Micubiši G4M2 22 [Betty]

Mitsubishi G4M2 Model 22 / 三菱 二二型(G4M2) 一式陸上攻撃機「葉巻」
     
Název:
Name:
Micubiši G4M2 Mitsubishi G4M2 22
Originální název:
Original Name:
仮称二二型
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.11.1942-DD.MM.194R Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
DD.MM.1943-DD.MM.194R Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Mitsushima /
Období výroby:
Production Period:
DD.07.1943-DD.MM.194R série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy a 816 - 839 sériových letadel (zdroje se různí)
První vzlet:
Maiden Flight:
24.11.1942
Osádka:
Crew:
7 - 8
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
8160 kg 17990 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
12000 kg 26455 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
15395 kg 33940 lb
Rozpětí:
Wingspan:
24,890 m 81ft 7,91in
Délka:
Length:
19,630 m 64ft 4,83in
Výška:
Height:
4,800 m 15ft 8,97in
Plocha křídla:
Wing Area:
78,125 m2 840.93 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
153,60 kg/m2 31.46 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Mitsubishi MK4P Kasei 21 o vzletovém výkonu 1 324 kW (1 800 k), 1 158 kW (1 575 k) v h= 1 800 m a 1 037 kW (1 410 k) v h= 4 800 m.
Vrtule: trojlistá, stavitelná Hamilton-Standard licenčně Sumitomo, později čtyřlistá Sumitomo-VDM s konstantní rychlostí otáček obě o průměru 3 400 mm.
Interval náběhu vrtulových listů 29°-40°
Mitsubishi MK4P Kasei 21 fourteen-cylinder air-cooled radials rated at 1,775 hp for take-off, 1,553 hp at 5,905 ft and 1,391 hp at 15,748 ft,
driving three-blade Hamilton Standard licensed Sumitomo metal constant-speed propellers or later four-blade Sumitomo-VDM metal constant-speed propellers of 11ft 1,86in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
6 490 l (4 900 l + 1 590 l v přídavné nádrži v trupu) 1,078 UK gallons plus provision for a fuselage mounted tank of 350 UK gallons of auxiliary fuel
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
437 km/h v 4600 m 271.5 mph in 15092 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
315 km/h v 4000 m 195.7 mph in 13123 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
13,34 min do 5000 m 13,34 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8950 m 29364 ft
Dolet:
Range:
4720 km 2932.9 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
6060 km 3765.5 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kanón Typ 99 Model 1 ráže 20 mm v zadním střelišti (540 nábojů ve 12 zásobnících)
1x pohyblivý kanón Typ 99 Model 1 ráže 20 mm ve hřbetní střelecké věži (270 nábojů)
4x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm (po 582 nábojích)
2x přední střeliště
(jeden střílel vpřed a druhý se zavěšoval do kloubových závěsů na bocích předního střeliště)
2x boční střeliště v oknech
Pumový náklad o hmotnosti až 1 000 kg nebo 1x torpédo Type 91 o hmotnosti 795 - 1055 kg
One 0.79 inch Type 99 Model 1 trainable in the dorsal turret with 270 rounds,
one 0.79 inch Type 99 Model 1 trainable rearward-firing in the tail turret with 540 rounds,
two 0.303 inch Type 92 trainable forward-firing in the nose and
two 0.303 inch Type 92 trainable lateral-firing, 1 in each beam position.
Bomb load: Up to 2,205 lb, carried on underfuselage hardpoints with a total rating of 2,205 lb. General disposables load consisted of: up to 2,205 lb of bombs or one torpedo Type 91.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
一式陸上攻撃機 / ičišiki rikudžó kógekiki, zkráceně 陸攻 - Rikkó / Námořní pozemní útočný letoun typ 1 model 22
Neoficiální pojmenování: 葉巻 / Hamaki Doutník (jap.)
Spojenecké kódové jméno: Betty.


- Instalace hřbetní kanónové věže a palivové nádrže s větším objemem, tyto úpravy znamenaly nárůst hmotnosti o více než 1 300 kg
- Některé prameny uvádějí, že hřbetní střeleckou věž nesl až 326. vyrobený letoun této verze a byl označen jako G4M2b 22B.
- Křídla byla s laminárním profilem.
一式陸上攻撃機 / Ichishiki rikujō kōgeki ki, Isshikirikkō, contraction 陸攻 - Rikkó / Type 1 Model 22 land-based attack aircraft.
Unofficial name: 葉巻 / Hamaki / "Cigar"
Allied Code Name: "Betty"


- Structirally there was a new wing of laminar-flow section, horizontal tail surface with greater area, and rounded tips on the wing and tailplane.
Zdroje:
Sources:
Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
Jaroslav Schmidt, Letadla 1939 – 45, Stíhací a bombardovací letadla Japonska II. díl, Nakladatelství Fraus Plzeň, rok 2000, ISBN: 80-7238-077-X
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
http://www.combinedfleet.com/ijna/g4m.htm
http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=345
http://www.btinternet.com/~lee_mail/Betty.html
www.xs4all.nl
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G4M2-22-Betty-t8550#226075 Version : 0
I'll add two more pictures G4M2 Betty.
Micubiši G4M2 22 [Betty] -


Micubiši G4M2 22 [Betty] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G4M2-22-Betty-t8550#127693 Version : 0
Trojpohledový sketch version of the Mitsubishi G4M2 22.
Micubiši G4M2 22 [Betty] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G4M2-22-Betty-t8550#103286 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more