Focke-Wulf Fw 190 A-3

     
Název:
Name:
Focke-Wulf Fw 190 A-3 Focke-Wulf Fw 190 A-3
Originální název:
Original Name:
Focke-Wulf Fw 190 A-3
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.08.1941-DD.MM.194R Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen /
DD.10.1941-DD.MM.194R AGO Flugzeugwerke GmbH, Oschersleben /
DD.08.1941-DD.MM.194R Arado Flugzeugwerke GmbH, Warnemünde /
DD.05.1942-DD.08.1942 Gerhard-Fieseler-Werke GmbH, Kassel /
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1941-DD.09.1942 (Fw 190 A-2 + Fw 190 A-3) z toho / from that:
DD.10.1941-DD.08.1942 Focke-Wulf
DD.10.1941-DD.09.1942 AGO
DD.08.1941-DD.08.1942 Arado
DD.05.1942-DD.08.1942 Fieseler
DD.08.1942-DD.06.1943 Fw 190 Aa-3 (Focke-Wulf, AGO, Arado)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
952 (Fw 190 A-2 + Fw 190 A-3):
Focke-Wulf: 360
AGO: 240
Arado: 332
Fieseler: 20


+ 72 (Fw 190 Aa-3)
První vzlet:
Maiden Flight:
01.06.1939 (prototyp / prototype Fw 190 V1)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2845 kg 6272 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3855 kg 8499 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,51 m 34ft 5,77in
Délka:
Length:
8,80 m 28ft 10,45in
Výška:
Height:
3,95 m 12ft 11,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
18,30 m2 196.98 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW 801 D-2
- dvouhvězdicový
- počet válců: 14
- vzletový výkon: 1250 kW (1700 PS)
BMW 801 D-2
- two-row radial
- number of cylinders: 14
- take-off power output: 1677 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
524 l 115 Imp gal / 138 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
640 km/h v 6100 m 398 mph in 20013 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
570 km/h v 6100 m 354 mph in 20013 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
15 m/s 2953 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,2 min do 6000 m 7,2 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10600 m 34777 ft
Dolet:
Range:
810 km 503 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
Fw 190 A-3:
2x 7,92mm kulomet MG 17 (v trupu)
2x 20mm kanón MG 151/20 E (v kořeni křídla)
2x 20mm kanón MG FF/M (v křídle)


Fw 190 Aa-3:
2x 7,92mm kulomet MG 17 (v trupu)
2x 7,92mm kulomet MG 17 (v kořeni křídla)
2x 20mm kanón MG FF/M (v křídle)
Fw 190 A-3:
Two fixed forward-firing 0.31 inch MG 17 machine-guns in the fuselage,
two fixed forward-firing 0.79 inch MG 151/20 E cannons in a root wings and
two fixed forward-firing 0.79 inch MG FF/M cannons in the outboard wing.


Fw 190 Aa-3:
Two fixed forward-firing 0.31 inch MG 17 machine-guns in the fuselage,
two fixed forward-firing 0.31 inch MG 17 machine-guns in a root wings and
two fixed forward-firing 0.79 inch MG FF/M cannons in the outboard wing.
Uživatelské státy:
User States:

1)

1)
Poznámka:
Note:
1) Fw 190 Aa-3


Umrüstbausätze:
Fw 190 A-3/U1 - vzorový letoun verze Fw 190 A-5 (W.Nr.: 130270 / PG+GY)
Fw 190 A-3/U2 - pokusný letoun vybavený protiletadlovými raketami RZ 65 (W.Nr.: 130386)
Fw 190 A-3/U3:
- vzorový letoun průzkumné verze (W.Nr.: 130300)
- vzorový letoun šest kusů bitevní verze s podtrupovým závěsníkem ETC 501 (W.Nr.: 130500)
- vzorový letoun bitevní verze do tropických oblastí (W.Nr.: 130511)
Fw 190 A-3/U4 - průzkumný letoun s redukovanou výzbrojí, nasazení u 9./(H)LG 2
Fw 190 A-3/U7 - výškový stíhací letoun (W.Nr.: 130528, 130530, 130531) se dvěma MG 151/20 E místo MG 17
1) Fw 190 Aa-3


