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

to Brano sice jsi vyjmenoval celou řadu projektů a nasazených zbraní ale žádná z nich nebyla projektována jako sebevražedná, Mistely byly třeba použity proti mostům na odře, bez toho že by jejich poádky páchali sebevraždu. Stejné je to s He 162, létali na nich normální piloti a snad dokonce s nějakým sestřelem. některé další jako natter nebo BV40 nepřekročily stádium prototypu ale nebyly určeny jako sebevražedné, BV měl ničit svazy střelbou a Natter měl po odpalu raket odhodit motor a ten měl stejně jako pilot přistát na padáku, tedy nic sebevražedného.
Obdobné je to s miniponorkami, mimochodem Seehund byl shodou okolností nejbezpečnější německá ponorka, díky rozměrům byl totiž imuní na výbuchy hlubiných pum, výbuch ho totiž jakoby posunul před sebou, při kontaktu na tom samozřejmě byl jako každá jiná ponorka.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54182 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

To Bitaxe: Takže ty informace nejsou zase až tak mimo, jak myslíš a dovolil bych si připomenout, že to, co tvrdíš je trochu špatně. Kolem dokola plexisla existovala samozřejmě kovová obruč, která se mohla přivařit.
celkem dobře je vidět na adrese: http://www.uboatwar.net/neger.htm


Co se týče samotného zavaření - tak problém byl spíše pokud se někdo s tím Negerem vrátil zpět pak si musel počkat ještě na odvaření Smile) NIcméně tohle už bylo krajní řešení většinou pouze došlo k úpravám těsnosti, jak sem zmiňoval už před tím, které velmi omezili možnst pilota dostat se pryč.


A co se týče nětesnosti, tak ta je velmi značná. Je to způsobeno už samotnou konstrukcí, která když to hodně zjednoduším a přeženu spočívala v tom, že se lehce vykuchalo torpédo dalo se tam pár nezbytných přístrojů a hurá do boje Very Happy
Netěsnosti byli zejména kolem kabiny (při větším tlaku než byl jenom na jezeře docházelo k značnému prosakování vody), pak také v zadní motorové části.


Co se týče samotné praktické nemožnosti opustit plavidlo, tak není citováno pouze v jedné knize, ale také jej můžeš najít na internetu např. dobré stránce www.german-navy.de, kde je pouze zmínka a zejména na německých stránkách.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54227 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

to vF mohl bys ty knihy kdes to o tom zavařování (ono vařit takový prstenec s plexikem vedle bude asi docela zábava) četl? Já na to nenarazil ani jednou. Na stránce kterou uvádíš je sice docela pěkná fotk na kopuli negera, ale o nějakém zavaření tam není ani slovo. dokonce bych řekl že i přes nevalnou kvalitu tam jde rozeznat zářez na tom kruhu který vypadá jako bajonetový uzávěr (což ve spolupráci s gumovým těsněním je asi podstatně jednodušší řešení problému, prošel jsem i linky na druhé ze stránek na negera jsem tam krom popisu typu řízené torpédo bez dalšího nic nenašel (ale třeba jsi byl úspěšnější) . Schválně mi vysvětli kudy do té věci teče, jde totiž opravdu o hlavici torpéda do kterého je vsazena trubka o průměru hlavice (asi 533mm)a ta je ve fabrice přivařena, na ní je otočně(podle některých popisů i odklopně) uchycena polokoule z plexiskla. Že je okolo ní kovové uchycení jsem nikdy nezpochybňoval, ale zkus si představit jak do toho prostoru nacpeš chlapa a pak ten rantlík začneš vařit představa že se ti to povede aniž by ta kopulka utrpěla a přitom byl spoj těsný je dost fantastická. Pokud teklo do zadní části (nevím proč jde o standardní torpédo) pak to na přední část nemělo vliv, jsou to dvě oddělitelné složky.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54280 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Při průměru kopule 0,5m se jedná o 1,57m dlouhý svar Smile . To už je na dlouhý lokte.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54283 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

to vonF: Taky jsem nikde nenašel zmínku o tom, že by se něco přivařovalo. Ale napadlo mně, jestli nešlo o pouhé "zajištění" kopule proti otřesům, v tom případě by to stačilo přivařit jen bodově(ale to je jen takové moje kdyby).
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54286 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

už jsem si vzpoměl na toho vyznamenaného Rytířským křížem za akce řiditelných torpéd Neger, byl to Walther Gerhold za akci 6.6.1944 v normandii, za předchozí akci s Negerem proti italskému přístavu Nettuno 20.4.1944 obdržel Železný kříž I. třídy.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54287 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

BITAXE : Prvotný-teoretický účel všetkých vymenovaných zbraní nebol samovražedný(spôsob plánováneho nasadenia je mi známy),ale v reálne plánovanom nasadení by bol opak pravdou.


