Boeing/Sikorsky RAH-66 Comanche

     
Název:
Name:
Boeing/Sikorsky RAH-66 Comanche Boeing/Sikorsky RAH-66 Comanche
Originální název:
Original Name:
Boeing/Sikorsky RAH-66 Comanche
Kategorie:
Category:
bitevní vrtulník attack helicopter
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1995-DD.MM.1999 Sikorsky Aircraft Corp., Bridgeport
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1995-DD.MM.1999 sériová výroba nezahájena / serial production not started
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy / prototypes
První vzlet:
Maiden Flight:
04.01.1996 první prototyp / the first prototype
30.03.1999 druhý prototyp / the second prototype
Osádka:
Crew:
2 (pilot + střelec / pilot + gunner)
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Uspořádání rotorů:
Rotor Configuration:
hlavní a vyrovnávací rotor main and antitorque rotor
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného vrtulníku:
Empty Weight:
4218 kg 9300 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5601 kg 12349 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
7896 kg 17408 lb
Délka s otáčejícími se rotory:
Length with Rotors Turning:
14.28 m 46 ft 10 ¼ in
Délka trupu:
Fuselage Length:
13.2 m 43 ft 3 ¾ in
Šířka trupu:
Fuselage Width:
2.04 m 6 ft 8 ¼ in
Celková výška:
Overall Height:
3.37 m 11 ft ¾ in
Průměr hlavního rotoru:
Main Rotor Diameter:
12.19 m 40ft
Průměr vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Diameter:
1.37 m 4ft 6in
Plocha disku hlavního rotoru:
Main Rotor Disc Area:
116.74 m2 1256.6 ft2
Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Disc Area:
1.48 m2 15.90 ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
turbohřídelový turboshaft
Počet motorů:
Number of engines:
2
Typ:
Type:
LHTEC T800-LHT-801
- výkon jednoho motoru: 1165 kW
LHTEC T800-LHT-801
- power output of one engine: 1563 shp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
- vnitřní: 1142 l
- 2 přídavné nádrže: 3407 l
- internal: 301.6 US gal / 251.1 Imp gal
- 2 external fuela tanks: 900 US gal / 749.4 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
3251) km/h v 1219 m 2011) mph in 4000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
3062) km/h v 1219 m 1902) mph in 4000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4.53) m/s 8953) ft/min
Statický dostup:
Static Ceiling:
? m ? ft
Dynamický dostup:
Dynamic Ceiling:
4566 m 14980 ft
Dolet:
Range:
2784) km 1734) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
22215) km 13805) mi
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
- -
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
kanón XM301 se zásobou až 500 kusů munice (normálně 320 nábojů)
- ráže: 20 mm
- náměr: -45° - +15°
- odměr: ±120°

neřízené rakety:
- 56x Hydra
- nebo 56x Sura D
- nebo 56x Snora

střely:
- vnitřní zbraňové šachty:
-- 6x AGM-114 Hellfire
-- 12x AIM-92 Stinger

+ dodatečné křídlo:
-- 8x AGM-114 Hellfire
-- 16x AIM-92 Stinger
-- 2x přídavná nádrž
XM301 gun with up to 500 rounds of ammunition (normally 320 rounds)
- calibre: 20 mm
- elevation: -45° - +15°
- traverse: ±120°

unguided rockets:
- 56x Hydra
- or 56x Sura D
- or 56x Snora

missiles:
- internal weapon bays:
-- 6x AGM-114 Hellfire
-- 12x AIM-92 Stinger

+ optional stub-wing:
-- 8x AGM-114 Hellfire
-- 16x AIM-92 Stinger
-- 2x external fuel tank
Vybavení:
Equipment:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) bez radaru; s radarem 307 km/h
2) bez radaru; s radarem 276 km/h
3) vertikální, bez radaru; s radarem 2,5 m/min
4) akční rádius, palivo ve vnitřních nádržích
5) maximální přeletová vzdálenost s přídavnými nádržemi


vytrvalost (standardní zásoba paliva): 2 h 30 min
násobek: +3,5 / -1
1) without radar; with radar 191 mph
2) without radar; with radar 171 mph
3) vertical, without radar; with radar 500 ft/min
4) operational radius, internal fuel
5) ferry range with external tanks


endurance (standard fuel): 2 h 30 min
g-limit: +3,5 / -1
Zdroje:
Sources:
Jackson, Paul: Jane's All the World's Aircraft 2004-2005. Jane's Information Group, Coulsdon 2004.
www.boeing.com
URL : https://www.valka.cz/Boeing-Sikorsky-RAH-66-Comanche-t8751#25949 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Letový záběr na oba vyrobené prototypy (sériová čísla 94-0327 a 95-0001). Vrtulník v popředí (95-0001) byl na rotorové hlavě vybaven pouzdrem, které by u sériových strojů obsahovalo miniaturizovanou verzi radiolokátoru AN/APG-78 Longbow z vrtulníku AH-64D.
Boeing/Sikorsky RAH-66 Comanche -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-Sikorsky-RAH-66-Comanche-t8751#25950 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

YRAH-66 (sériové číslo 94-0327).
Boeing/Sikorsky RAH-66 Comanche -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-Sikorsky-RAH-66-Comanche-t8751#129176 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more