Umrüstbausätze:
Fw 190 A-3/U1 - etalon aircraft of Fw 190 A-5 version (W.Nr.: 130270 / PG+GY)
Fw 190 A-3/U2 - experimental aircraft equipped with RZ 65 air-to-air rockets (W.Nr.: 130386)
Fw 190 A-3/U3:
- etalon aircraft of reconnaissance version (W.Nr.: 130300)
- etalon aircraft of attack version with ETC 501 fuselage rack, six aircraft manufactured (W.Nr.: 130500)
- etalon aircraft of tropicalized attack version (W.Nr.: 130511)
Fw 190 A-3/U4 - reconnaissance aircraft with reduced armament, deployed with 9./(H)LG 2
Fw 190 A-3/U7 - high altitude fighter aircraft (W.Nr.: 130528, 130530, 130531) with two MG 151/20 E instead of MG 17
Zdroje:
Sources:
Rodeike, P.: Jagdflugzeug Focke-Wulf Fw 190 A, Fw 190 „Dora“, Ta 152 H, Struve- Druck, 1998
Griehl, M.: Focke-Wulf Fw 190, Flugzeug Profile 9
Scheibert, H., Campbell, J. L., Greer, D.: Focke Wulf Fw 190, Podzun-Verlag, 1976
Skupierski, A.: Fw 190 A/F/G, cz. 2, AJ-Press, 1994
Janowicz, K.: Focke Wulf Fw 190 vol. I, Kagero, 2003
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-3-t999#62621 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Focke-Wulf Fw 190 A-3 - Osobní stroj velitele 4./JG 1 npor. (Oblt.) Roberta Olejnika, který s ním létal z holandské základny Woensdrecht. Nositel Rytířského kříže Olejnik dosáhl celkem 42 sestřelů a válku zakončil jako velitel I./JG 400 vyzbrojené raketovými letouny Me 163 Komet. Stroj nese standardní kamufláž tvořenou šedými barvami RLM 74/75/76. Tatzelwurm, znak II./JG 1, je na přídi z obou stran (tlamou ve směru letu). Směrovka později dostala bílý nátěr

Osobní stroj velitele 4./JG 1 npor. (Oblt.) Roberta Olejnika, který s ním létal z holandské základny Woensdrecht. Nositel Rytířského kříže Olejnik dosáhl celkem 42 sestřelů a válku zakončil jako velitel I./JG 400 vyzbrojené raketovými letouny Me 163 Komet. Stroj nese standardní kamufláž tvořenou šedými barvami RLM 74/75/76. "Tatzelwurm", znak II./JG 1, je na přídi z obou stran (tlamou ve směru letu). Směrovka později dostala bílý nátěr
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-3-t999#404293 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

S tímto Fw 190 A-3 (W.Nr.313) pocházejícím z výzbroje III./JG 2 omylem přistál Lt. Armin Faber na britském letišti v Pembrey dne 23.6.1942. Farber se účastnil souboje s letouny RAF nad kanálem La Manche a dostal se až nad britskou pevninu. Zde proletěl kolem základny Bold Head, kde se právě chystal k přistání F/Sgt František Trejtnar od 310. čs. perutě RAF. Trejtnar se pokusil Němce přinutit k přistání na britské půdě, ale Farberovi se podařilo jeho Spitfiru Mk.VB (BL517, NN-E) ustřelit pravé křídlo. Čech tak musel vyskočit na padku, nicméně Farber byl totálně ztracený a po přeletů Bristolského zálivu přistál ve 20.35 hod. na letišti Pembrey. Stal se tak válečným zajatcem a dodal Spojencům první letuschopný Focke-Wulf.

Zdroj:
Rajlich, J: Na nebi hrdého Albionu, část 3, Svět křídel, Cheb

Focke-Wulf Fw 190 A-3 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-3-t999#24507 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fw 190 A-3 ze sestavy IV./JG 1 pojíždí na polním letišti ve Francii před vzletem na další bojový let.


Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Fw 190 A-3 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-3-t999#387084 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fw 190 Aa-3 z výzbroje tureckého letectva.
Focke-Wulf Fw 190 A-3 - (TuAF)

(TuAF)
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-3-t999#83924 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more