Bachem,BV 40,Me-163....-ich úspech v boji bol teoretický-mizerný.Ono letieť hoci len časť letu bez pohonu...v situácii vzdušnej prevahy je to číra samovražda.Koncepčné omyly...Spatz a jeho plánovaní kinderpiloti by bola najlepšia možnosť,ako sa stať mŕtvolou...Mistel-detto.


Detto pri každej miniponorke,nielen nemeckej.Zvlášť pri prevahe nepriateľa na mori,je riziko smrti hraničiace s plánovanou samovraždou.Nič čo by nebrali pri nábore dobrovoľníkov na zreteľ.Otvorene im bolo povedané,že nádej na úspešný návrat je menšia než 50 percentná a sám Donitz bol proti týmto akciám.


Prototyp Negera mal krytie posádky len plachtovinou.Po prvej skúšobnej plavbe sa dospelo k poznaniu,že sa Neger musí vybaviť plexisklovou kopulou.Jej výroba trvala jednu noc.U prvých Negerov vraj nebolo možné otvoriť kopulu zvnútra.Neskôr pribudol rýchlootvárak...ale jeho zbrklé používanie v strese bojov stálo mnoho posádok život.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54293 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

to Brano nechci se tě dotknout ale úspěchy Me163 tedy kometů jsou nesporné a ztráty pokud vím nebyly způsobené nepřítelem, ale problémy s pohonnou směsí. Pro amíky byly tyhle stroje problém a přestali létat až po zničení továrny na pohonnou hmotu, podobné je to u miniponorek (ne u řiditelných torpéd). a my se tu bavíme o tom jestli němci podobně jako japonci konstruovali zbraně k sebevražedným útokům. Přes tvůj (osamocený) názor je že ne. Mimochodem ten Natte byl jen v prototypu a u kluzáku BV 40 došlo pokud vím jen ke stavbě makety, když vytáhnu různé projekty z amerických dokážu ti klidně že sebevražedné útoky připravovali i oni. Drž se prosím tě zbraní které byly postaveny a o jejichž nasazení se uvažovalo. (byly i projekty po jejichž posouzení se celá věc zrušila protože přežití osádky zdálo málo pravděpodobné.)
Vzhledem k tomu že neger není ponorka je celkem normální že původně neměl kryt, brzy (už připrvní plavbě) se zjistilo že voda otevřeným poklopem stříká dovnitř a byla připravena kopule (asi se s ní počítalo od začátku) nedovedu si představit jak za jednu noc vymáčkneš kopuli, uděláš k ní uchycení a namontuješ ji. Pravděpodobnější se mi zdá že s kopulí se počítalo od začátku ale první jízdy byly z nějakého důvodu bez ní.
To vF to že ten germán dostal dva kříže svědčí o tom že se nejméně jednou vrátil (ale ani u druhého není že to bylo in memoriam) takže ta sebevražednost typu chlapa uzavřeného v kabině asi nefungovala Smile
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54386 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

To Bitaxe: Já sem nikdy netvrdil, že Neger byl sebevražedný pouze, že dostat se v případě nějakých problémů z kabiny nebylo tak lehké - a o tom se zmiňuje skoro každá publikace. Dále jsem tvrdil, že byla velká ztrátovost a šance na přežití byla celkem velmi malá. Jinak mojí verzi myslím potvrzuje pokud se podíváš na údaje o nasazení, atd. - vyrobeno a nasazeno kolem +/-200 kusů, v nasazení ztraceno +/- 145.


