This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Dosáhnout toto letové úsilí by nebylo možné bez provedení precizní přípravy plánu prací na letecké technice. Zpracování tohoto plánu muselo být zahájeno již řadu měsíců před samotným vysláním kontingentu do Litvy tak, aby střežení vzdušného prostoru v Pobaltí nenarušilo plnění totožného operačního úkolu z domovské letecké základny v Čáslavi.
Kapitán Jan Ondryska, náčelník oddělení logistiky, k zajištění provozu říká: „Příprava letecké techniky k plnění stanovených úkolů probíhala v podstatě již od začátku roku, přičemž byly dodrženy všechny požadavky na vysokou kvalitu prováděné údržby. Tato situace kladla zvýšené nároky na technický personál i na další složky mateřské základny.“
Dalším faktorem ovlivňujícím vysokou provozuschopnost letecké techniky je obětavá práce veškerého zabezpečujícího personálu inženýrsko-letecké služby. Z technického vybavení má technický personál v místě působení kontingentu pouze nejnutnější zařízení, které se běžně využívá v každodenním provozu, jako například osobní nářadí a soupravu pro skupinu technické pomoci soustředěnou na přívěsném vozíku (Ground Support Trolley). Pro řešení případných složitějších poruch pak slouží pozemní elektrický zdroj s dodávkou chladícího vzduchu (MAGG), hydraulický zdroj (DH 2605) a jeřáb pro instalaci vystřelovací sedačky Martin Baker Mk.S10LS.
V podmínkách, které se vzhledem k absenci hangáru oprav dají přirovnat k polním, podávají specialisté různorodých leteckých odborností při údržbě a opravách letounů nadstandardní výkony. Perfektní technický stav našich letounů je tak společně s připraveností pilotů zárukou pro splnění požadovaných úkolů v rámci mise Air Policing.
http://www.army.cz/scripts/detail.php?id=14697