CV - Hirjú (1937)

Hiryu
飛龍 / ひりゅう
     
Název:
Name:
Hirjú Hiryū
Originální název:
Original Name:
飛龍 / ひりゅう
Kategorie:
Category:
letadlová loď Aircraft Carrier
Třída:
Class:
-
Kódové označení:
Pennant Number:
-
Loděnice:
Builder:
Námořní zbrojovka Jokosuka, Jokosuka
Založení kýlu:
Laid Down:
08.07.1936
Spuštění na vodu:
Launched:
15.11.1937
Uvedení do služby:
Commissioned:
05.07.1939
Vyřazení ze služby:
Decommissioned:
05.06.1942
Velitel:
Commander:
05.07.1939-15.11.1939 Takenaka, Rjúzó (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
15.11.1939-15.11.1940 Jokokawa, Ičihira (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
15.11.1940-08.09.1941 Jano, Šikazó (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
08.09.1941-05.06.1942 Kaku, Tomeo (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
Jednotka:
Unit:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
Posádka:
Crew:
1103
Technické údaje:
Technical Data:
 
Standardní výtlak:
Standard Displacement:
20165 t 19847 long tons
Plný výtlak:
Full Load Displacement:
21880 t 21534 long tons
Délka:
Length:
227,35 m 745 ft 11 in
Šířka:
Beam:
27,4 m 89 ft 11 in
Ponor:
Draught:
8,21 m 26 ft 11 in
Pancéřování:
Armour:
? ?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
4x parní turbína
8x kotel
4x Steam Turbine
8x Boiler
Výkon:
Power:
114092.1 kW při ? ot/min 153000 bhp at ? rpm
Šrouby:
Propellers:
4
Zásoba paliva:
Fuel Load:
3750 t 3691 long tons
Výkony:
Performance:
 
Rychlost:
Speed:
64.1 km/h 34.6 kt
Dosah:
Range:
18983 km při rychlosti 33.5 km/h 10250 nm at speed 18.1 kt
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
12x 12,7 cm L/40 protiletadlový kanon typ 89 (6x II)
21x 25 mm protiletadlový automatický kanón typ 96 (7x III)
10x 25 mm protiletadlový automatický kanón typ 96 (5x II)
12x Type 89 Anti-Aircraft Gun cal 5-in/40 (6x II)
21x Type 96 Anti-Aircraft Automatic Gun cal 1-in (7x III)
10x Type 96 Anti-Aircraft Automatic Gun cal 1-in (5x II)
Vybavení:
Equipment:
letová paluba: 216,90 x 27,40 m
3x výtah
Flight Deck: 711 ft 7 in x 89 ft 11 in
3x Elevator
Nesená letadla:
Aircraft Carried:
12x Palubní stíhací letoun typ 96 (+ 4 v záloze)
27x Palubní bombardovací letoun typ 96 (+ 9 v záloze)
9x Palubní útočný letoun typ 97 (+ 1-2 v záloze)
9x Palubní útočný letoun typ 97 model 2 (+ 1-2 v záloze)


Prosinec 1941
21x Palubní stíhací letoun typ 0
18x Palubní bombardovací letoun typ 99
18x Palubní útočný letoun typ 97
12x Mitsubishi A5M (+ 4 in reserve)
27x Aiči D1A2 (+ 9 in reserve)
9x Nakajima B5N (+ 1-2 in reserve)
9x Mitsubishi B5M1 (+ 1-2 in reserve)


December 1941
21x Mitsubishi A6M
18x Aichi D3A
18x Nakajima B5N
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
https://ja.wikipedia.org/wiki/飛龍_(空母)
http://www.military.sakura.ne.jp/navy/a_hiryu.htm
.
URL : https://www.valka.cz/CV-Hirju-1937-t9273#368862 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Letadlová loď Hirjú




Loď bola od začiatku konštruovaná ako lietadlová loď. Jej "sesterskou" loďou bola Sórjú. V dobe svojho vzniku šlo o modernú konštrukciu, ktorá v mnohých parametroch prekonávala lietadlovky, ktoré v tej dobe slúžili. Doba vzniku Sórjú a Hirjú sa datuje do polovice 30. rokov, ked sa Japonsko rozhodlo nedodržiavať Washingtonské obmedzenia.


So stavbou Hirjú sa začalo dva roky po začatí výstavby Sórjú. Obe lode spájali rýchlosť a dobrú výzbroj avšak na úkor silnejšieho pancierovania. Letová paluba nebola opancierovaná, na trupe neboli pridané protitorpédové obšívky. Hirjú mala dva uzavreté hangáry (spodný a vrchný), ktoré mohli zaštítiť t3 lietadiel,ktoré boli s letovou palubou spojené troma výťahmi.
Hiryu sa od Sórjú odlišovala najviac umiestnením veliteľského mostíka; Sórjú ho mala na pravej strane, Hirjú netradične na lavej strane. Podobná konštrukcia sa už u japonských lietadloviek nepoužívala.


Na vodu bola položená 16. novembra 1937,do služby vstúpila 5. júla 1939. Po zaradení do služby sa účastnila v čínskom konflikte, účastnila sa napadnutia Pearl Harboru, náletov na austrálsky Port Darwin a operácií v Indickom océane. Posledné nasadenie čakalo na Hirjú pri Midway, keď bola 4. júna 1942 napadnutá americkými palubnými lietadlami, bo la viacnásobne zasiahnutá pumami, ktoré spôsobili výbuchy leteckej munície a paliva v podpalubí. Pokusy o jej záchranu boli neúspešné a tak bola ráno 5.júna 1942 potopená torpédoborcami. Ešte pred tým,ako bola Hirjú sama zasiahnutá, poškodili jej palubné lietadlá americkú lietadlovku USS Yorktown (CV-5), ktorá musela byť odtiahnutá, ale 7. júna 1942 ju torpédovala a potopila japonská ponorka I-168.


Zdroje:
Grégr, René: Vládcové oceánu; vydalo Naše Vojsko 1974;
Pavlík, Jan: Japonské letadlové lodě; vydal Svět křídel 2003; ISBN 80-85280-97-1
http://hazegray.org/navhist/carriers/ijn_cv.htm
URL : https://www.valka.cz/CV-Hirju-1937-t9273#193460 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

japonská letadlová loď Hirjú


Zdroj: hazegray.org

CV - Hirjú (1937) - Hirjú ve službě, 1939-1942

Hirjú ve službě, 1939-1942
CV - Hirjú (1937) - Hirjú při dokončování, 1937-1939

Hirjú při dokončování, 1937-1939
URL : https://www.valka.cz/CV-Hirju-1937-t9273#209514 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Hirjú dne 5. června 1942


Zdroj: archiv autora ...

URL : https://www.valka.cz/CV-Hirju-1937-t9273#66326 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Hirjúu dne 5. června 1942


Zdroj: archiv autora ...

URL : https://www.valka.cz/CV-Hirju-1937-t9273#66330 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more