Mimochodem i u "normálních německých ponorek" byla ze všech jednotek všech zúčastněných stran největší úmrtnost kolem 47-50% procent (teprve až potom jsou US bombardéry, němečtí tankisté, atd).


K tomu zavařování - netuším jestli se jednalo o celé zavaření nebo jenom o bodové (nejsem technik a nějaké detailní popisky v knize nebyly). Nicméně, co je důležité je to, že se jednalo o nouzové řešení ne o nějakou standardní metodu.


U prosakování - co jsem čet' z technických popisků, atd., tak problém byl v tom, že to "klasické torpedo" bylo prodlouženo o jeden kovový díl. A jelikož stavba Negeru probíhala tak jak probíhala nedošlo k nějakému dokonalejšímu zkoumání, atd. takže docházelo zejména u ranějších výrobků k nětesnostem.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54415 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

A ohledně toho Germána - to že přežil jeden také ještě nevypovídá o ztrátovosti, šnaích na přežití, atd. Jenom pro srovnání dva úplně odlišné údaje - u německýc ponorkových velitelů je taky spousta kapitánů, kteří přežili celou válku, jenže pokud se podíváš na celkovou úmrtnost tak v některých obdobích se dokonce blíží 70%.


To se samé u pozemního vojska - např. z Čerkassého kotle se dostalo z původních zhruba 2500 SS Wallonien zhruba 350. A taky z těch 350 několik jich dostalo Kříž Smile
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54416 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

U německých ponorek byly ztráty ještě větší než uvádíš, z asi 40 000 námořníků jich na konci války bylo asi 8000 ostatní byly vyřazeni ze služby (smrt, zranění, zajetí) .
Zkus napsat kdes to o tom přivaření kopule četl, dost by mne to zajímalo. Jako technik (dokonce jsem kdysi se učil ve škole i svářet, ne že bych to uměl) si právě nedovedu představit co by se tím vyřešilo. torpédo na tvém náčrtku je stejné a v dostupné literatuře se píše že jde o standardní hlavici tedy o žádné prodloužení. (ani tam by ta nějaké místní vaření asi nevyřešilo) , ztráty negerů jsou počítány dle toho kolik jich vyplulo a kolik jednotek se vrátilo, ne podle ztrát na lidech, (i když ty asi nebyly malé). podle mne byl dost problém když se odpoutalo to spodní torpédo že celá věc výrazně změnila těžiště, muselo být dost problém ji udržet ve směru a opustit ji někde dál od břehu bylo asi docela dobrodružství. Nicméně nikde jsem na to že by byl poklop uzavřen zvenku a pilot nemohl ven nenarazil.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54417 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Rovněž jsem nikdy neslyšel o zavařování řidiče v miniponorce "Neger". Docela dobře je historie nasazení této zbraně popsána v knize "Záludné miniponorky".
Při pročítání příspěvků v tomto foru docházím k poznání, že jsou zde nebezpečně zaměňovány pojmy sebevražednost a špatná obranyschopnost a životnost dané zbraně.
Např. ztráty čs. parašutistů v prvních vlnách výsadů během II. sv. války činily nějakých 95%. Přesto nemůžeme přece o nich tvrdit, že to byli sebevrazi.
Za sebevražedně použitou zbraň, tzn. že při zničení zbraně hyne i její živá posádka, považuji takové použití, kdy se se smrtí při zničení počítá hned od počátku bez jakýchkoliv dalších alternativ. To byl případ např. japonských kaitenů, kamikadze ad. Ne však případ zde v teto sekci fora popisovanych zbrani. Vysoká ztrátovost je zaměňována za sebevražednost.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54456 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Citace - Pavel J. Kuthan :

Rovněž jsem nikdy neslyšel o zavařování řidiče v miniponorce "Neger". Docela dobře je historie nasazení této zbraně popsána v knize "Záludné miniponorky".

