Micubiši 1MF2

Mitsubishi 1MF2 / 一〇式艦上戦闘機[1MF2]
     
Název:
Name:
Micubiši 1MF2 Mitsubishi 1MF2
Originální název:
Original Name:
一〇式艦上戦闘機
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.192R-DD.MM.192R Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.192R-DD.MM.192R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1926 ?
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
790 kg 1742 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1140 kg 2513 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1290 kg 2844 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,300 m 30ft 6,1in
Délka:
Length:
6,710 m 22ft 0,2in
Výška:
Height:
2,950 m 9ft 8,15in
Plocha křídla:
Wing Area:
27,62 m2 297.3 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
41,27 kg/m2 8.45 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano Suiza 8F, kapalinou chlazený řadový osmiválec o vzletovém výkonu 221 kW (300 k)
Vrtule dvoulistá dřevěná o průměru 2 743 mm
Hispano Suiza 8F, eight-cylinder water-cooled Vee engine at 296 hp for take-off,
driving a two-bladed wooden fixed-pitch propeller of the diam. 9 ft.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
255 l 56 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
237 km/h v 2000 m 147.3 mph in 6562 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
200 km/h v 1500 m 124.3 mph in 4921 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,0 min do 3000 m 10,0 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7000 m 22966 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm nad motorem. Two fixed forward-firing 0.303 Vickers machine-guns in the upper fuselage decking.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
一〇式艦上戦闘機 - experimentální námořní palubní stíhač Typ 10-1


- Jednalo se o prototyp s chladiči kapaliny typu Lamblin a upravenými křidélky na horní ploše.


- Letová vytrvalost: 2,58 h
一〇式艦上戦闘機 - Navy designation Type 10-1.


- Experimental prototype with two bay wing with Lamblin radiators under nose replacing original car-type radiators.


Endurance: 2 hours 35 minutes
Zdroje:
Sources:
Robert Mikesh, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945. Vol.1. Mitsubishi Aircraft, Shuppan-Kyodo 1981
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
http://www.airwar.ru/enc/fww1/1mf.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-1MF2-t86239#319419 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww1/1mf.html
.
Micubiši 1MF2 -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-1MF2-t86239#576429 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more