Mil Mi-8P [Kód NATO: Hip-C]

Миль Ми-8П
     
Název:
Name:
Mil Mi-8P Mil Mi-8P
Originální název:
Original Name:
Миль Ми-8П
Kategorie:
Category:
dopravní vrtulník passenger helicopter
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1965-DD.MM.1993 Kazaňský letecký závod č. 387, Kazaň /
DD.MM.1981-DD.MM.198R Ulan-Udenský letecký závod, Ulan-Ude /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1965-DD.MM.1993
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~200 Mi-8P/Mi-8S
První vzlet:
Maiden Flight:
17.09.1962 V-8A
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Uspořádání rotorů:
Rotor Configuration:
hlavní a vyrovnávací rotor main and antitorque rotor
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného vrtulníku:
Empty Weight:
7000 kg 15432 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
11570 kg 25507 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
12000 kg 26455 lb
Délka s otáčejícími se rotory:
Length with Rotors Turning:
25,24 m 82 ft 9 ¾ in
Délka trupu:
Fuselage Length:
18,30 m 60 ft ½ in
Šířka trupu:
Fuselage Width:
? m ?
Celková výška:
Overall Height:
5,65 m 18 ft 6 ⅜ in
Průměr hlavního rotoru:
Main Rotor Diameter:
21,29 m 69 ft 10 ¼ in
Průměr vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Diameter:
3,91 m 12 ft 9 ⅞ in
Plocha disku hlavního rotoru:
Main Rotor Disc Area:
355,93 m2 3831.2 ft2
Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Disc Area:
11,99 m2 129.06 ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
turbohřídelový turboshaft
Počet motorů:
Number of engines:
2
Typ:
Type:
Izotov TV2-117 o vzletovém výkonu 1103 kW/1500 k nebo
Izotov TV2-117A o vzletovém výkonu 1103 kW/1500 k
Izotov TV2-117, take-off power 1479 shp or
Izotov TV2-117A, take-off power 1479 shp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1879-2615 l
2x 915 l pomocná nádrž
413-575 Imp gal (496-691 US gal)
2x 201 Imp gal / 242 US gal auxiliary tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
250 km/h v ? m 155 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
225 km/h v ? m 140 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Statický dostup:
Static Ceiling:
? m ? ft
Dynamický dostup:
Dynamic Ceiling:
4200 m 13780 ft
Dolet:
Range:
425 km 264 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
910 km 565 mi
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
20-28 cestujících

4000 kg nákladu
3000 kg podvěšeného nákladu
20-28 passengers

8818 lb of cargo
6614 lb of cargo externally
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
- -
Vybavení:
Equipment:
- -
Uživatelské státy:
User States:










?



?










?



?
Poznámka:
Note:
- mezi uživateli mohou být i uživatelé Mi-8S/PS -
Zdroje:
Sources:
Марковский, В., Приходченко, И. Незаменимый Ми-8 - полвека в строю. Эксмо, Москва 2012. ISBN 978-5-699-57879-5.
Мороз, Сергей. Многоцелевой вертолет Ми-8. Издательский центр Экспринт, Москва 2005. ISBN 5-94038-073-5.
Михеев, В. Р. Московский вертолётный завод имени М. Л. Миля. Эксмо, Москва 2007. ISBN 5-98734-003-9.
Якубович, Николай. Боевые вертолеты СССР и России. Эксмо, Москва 2013. ISBN: 978-5-699-61542-2.
ruslet.webnode.cz
russianplanes.net
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-8P-Kod-NATO-Hip-C-t91215#373392 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Značení Mi 8 je někdy trochu komplikované,tak jak někdy u nich dochází k přestavbám a přeznačení, ale pokud se mi podařilo zjistit tak oficiálně by mělo být T transportní s lavicemi/kulatá okna,v zádu rozměrná vrata/.Verze P - čistě dopravní pro cestující vyráběn v několika provedeních podle počtu cestujících/hranatá okna,nemá zadní vrata,místo nich sklopné dveře se schůdky,kabina s čalouněním a odhlučněním/.U naší armády sloužilo snad pouze Péčko 0210,a zřejmě taky čisté P 0815 ,ale ve verzi pro 18,22 a 28 ho používala rovněž vládní letka tedy správně LSFMV(letecká správa federálního ministerstva vnitra ) a následně po ní policie. Rusové počítali od počátku vzniku Mi-8 rovněž s VIP úpravou.Salon mohl být zastavěn jak do verze T,pak se značil S a pokud byl vestavěn do P tak značen PS.Verze PS vychází přímo s Péčka jen má místo sedaček pohodlná křesla .Byla vyráběna ve verzi PS7,PS9,PS11(počet cestujících).U nás používány jen poslední dvě a to jak armádou tak LS FMV.V roce 1985 převzal od LSFMV jedno P v provedení pro 18 cestujících v.č.10822 B-8022 Slov-air OK-ZXP a v roce 1988 druhé P v provedení pro 22 cestujících v.č.10826 B-8426 u Slovairu OK-EXR.To je výchozí tedy oficiální značení jak k nám přicházeli T,P a PS9 a PS11.Během provozu se však někdy interiéry měnili .Armáda ČR dnes označuje své PS-11 jako S.Mi 9 0001 je označován za Mi-8T.Snažím se to dát do tabulky ty přepravní verze Mi-8
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-8P-Kod-NATO-Hip-C-t91215#331645 Version : 0
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft19965.htm
.
Mil Mi-8P [Kód NATO: Hip-C] - Čtvrtý prototyp, V-8AP, jako prototyp Mi-8P na letecké výstavě v Paříži 1965.

Čtvrtý prototyp, V-8AP, jako prototyp Mi-8P na letecké výstavě v Paříži 1965.
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-8P-Kod-NATO-Hip-C-t91215#614584 Version : 0
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft19965.htm
.
Mil Mi-8P [Kód NATO: Hip-C] -


URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-8P-Kod-NATO-Hip-C-t91215#614585 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more