Nakadžima 7-Ši

Nakajima 7-Shi / 中岛 7-试 N-35
     
Název:
Name:
Nakadžima 7-Ši Nakajima 7-Shi
Originální název:
Original Name:
中岛 7-试 N-35
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1933-DD.11.1933 Nakajima Aircraft Company, Ltd., Ōta /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1933-DD.11.1933
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.11.1933
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1500 kg 3307 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2300 kg 5071 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m 36ft 1,06in
Délka:
Length:
8,500 m 27ft 10,64in
Výška:
Height:
3,500 m 11ft 5,8in
Plocha křídla:
Wing Area:
30,00 m2 322.92 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
76,67 kg/m2 15.7 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Kotobuki 2 Kai 1 o vzletovém výkonu 427 kW (580 k), 338 kW (460 k) v h= 3 000 m,
vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu vrtulových listů o průměru 3 000 mm
Nakajima Kotobuki 2 Kai 1 nine-cylinder air-cooled single-row radial, rated at 572 hp for take-off and 454 hp at 4,921 ft,
driving a two-blade fixed pitch metal propeller of 9ft 10,11in diameter
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
250 km/h v 3000 m 155.3 mph in 9843 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,0 min do 3000 m 10,0 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6500 m 21325 ft
Dolet:
Range:
720 km 447.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Type 89 ráže 7,69 mm
1x pohyblivý kulomet Type 89 ráže 7,69 mm
Pumový náklad: 1x 250 kg puma zavěšená pod trupem.
One fixed forward-firing 0.303 inch Type 89 machine-gun and
one flexible rearward-firing 0.303 in Type 89 machine gun
Bomb-load: one 551 lb bomb under the fuselage
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
N-35 - tovární označení
七試艦上特殊爆撃機 - Nana-Ši Kanjo Tokušu Bakugekiki - Nakadžima 7-Ši Speciální palubní bombardovací letoun
N-35 - factory signs
七試艦上特殊爆撃機 - Nana-Shi Kanjo Tokushu Bakugekiki - Nakajima 7-Shi Carrier-borne Special Bomber


("Special Bomber" it is dive-bomber. For security reason the term "dive-bomber" was not used)
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora

URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-7-Si-t86478#320344 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Nakajima 7-Shi


Historie:
Kaigun Koku Hombu v roce 1932 vydalo velmi důležité specifikace označené 7-Shi, kterými námořnictvo požadovalo po dodavatelích letecké techniky novou výzbroj snad ve všech kategoriích. Na druhou stranu musím dodat, že pouze ve dvou kategoriích mohlo japonské námořní letectvo zařadit do své výzbroje nové stroje, vzniknuvších na základě těchto specifikací.


Jednou z mnoha neúspěšných konstrukcí byl prototyp palubního bombardéru Nakajima N-35 Tokubaku. Specifikacemi 7-Shi již podruhé po sobě Kaigun Koku Hombu oslovilo přímo továrnu Nakajima Hikoki K. K., opětovně byl požadován vývoj a stavba prototypu palubního speciálního bombardéru. Pod označením "speciální bombardér" se v Japonsku skrýval vývoj střemhlavého bombardéru. Inženýr Ryozo Yamamoto z továrny Nakajima opět spolupracoval s inženýrem Junichirem Nagahatem z technického oddělení námořního letectva a navrhli nový dvouplošný bombardér, který byl poháněn shodnou pohonnou jednotkou jako jejich první pokus o střemhlavý bombardér Nakajima 6-Shi – devítiválcovým motorem Kotobuki 2Kai. Křídla bylo možno ručně sklopit, tím se mělo ulehčit parkování na palubě letadlové lodi. Oba konstruktéři podle nových specifikací navrhli a postavili dosti podobný letoun, jako byl jeho předchůdce, bohužel, také letové vlastnosti byly podobné, tedy stejně špatné a také jeho osud byl shodný – námořní letectvo po krátkých zkouškách zastavilo jeho další vývoj.


Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-7-Si-t86478#365015 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more