Messerschmitt Bf 108 A

BFW M 38
     
Název:
Name:
Messerschmitt Bf 108 A Messerschmitt Bf 108 A
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Bf 108 A
Kategorie:
Category:
jiná kategorie other category
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.MM.1935 Bayerische Flugzeugwerke AG, Augsburg /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.MM.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
7
První vzlet:
Maiden Flight:
27.04.1934
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
560 kg 1235 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1060 kg 2337 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,31 m 33ft 9,91in
Délka:
Length:
8,06 m 26ft 5,31in
Výška:
Height:
2,10 m 6ft 10,68in
Plocha křídla:
Wing Area:
16,00 m2 172.22 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
66,25 kg/m2 13.57 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hirth HM 8 U o výkonu 165 kW/225 koní
Vrtule trojlistá stavitelná VDM
Hirth HM 8 U, power 222 hp
three-bladed variable-pitch propeller VDM
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
301 km/h v ? m 187 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
265 km/h v ? m 164.7 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4 min do 1000 m 4 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4000 m 13123 ft
Dolet:
Range:
800 km 497.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
• Letoun měl celokovovou konstrukci a zatahovací podvozek
• Pro konstrukci Bf 108 bylo použito sportovního letounu BFW M 37. který byl stavěn pro Rumunsko
• Tyto dvoumístné stroje se v roce 1934 zúčastnily závodu Challenge de Tourisme International, ale neumístnily se dobře
• Německá sportovní pilotka Elly Beinhorn dala letounu Bf 108 jméno Taifun
-
Zdroje:
Sources:
Hitchcock, Thomas H. Taifun, Monogram Close-Up 5. Monogram Aviation Publications, Boylston 1979. ISBN 0-914144-05-7.
Fleischer, Seweryn. Messerschmitt Bf 108 Taifun. Wydawnictwo Militaria, Warszawa 2002. ISBN 83-7219-126-3.
Nowarra, Heinz J. Die deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 3: Flugzeugtypen Henschel-Messerschmitt. Bernard & Graefe Verlag, Koblenz 1993. ISBN 3-7637-5467-9.
www.eads.net
http://de.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Bf_108
www.preservedaxisaircraft.com
http://www.cofe.ru/avia/M/photos_avia_M-73.htm
archiv autora

Messerschmitt Bf 108 A - Fotografie ze závodu Challenge de Tourisme International

Fotografie ze závodu Challenge de Tourisme International
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-108-A-t85440#315867 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more