Název: Name: | Ajči D1A1 12 | Aichi D1A1 12 |
Originální název: Original Name: | 海軍の記号はD1A1 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.MM.1937 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.1937 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 44 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1934 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan | CTOBAR - conventional take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1450 kg | 3197 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2450 kg | 5401 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2540 kg | 5600 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,370 m | 37ft 3,63in |
Délka: Length: | 9,400 m | 30ft 10,07in |
Výška: Height: | 3,450 m | 11ft 3,83in |
Plocha křídla: Wing Area: | 34,05 m2 | 366.51 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 71,91 kg/m2 | 14.73 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima Kotobuki 3 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 471 kW/640 k, 525 kW/715 k v h= 2 800 m. Vrtule dvoulistá s pevným úhlem náběhu o průměru 2 740 mm. | Nakajima Kotobuki 3 nine-cylinder air-cooled radial, rated at 631 hp for take-off and 705 hp at 9,185 ft, driving a two-blade fixed-pitch propeller with a diameter of 8ft 11,87in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 535 l | 118 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 292 km/h v 2800 m | 181.4 mph in 9186 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8,82 min do 3000 m | 8,82 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7400 m | 24278 ft |
Dolet: Range: | 985 km | 612.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet Type 92 ráže 7,69 mm 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm Pumová zátěž: do 310 kg (1x 250 kg a 2x 30 kg). | Two fixed forward-firing 0.303 inch Type 92 machine-guns in the engine cowling and one flexible rear-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun. Bomb-load: Up to 683 lb bombs (One 551 lb bomb under the fuselage, and two 66 lb bombs under the wings). |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 九四式舰上爆击机 / Kjújonšiki kandžó bakugekiki / Lehký palbní bombardovací letoun typ 94 model 12 Spojenecké kódové jméno: Susie Letová vytrvalost: 5,5 h | 九四式舰上爆击机 / Kyuyonshiki kanjo bakugekiki / Navy Type 94 Model 12 an advanced carrier-based dive bomber Allied Code Name: "Susie" Endurance: 5 hours 30 minutes |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, p. 268-270, Naval Institute Press, Annapolis, Maryland, Reprinted, 1990, ISBN: 0-87021-313-X Robert C. Mikesh a Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, p. 79, Naval Institute Press; Anapolis, 1990, ISBN: 1557505632 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, 2000, ISBN: 83-86776-50-1 Lubomír Vejřík, Vzestup a pád orlů Nipponu 1931-1941 Prolog, Vydání Svět křídel Cheb, první vydání, rok 1994, ISBN 80-85280-26-4 L+K 20/1987, str.25, Václav Němeček, Letadla 39-45, Aichi D1A http://www.combinedfleet.com/ijna/d1a.htm http://www.aviastar.org/air/japan/aichi_d1a.php http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=561 http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=573 http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:Aichid1a-1.jpg archiv autora |