Aiči AB-11

Aichi AB-11
愛知 AB-11
     
Název:
Name:
Aiči AB-11 Aichi AB-11
Originální název:
Original Name:
爱知航空机 AB-11
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.12.1934 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.12.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1934
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,400 m 37ft 4,81in
Délka:
Length:
9,400 m 30ft 10,07in
Výška:
Height:
2,800 m 9ft 2,23in
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2 ? ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Kotobuki 2 Kai 1, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 436 kW (593 k) a 339 kW (461 k) v h= 3 000 m.
Vrtule dvoulistá dřevěná o průměru 2 800 mm
Nakajima Kotobuki 2 Kai 1 nine-cylinder air-cooled radial, rated at 585 hp for take-off and 455 hp at 9,843 ft,
driving a two-blade wooden propeller of 9ft 2,23in diameter
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
? ?
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Aici-AB-11-t99627#365016 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Aichi AB-11


Historie:
Továrna Aichi Tonkei Denki K. K. po zavedení palubního střemhlavého bombardéru D1A1 výzbroje Císařského námořního letectva, pokračovala ve vývoji letounů této kategorie. Prototypy D1A1 byly továrně označeny jako AB-9, inženýr Tokuhishiro Gomei pokračoval ve vývoji tohoto typu a pro tento účel bylo vyhrazeno označení AB-10 (v roce 1935 vzlétl, prošel zkouškami a nakonec byl přijat do výzbroje námořního letectva jako D1A2). V pořadí další označení AB-11 bylo přiděleno poměrně zajímavému stroji, jednalo se také o prototyp střemhlavého palubního bombardéru, navržen a postaven byl na zcela odlišném na základě. Připomenu, že Aichi D1A1 se zrodil díky velmi těsné spolupráci s německou továrnou Ernst Heinkel AG z Rostocku. AB-11 byl vyprojektován a postaven na základě japonských studií amerických letadel, která byla pro tento účel Císařským námořnictvem zakoupena.
Jako první byl prostudován dvoumístný cvičný stíhací letoun Grumman FF-2, tento letoun zaujal a ovlivnil japonské konstruktéry především svou přední částí trupu a svým zatahovacím podvozkem. Druhým a neméně důkladně prostudovaným letounem byl prototyp střemhlavého palubní bombardéru Curtiss XSBC-2, tento stroj Japonce inspiroval uspořádáním a konstrukcí nosných ploch, uzavřenou kabinou a konstrukcí trupu v ocasní části. Jako pohonná jednotka nově vzniklého stroje byla použita japonská verze britského motoru Bristol Jupiter – devítiválec Nakajima Kotobuki 2 Kai 1, tento motor poháněl mimo jiné také prototypy AB-9 a první sériové D1A1. Motor byl u prototypu AB-11 kapotován mohutným prstencem typu NACA.
Jediný prototyp vzlétl v prosinci 1934 a byl poměrně intenzivně zkoušen, od roku 1936 byl porovnáván s prototypem AB-10, který byl shledán lepším ve všech ohledech a byl proto přijat do výzbroje Císařského námořního letectva. Nutno říci, že AB-10 byl poháněn mnohem výkonnějším motorem Nakajima Hikari 1. Na druhou stranu se ani střemhlavé Curtissy SBC neudržely dlouho ve službě u amerického námořnictva. O prototypu AB-11 se nám nedochovalo mnoho údajů, zejména výkonnostní hodnoty asi neexistují, není ani doloženo zda prototyp nesl nějakou výzbroj.


Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Aici-AB-11-t99627#365017 Version : 0
forum.worldofwarplanes.com
.
Aiči AB-11 -


Aiči AB-11 -


URL : https://www.valka.cz/Aici-AB-11-t99627#571054 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more