Aiči E16A1 16-Ši

Aichi E16A1 16-Shi / 愛知 E16A 16試水上偵察機
     
Název:
Name:
Aiči E16A1 16-Ši Aichi E16A1 16-Shi
Originální název:
Original Name:
16試水上偵察機,
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.10.1942 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.10.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1942
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2713 kg 5981 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3800 kg 8378 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,700 m 41ft 8in
Délka:
Length:
10,833 m 35ft 6,5in
Výška:
Height:
4,780 m 15ft 8,18in
Plocha křídla:
Wing Area:
28,00 m2 301.39 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
135,71 kg/m2 27.8 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši MK8A Kinsei 51 (Ha-33-51), vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 956 kW (1 300 k), 883 (1 200 k) kW v h= 3 000 m a 809 kW (1 100 k) v h= 6 200 m.
Vrtule trojlistá s konstantními otáčkami o průměru 3 300 mm.
Mitsubishi MK8A Kinsei 51 (Ha-33-51) fourteen-cylinder air-cooled radial, rated at 1,282 hp for take-off, 1,184 hp at 9,845 ft and 1,085 hp at 20,340 ft,
driving a three-blade constant-speed metal propeller of the diameter 10ft 10in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 200 l 264 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
443 km/h v 5500 m 275.3 mph in 18045 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
333 km/h v 5000 m 206.9 mph in 16404 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,2 m/s 2007.9 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,5 min do 3000 m 4,5 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m 32808 ft
Dolet:
Range:
1180 km 733.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2400 km 1491.3 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Type 97 ráže 7,69 mm v křídlech a
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm na konci kabiny.

Pumový náklad: do 180 kg.
Two fixed forward-firing 0.303 inch Type 97 machine-guns in the wing mounted and
one flexible rear-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun for observer.
Bomb load: Up to 397 lb bombs under fuselage.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
16試水上偵察機 (16-Ši Suidžō Tejsacuki) - Experimentální plovákový průzkumný letoun 16-Ši 16試水上偵察機 (16-Shi Suijō Teisatsuki) - Experimental reconnaissance seaplane 16-Shi
Zdroje:
Sources:
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
Airplanes of the World, Imperial Japanese Navy Reconnaissance, No. 47, Bunrindo Co. Ltd., rok 1994/7, ISBN4-89319-044-X
http://avions.legendaires.free.fr/e16a.php
http://www.airwar.ru/enc/sww2/e16a.html
www.republika.pl
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Aici-E16A1-16-Si-t87465#324328 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/sww2/e16a.html
.
Aiči E16A1  16-Ši -


Aiči E16A1  16-Ši -


Aiči E16A1  16-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Aici-E16A1-16-Si-t87465#571584 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more