Jsem rád, že jsi zmínil tuhle knížku. Od začátku týhle diskuse ji doma zoufale hledám Rolling Eyes , abych se do ní podíval. Teď aspoň vím, že v ní o tom taky není zmínka (a nebudu ji hledat už tak zoufale Laughing ). Pak mě ještě napadlo, jestli se to zavaření netýkalo spíše Japonců a jejich kaitenů.
PS: "zavařování řidiče" #Microwave , to zní dobře->větší trvanlivost, ale ten zavařovací hrnec Very Happy Very Happy Very Happy .
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54492 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Citace - bitaxe :

podle mne byl dost problém když se odpoutalo to spodní torpédo že celá věc výrazně změnila těžiště

ja nevím, ale měl jsem zato, že obě části (torpédo a řídící část) jsou v podstatě obě stejná a odpovídající standartnímu torpédu, které samo o sobě je vyvážené a že obě části mají tedy své těžiště na zhruba stejném místě, takže by se odpojením nemělo nic moc změnit.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54496 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

To. PJ: No jasně, že tady zaměňujem tyhle dva pojmy, protože jak toto forum bylo založeno tak jsme zatím žádnou sebevražednou zbraň nenašli, tudíž debatujem pouze o zbraních s "potenciální sebevraždou" ve smyslu vysoké šance nepřežít nasazení.
Smiling Army


Tu knihu jsem četl (Záludné miniponorky) matně tuším, že je tam již debatovanánetěsnost trupu také zmíněna. Co se týče věcí kolem toho poklopu, tak to jsem čet' tušim v knize "Under surface" nebo tak nějak.A je tam zmíněno asi to, co jsem řekl na začátku.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54499 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

samozřejmě je to jak píše Pavel J. Kuthan, pochopitelně se nám nedaří najít, zřejmě opravdu žádné nebyly. O netěsnosti o které píše vF jsem nikde nečetl, (to neznamená že nebyla) ale o tom že by pilot torpéda tam byl uzavřen bez možnosti (byť omezené) z toho vystoupit jsem přesvědčen že tak to nebylo (proto tolik stojím o to zjistit kde to vF četl. Netěsnost mohla vzniknout tam kde byl původní trup torpéda spojen s novou částí (kolmá roura na níž sedí plexis´klová polokoule) a nebo v místě spoje polokoule s touto rourou. U obojího je mnohem jednodušší řešení utěsnění buď tmelem nebo těsněním, než pokus o svar.
to MART.in no torpédo je vyvážené (gyroskopem a tím že jsou některý agregáty na "spodní části" ale nepočítá se s tím že v přídi sedí chlap a ta příď částečně čouhá z vody. Torpédo nemá velkou zálohu stability proto mohl s tímhle po odpoutání toho spodního být problém (Ostatně největší problém byl s mizerným výhledem) .
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54545 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Citace - bitaxe :

to MART.in no torpédo je vyvážené (gyroskopem a tím že jsou některý agregáty na "spodní části" ale nepočítá se s tím že v přídi sedí chlap a ta příď částečně čouhá z vody. Torpédo nemá velkou zálohu stability proto mohl s tímhle po odpoutání toho spodního být problém (Ostatně největší problém byl s mizerným výhledem) .

myslel jsem že člověk + řízení = nálož (zhruba) a že torpédo jako takové je vyvážené a gyroskop je tam pro vyrovnání vnějších vlivů, no tak asi ne, no. PS: jen tak mimochodem, napadalo by bez gyroskopu spíš na čumák, nebo na zadek?
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54555 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

