Název: Name: | Micubiši 1MF2 | Mitsubishi 1MF2 |
Originální název: Original Name: | 一〇式艦上戦闘機 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.192R-DD.MM.192R Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.192R-DD.MM.192R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1926 ? | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan | CTOBAR - conventional take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 790 kg | 1742 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1140 kg | 2513 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1290 kg | 2844 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,300 m | 30ft 6,1in |
Délka: Length: | 6,710 m | 22ft 0,2in |
Výška: Height: | 2,950 m | 9ft 8,15in |
Plocha křídla: Wing Area: | 27,62 m2 | 297.3 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 41,27 kg/m2 | 8.45 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano Suiza 8F, kapalinou chlazený řadový osmiválec o vzletovém výkonu 221 kW (300 k) Vrtule dvoulistá dřevěná o průměru 2 743 mm | Hispano Suiza 8F, eight-cylinder water-cooled Vee engine at 296 hp for take-off, driving a two-bladed wooden fixed-pitch propeller of the diam. 9 ft. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 255 l | 56 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 237 km/h v 2000 m | 147.3 mph in 6562 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 200 km/h v 1500 m | 124.3 mph in 4921 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,0 min do 3000 m | 10,0 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7000 m | 22966 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm nad motorem. | Two fixed forward-firing 0.303 Vickers machine-guns in the upper fuselage decking. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 一〇式艦上戦闘機 - experimentální námořní palubní stíhač Typ 10-1 - Jednalo se o prototyp s chladiči kapaliny typu Lamblin a upravenými křidélky na horní ploše. - Letová vytrvalost: 2,58 h | 一〇式艦上戦闘機 - Navy designation Type 10-1. - Experimental prototype with two bay wing with Lamblin radiators under nose replacing original car-type radiators. Endurance: 2 hours 35 minutes |
Zdroje: Sources: | Robert Mikesh, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632 Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945. Vol.1. Mitsubishi Aircraft, Shuppan-Kyodo 1981 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 http://www.airwar.ru/enc/fww1/1mf.html archiv autora |