08.01.2010 - Gagarin před smrtelnou nehodou omdlel, tvrdí inženýr

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Dle tvrzení ruského leteckého inženýra Igora Kuzněcova snažícího se v rusku o znovuotevření vyšetřování případu došlo před katastrofou letounu MiG-15UTI pilotovaného J.A.Gagarinem a V.S.Serjoginem k omdlení pilota v důsledku prudkého klesání stroje..



více zde:
www.novinky.cz
URL : https://www.valka.cz/08-01-2010-Gagarin-pred-smrtelnou-nehodou-omdlel-tvrdi-inzenyr-t91093#340615 Version : 0

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Dámy a pánové, dovolím si jen drobné doplnění vzhledem k opět velmi inteligentní a vydařené diskusi na Novinkách.cz kde se na plný céres probírají typicky ruské kvality letounu Smile


Letoun v němž se Gagarin a Serjogin zabil byl vyroben 19.03.1956 v Aeru Vodochody, tedy v Československu a jeho ověřená databázová karta je k dispozici ZDE (zatím bohužel v podobě "staré" tabulky, píšu ze školního PC, které mi převod na novou tabulku pomocí šablony neumožní-večer bude z domova napraveno).Nejde tedy o letoun "typicky rusky nekvalitně vyroben" ani o letoun "typicky rusky výrobně zflikován".Jde o jeden ze stovek MiGů-15UTI vyrobených v licenici ve Vodochodech, které s velkým úspěchem sloužily v letectvech řady států včetně Československa.Prosím tedy o objektivní pohled na podobné diskusní názory.
URL : https://www.valka.cz/08-01-2010-Gagarin-pred-smrtelnou-nehodou-omdlel-tvrdi-inzenyr-t91093#340617 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Chcel som do tej diskusie niečo napísať, ale novinky.cz majú nejaký de***** systém - aj napriek tomu že mi prihlásenie ide (aj hore na stránke mi zobrazuje účet pod ktorým som prihlásený), pri pokuse o vloženie príspevku mi píše: Nejste ještě registrován(a) a nemůžete proto zadat autentizační kód.
URL : https://www.valka.cz/08-01-2010-Gagarin-pred-smrtelnou-nehodou-omdlel-tvrdi-inzenyr-t91093#340647 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Jo, na tohle musíš mít nějaké potvrzení snad dokonce přes poštu.
Zeptám se bráchy ten si to snad vyřizoval.
URL : https://www.valka.cz/08-01-2010-Gagarin-pred-smrtelnou-nehodou-omdlel-tvrdi-inzenyr-t91093#340649 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Tak tak.Když tohle zaváděli tak kdo se chtěl registrovat, tomu přišly aktivační hesla poštou.Prý aby se předešlo tomu aby diskuse na novinkách zůstala žumpou (nepodařilo se)...
URL : https://www.valka.cz/08-01-2010-Gagarin-pred-smrtelnou-nehodou-omdlel-tvrdi-inzenyr-t91093#340651 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Svého času o té nešťasné události vyšel poměrně obsáhlý článek v L+K. Trošku nechápu co mínil autor zprávy na Novinkách tvrzením "klesal příliš rychle", to vám může nanejvýš pěkně zalehnout v uších. Ztrátu vědomí bych přičítal spíše vysokému násobku při vybírání.
URL : https://www.valka.cz/08-01-2010-Gagarin-pred-smrtelnou-nehodou-omdlel-tvrdi-inzenyr-t91093#340653 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

No ono celé to vysvětlení je trochu přitažné za vlasy protože pokud se vrátíme k vlastní příčině onoho ostrého klesání tak i kdyby nakrásně v této výšce k dehermetizaci kabiny došlo, pilot by měl být schopen normálně pracovat (v rámci československého letectva je na podobnou událost několik precedentů kdy došlo k pootevření nebo rovnou ke ztrátě překrytu kabiny aniž by pilot měl na sobě (stejně jako Gagarin) výškový kompenzační oblek nebo tlakový skafandr-ano, byli při tom mrtví ale ne kvůli dekompresi ale kvůli prochlazení protože pilot bez překrytu byl na dost krutém mrazu a silném větru-v případě otevření pouhého ventilu by toto nemohlo nastat-překryt zůstal celistvý) a nebyl byl nucen provádět takovýto střemhlavý pád jako Gagarin.


Navíc že by omdlel ve střemhlavém letu...samozřejmě možné to je ale kosmonauti pro Vostoky byly vybíráni především pro svou obrovskou odolnost a schopnost zvládat až přemrštěná přetížení.Je samozřějmě otázkou v jakém stavu tehdy Gagarin byl ale i tak by měl se svými fyzickými dispozicemi dost velký náskok před Serjoginem, který by logicky musel jít do blackoutu mnohem dříve...
URL : https://www.valka.cz/08-01-2010-Gagarin-pred-smrtelnou-nehodou-omdlel-tvrdi-inzenyr-t91093#340695 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more