gyroskop je předvším pro vyrovnání vlivu vlnobití, (torpédo pluje poměrně blízko hladiny, proto aby se neotáčelo kolem osy má protiběžné vrtule, a kormidla, ta jsou řízena podle hloubky (německá torpéda často plula o něco hloub než bylo nařízeno) , potud je to tedy normální torpédo které je proti podélné ose symetrické. U negera došlo ovšem k hrubému narušení této symetrie, člověk sedící v přídi a částí těla mimo obrys v té minivěži (nebo jak to nazvat) musí nutně ten solidně vyvážený systém narušit, navíc nejsem si jist zda neger měl gyroskop (ten chlapík ho řídil) a vliv vln na poloponořené torpédo musel být mnohem větší. Prostě řídit bych to nechtěl ani ve snu.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54559 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Nazdar válečníci a příznivci vojenské tecniky a vůbec všeho kolem toho. jsem tady nový, tak vás poprosím o trochu schovívavosti, než se trochu otrkámSmile Chtěl jsem jen dodat k těm miniponorkám s torpédy. Jak jste již správně řekli, jednalo se hlavně o přesnější navádění torpéd přímo na cíl. První prototyp HECHT ( kopí ) bylo vlastně malé pilotované zařízení nesoucí torpédo, poháněno elektromotorem s malým výkonem, což bylo nežádoucí. Druhý model, vybavený spalovacím motorem již znáte-Neger. měl hlavní nevýhodu, že pilot musel dýchat čistý kyslíkSad Byl tedy upraven na MOLCH ( Salamandr ), který byl nasazen jen málo a opět upraven tak, aby se mohl na chvíli potopit, čehož mohl pilot využít hlavně před cílem a vlastním vypuštěním torpéda. Kvůli potopení museli použít opět elektromotor, ale ten byl již výkonově dostačující. Poté takový projekt ukončili a začali se spekulací miniponorek, ale to je už o něčem jiném...
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54868 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Na tohle téma se vedlo již mnoho diskuzí. V1, němci označovaná jako FZG 76 ( Flakzielgerat ) byla vytvořena v několika modifikacích-ostatně jako u každých takových projektů. Poslední modifikací této verze V1 s označením projektu Fi 103 skutečně měla pilotní kabinu a ruční ovládání. Když tyto stroje spojenci objevili, právem se domnívali, že šlo o sebevražedné nasazení. Skutečnost byla taková, že tyto stroje sloužily ke zjištění jinak nedostupných informací při letu, tj. chování stroje a vše s tím spojené, aby pilot předal veškeré informace určené k dalšímu vývoji. Novější výzkumy však odhalily, že když se s tím dá lítat, mohli by místo bojové hlavice nasadit kanony a kulomety a podvěsit jej na letoun, který ho přepraví na patřičné místo, protože V1 měla mizerný dolet kvůli značné spotřebě paliva a životnosti motoru ( cca 45 min ). Pilot by pak po splněné bojového úkolu klouzavým letem doletěl k základně a vyskočil padákem. Tento projekt nikdy nedovršil své realizace a tak byl tiše ukončen... Myslím tím, nebyl použit v boji.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54870 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

to sniperts zkus si přečíst téma od začátku, V1 jsme probírali je fakt že Reitchová zkoumala i chování vletu ale prioritně se počítalo s naszením , tím že pilot neměl šanci vyskočit bylo to zastaveno.
Pokud jde o neger, nikdy neměl spalovací motor, motor byl stejný jako u normálního torpéda tedy elektromotor, tím že byl snížen výkon byl prodloužen dojezd, ostatně neger nebyl miniponorka, plul tak že kupole vyčnívala z vody a neměl schopnost se ponořit a znovu vynořit. Mimochodem myslím že Hecht neznamená oštěp ale štika, všechny tyhle věci krom negera měli jména po vodních živočiších.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54881 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

bitaxe: Samozřejmě nemůžu vědět vše a taky se o žádné, byť protichůdné názory nebudu přít. Napsal jsem jen to, co vím, abych i svým názorem obohatil tohle fórum. Mé znalosti nejsou zdaleka tak hodnotné, jako u některých jiných členů, ale čerpal jsem z poměrně slušné knihy, takže asi tak. Jo a forum jsem si samozřejmě přečetl od začátku...
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54883 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

to Sniperts neber to jako útok (tak to nebylo míněno Smile ), spíš jako upozornění. Pilot v Negeru opravdu užíval dýchač, byl to typ užívaný luftwafe, a CO2 byl neutralizován, důvod byl prostý, kabina byla hermeticky uzavřena, a dělat snorchel by asi byla práce navíc, možná by i demaskovala celou věc.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54897 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Každopádně je přinejmenším úchvatné, jak se na jednu problematiku pozbírá několik, třeba i protichůdných teorií. To mě vždy popohání dál v bádání a utvrzování názorů. Je to jako skládat mozaiku a to mě na tom baví ze všeho nejvíce. Vždy se totiž dozvím něco nového a doplňuji znalosti:-) A taky je fakt, že mnohé, co tady probíráte, bylo přísně utajované a v podstatě do dneška se pořádně nic neví. Tak bádání zdar!
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54918 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Ono ve spoustě případů nejde ani tak o utajování ale o to že třeba v českých pramenech se o tom nic nedozvíš, ale v jiné řeči je to běžně dostupná informace. K tomu si přidej mizerné překlady některých knih, nepochopení termínů (vojenských překladatelem a problém je na světě.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54932 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

to bitaxe: Myslím, že vyvážení by nemusel být takový problém. Nálož měla 280kg, takže pro člověka a řízení místo ní zbýva rezerva pro dovyvážení vhodně umístěnou zátěží (aspoň myslímSmile). A gyroskop by mohl být snad ponechán pro pomoc při vyvážení v rovině apod. (přiznám, že nevím jak přesně fungoval)
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54937 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Jde o příčné vyvážení , které vzhledem k tomu že původně bylo torpédo podél osy (podélné) souměrné bylo snadné, ve chvíli kdy jsi tu souměrnost narušil příčné vyvážení je v háji, vůbec nejde o to jaká je váha ale o to že je jinak rozložen a část je mimo původní obrys torpéda a má snahu ho obrátit tak aby to co z něj vyčnívá bylo co nejníž tedy dole, abys to vyrovnal je obvyklé dát dolů zátěž (ta musí být tím větší čím je větší síla na páce, tedy čím větší je váha krát délka ramene) zjednodušeně čím dál od těžiště je síla působící tím větší musí být vyrovnávací síla, působí tu ještě další věci ale ne tak podstatně. Pokud vím gyroskop vyrovával podélné výkyvy, příčné nebylo třeba vyrovnávat, protože původní torpédo je symetrické. Pro zjednodušení, dokud plave po hladině kulatý sloup plave bez problému a dokud plave tak že jeho osa je ve směru plavby tk se nepřevrací, jakmile na něj ale nasedneš, musíš se snažit udržet rovnováhu, protože má snahu se i s tebou převalit, jsi totiž mimo těžiště původního sloupu a on se snaží zaujmout rovnovážnou polohu.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54942 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Nevím, jestli jsem to v předchozím textu někde nepřehlíd, ale zajímalo by mě, jaký měly vlastně Negery akční radius.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54955 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Myslím že to tam bylo , asi 40 mil (osobně o tom trochu pochybuju´) bohužel se neuvádí poměr plavby s torpédem a bez, mimoto se tu několikrát psalo o vestavbě řízení a přístrojů, obojí bylo dost primitivní a přístroje prakticky žádné, kompas měl třeba pilot negera na ruce, tedy žádný luxus.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54958 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Citace - bitaxe :

Pro zjednodušení, dokud plave po hladině kulatý sloup plave bez problému a dokud plave tak že jeho osa je ve směru plavby tk se nepřevrací, jakmile na něj ale nasedneš, musíš se snažit udržet rovnováhu, protože má snahu se i s tebou převalit, jsi totiž mimo těžiště původního sloupu a on se snaží zaujmout rovnovážnou polohu

Chápu, ale předpokládám, že poklop (část nad hladinou, zároveň nad těžištěm) vyváží člověk a řízení (sedící "na podlaze", tedy uvnitř našeho hypotetického sloupu a působící tedy na spodní část pod úrovní těžiště a pod hladinou) + ještě možná zátěž.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54959 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

No výborně konečně se k tomu dostáváme. on ten chlap nesedí moc pod osou spíš v ní, takže to co z něj čouhá je vždy nad ní, takže zde působí páka, moc zátěže tam nedáš protože musíš zachovat plovatelnost, proto to asi nebyla žádná legrace, a díky tomu se musel neger příčně docela kývat. (prostě měl malou zásobu příčné stability, jak se praví v mourých knihách Smile )
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54962 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Ok, vzhledem k tomu, že o tom moc nevím, budu ti věřit, určitě jsi lépe informovaný než já.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#54963 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Němci měli ůbec plno "podivuhodných" nápadů. Ve snaze co nejefektivněji zlikvidovat nepřátelské kotvící loďstvo vyvíjeli ( jeden z prvních nápadů ) např. system Tornádo. Podle mých dostupných informací to byla to taková plošina se dvěma plováky s motorem z V1, které na přídi neslo 700 kg trhaviny! Pilot po přiblížení k cíli uzamkl řízení a vyskočil, doufaje, že ho pak vyloví záchranný člun... No, hrozná představa:-( Naštěstí byl problém s dodávkou motorů, protože ty se hlavně dodávaly pro V1.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#55028 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Obávám se že zdroj tvých informací je dost pochybný s motorem z V1 by to nikdy nemohlo fungovat. Ten motor totiž využívá ke své funkci stlačení vzduchu při vyšší rychlost (proto se jmenuje náporový) a aby mohl začít pracovat musí mít napřed rychlost dodanou něčím jiným, němci proto stříleli V1 z katapultu (zde jim udělil ptřebnou rychlost raketový motor) nebo je odpalovali z letadel(zde využívali rychlost letu nosného letounu) proto by to co píšeš nemohlo fungovat.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#55039 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Je mi známá funkce pulzních motorů. Taky si dost dobře nedokážu vysvětlit, jak to chtěli používat? Čerpám hodně z knihy Německé tajné zbraně 2.sv.války kterou napsal Ian V. Hogg. Tak nevím, jak důvěryhodný obsah této knihy je? Ale to je tak u všeho. Spousta teorií se rozchází. Tak zatím hledám dál...
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#55083 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

No německé !tajné zbraně" jsou obecně dost přeceňované, dost mi to připadá že každý kdo si chtěl zařídit lepší podmínky si v zajetí vymyslel něco, no a nás to dodnes straší ve formě třeba plastikových modelů. Obvykle šlo buď jen o ideový nápad, nebo ani to ne. sem patří asi i to soulodí, pokud na tom měl být pulzační motor je to nesmysl.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#55180 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Možná to už někdo uvedl, ale správně se píše KAMIKAZE(což značí Božský vítr).No nic...
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#56839 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

ještě ad Rammenkommanda:
Hlavní zbraní měly být FW 190 A s přídavným pancéřováním pilotního prostoru. Letoun však vycházel nesmyslně těžký a setkání s Mustangy stíhacího doprovodu pro něj bylo obvykle silně problematické.
Hlavní zbraní takto upravených Fw byly kanóny 20 a 30 mm, případně jsou zprány o použití RS. Taran byl poslední možností. Piloti se zavazovali při každém startu zničit alespoň jeden čtyřmotorový bombardér - V PŘÍPADĚ POTŘEBY I TARANEM.
Jako piloti sloužili jen dobrovolníci a pokud někdo nabídku odmítl, údajně nebyl perzekuován.
Tyto útvary měly být původně chráněny Bf 109 K v odlehčené verzi s redukovanou výzbrojí - kvůli dostupu.
Plán počítal s masivním nasazení "Sturmbocků - Fw 190" proti jednomu či několika málo náletům. Počítalo se s tím, že při nasazení 600 letounů bude docíleno cca 300 zásahů při ztrátě cca 150 pilotů. Ztráty běžných stíhacích geschwader nebyly o mnoho vyšší, přičemž výsledky byly minimální, takže plán měl ¨v sobě jakousi "vojenskou logiku". Po těžkých náletech však Hitler nařídil použít sturmbocky uspěchaně a v relativně malém množství. Akce malého počtu letounů narušená jak stíhací ochranou tak střelci z bombardérů, kteří se mohli soustředit na menší množství cílů, tak vyšla v niveč.
Pramen: Alfred Pierce - poslední rok Lfw + moje chabá paměť
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#56848 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Prednedavnom som na Discovery sledoval dokument, nazov ktoreho som si nezapamatal, ktory pojednaval o osudoch
prislusnikov Rammekommando Elbe.
Podla vypovedi prezivsich prislusnikov, bolo ich ulohou taranovat spojenecke bombardery. Nemalo sa ale jednat o "ufiknutie" chvosta listami vrtule, ale o priamy naraz do trupu alebo kridla. Jeden z pilotov popisoval svoju akciu nasledovne:
"Hned po vzlietnuti som bol sokovany, kolko malo zostalo z Nmecka. ( bolo to v aprili 1945 ) Preletiet z jednoho konca nemecka na druhe ( zrejme vychodo-zapadnym smerom ) mi trvalo len par minut. Bolo to strasne deprimujuce......Naviedli nas na zvaz bombarderov.....cestou som bol napadnuty stihacim doprovodom.
Streli mi prerazili kryt kabiny a tazko mi zranili ruku. Odputal som sa od nepriatela strmhlavim letom a v tom som pod sebou zbadal bombardery. Povedal som si "Urob to!". Vybral som si jeden a plnou rychlou som sa k nemu blizil......skrcil som sa za pancierovym sklom......priserny naraz ma vyhodil z kabiny...... prebral som sa visiac na popruhoch padaku vznasat sa vo vzduchu. Neviem ako a kedy som ho otvoril."
Pilot prezil s tazkymi zranenim a prisiel o ruku.


Velenie americkeho letectva sa snazila nasadenie sebevrazebnych letcov bagatelizovat alebo vysvetlit po svojom. Ich nasadenie totiz vyvolalo reakciu s ktorou nemecke velenie pocitalo, zdesenie v radach spojeneckych pilotov.
V spravach sa preto ako dovod nemeckeho taranu uvadzalo ze sa jednalo o nevydareny manever neskuseneho pilota alebo o nahodny naraz neriadeneho stroja s mrtvym alebo tazko zranenym pilotom na palube.
Ucinky nasadenia vsak neboli ani zdaleka take ako nemecke velenie predpokladalo. Himmler si do svojho dennika zapisal ze to bolo sklamanie vzhladom poctu nasadenych stojov.
Neskor boli zbytky komanda prevelene niekde k Magdeburgu a poverene poslednou ulohou. Piloti si mysleli ze sa jedna zase o taran a hromadne sa prihlasili. Nebolo vsak mozne vybrat vsetkych, bolo malo nahradnych dielov a ete menej paliva. Bolo vybratych desat pilotov. Ake vsak bolo ich prekvapenie ked zistili ze im vymontovali palubne brane a podvesili odistene bomby! Po zverejneni ulohy sa minimalne jeden pilot nervovo zrutil a musel byt vymeneny. Rozkaz bol jasny, znicit narazom stroja nalozeneho bombami ruske pontonove mosty cez Odru!
Jednalo sa teda o planovanu sebevrazebnu akciu! Palivo dostali len na cestu tam!
Nasleduje popis akcie v podani jednoho pilota, ktory sa akcie priamo zucastnil:
"Sedeli sme v kabine dlhe hodiny nez prisiel rozkaz vzlietnut. Bolo to psychicky velmi narocne, cim viac som o tom rozmysla, tym viac som o tom pochyboval. Zavolal som technika a poziadal som ho aby mi olejovou kriedou napisal na kryt motora meno mojho dievcata. Konecne vyletela do vzduch svetlica a ja som roloval do poslednej akcie so svojou Erikou. Pocas letu som rozmyslal o tom ako sa misii vyhnut a zachranit si tak zivot. V Magdeburgu som mal rodinu, u ktorej by som sa mohol schovat, ale tento napad som hned zavrhol. Keby ma chytili tak by som sa hupal na najblizsom strome a oni urcite so mnou. Radsej som sa sustredil na akciu, Odra sa blizila. Rozdelili sme sa na jednotlive ciele. Pred Odrou som sa dostal do prudkej palby ruskeho flaku. Zrazu som pocitil ze motor straca tah a stroj vysku. Cervena kontrolka na palubnej doske mi signalizovala poruchu motora. Bolo jasne ze k Odre nedoletim. Otocil som stroj, odhodil som kryt kabiny a vyskocil som."
Pocas akcie bolo znicenych alebo poskodenych niekolko mostov. Na druhy den vsak boli vsetky mosty opravene a prejazdne. Za tri tyzdne bolo po vojne.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#130282 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Rad by som upresnil resp. poopravil zopar udajov zo zvojho predchadzajuceho prispevku.
TV dokument ktory som opisoval sa vola Hitlerovi letci smrti a bol odvisielany na Spektrum TV.
Link:
www.spektrumtv.cz


Nazov popisovanej jednotky je Rammjager Kommando Elbe.
Sformovana bola 7.aprila 1945.
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#130286 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Citace - sallet :


Nazov popisovanej jednotky je Rammjager Kommando Elbe.
Sformovana bola 7.aprila 1945.



/topic/view/7342/
URL : https://www.valka.cz/Nemecke-kamikadze-t14103#130289 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more