This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Lietadlo francúzskej spoločnosti Air France, na palube ktorého bolo 216 cestujúcich a 12 členov posádky , štartovalo s Rio de Janeiro(BR) a smerovalo do Paríža, sa ráno asi o 8.00 SELČ stratilo s obrazoviek radarov letovej prevádzky a odvtedy sa s ním nepodarilo nadviazať spojenie. Lietadlo sa stratilo nad Atlantikom, blízko brazílskeho pobrežia.
URL : https://www.valka.cz/01-06-2009-Airbus-A330-200-zmizel-u-pobrezi-Brazilie-t85227#315000
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Jedna z vyšetřovacích verzí se určitě bude zabývat tím, zda nedošlo k podobné závadě, jakou utrpěl let č. 72 společnosti Qantas (taky A330) v říjnu minulého roku. Vlivem technické závady v řídícím systému došlo k tomu, že letoun náhle z rovného letu přešel do střemhlavého pádu a trvalo 20s, než posádka přešla na režim DIRECT LAW, ve kterém je výrazně omezená funkce počítače a řadu jeho funkcí při řízení letu přebírá posádka manuálně. Příčina chyby zřejmě byla někde kolem jednotek ADIRU, které počítači dodávají letová data. Jednotky jsou třei, kvůli jištění, a v normálním režimu pokud se jedna liší od dvou zbývajících , je její vstup ignorován jako chybný - tady ale vlivem náhod došlo k tomu, že naopak ignorovala ty dva správné. Pokud se něco takového stalo v oblasti, kde se mohou vyskytovat v bouřkových "věžích" cumulonimbů náhlé vzestupné proudy vzduchu s rychlostí až 160 km/h, mohlo to vést k narušení mechanické integrity letounu (tomu by odpovídaly i automatizované signály v průběhu posledních deseti minut letu). Zdroje: www.time.com www.airbusdriver.net Článek přeposlaný na www.tank-net.org, bohužel bez odkazu. EDIT: Ten poslední článek je z Asociated Press, široce přejímaný, takže je třeba tady: cbs11tv.com
URL : https://www.valka.cz/01-06-2009-Airbus-A330-200-zmizel-u-pobrezi-Brazilie-t85227#315181
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Podľa brazílskej tlače niekoľko dní pred letom, presne 27. mája do brazílskej pobočky Air France telefonoval neznámy s upozornením že v jednom z lietadiel sa nachádza bomba. Vtedy sa mal konať let Air France na linke Buenos Aires - Paríž. Lietadlo prehľadali špecialisti ale bomba sa nenašla, celý let prebehol normálne.
K verzii terorist. činu sa prikláňajú aj experti franc. Le Monde, podľa ktorých to dosvedčuje dlhý pás trosiek. Tejto verzii oponoval franc. minister Jean Louis Borloo-" že nemajú nijaké príznaky výbuchu bomby" ale sám povedal že túto možnosť nemožno 100% vylúčiť.
URL : https://www.valka.cz/01-06-2009-Airbus-A330-200-zmizel-u-pobrezi-Brazilie-t85227#315600
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
22.06.2009 Byly identifikovány první oběti nehody. Identifikováno bylo 5 mužů a 5 žen brazilské národnosti a jeden muž neuvedené národnosti. Do pátrání se zapojila další stroje a plavidla Brazílie a Francie. Seznam níže.
URL : https://www.valka.cz/01-06-2009-Airbus-A330-200-zmizel-u-pobrezi-Brazilie-t85227#315160
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Podľa franc. Le Monde pátracie lode zachytili slabé signály ktoré by mohli pochádzať z hľadaných "čiernych" skriniek letu AF 447. Hovorkyňa AF zatiaľ odmietla komentovať či sa jedná o signál skriniek...
URL : https://www.valka.cz/01-06-2009-Airbus-A330-200-zmizel-u-pobrezi-Brazilie-t85227#317197
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Podle zpráv by bylo přesnější tvrzení, že miniponorka byla nasazena k nalezení skříněk, jejichž signál zachytilo francouzské plavidlo, podle všeho ponorka Emeraude.
Citace :
The eight-meter-long Nautile is looking for the black box whose pings were detected by a French navy vessel
update: Bylo potvrzeno, že signál nepocházel z tzv. černých skříněk. Jednalo se o planý poplach.
URL : https://www.valka.cz/01-06-2009-Airbus-A330-200-zmizel-u-pobrezi-Brazilie-t85227#314896
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Absik kde v tomto článku www.reuters.com píšou že se letadlo ztratilo z obrazovek v 8:00 SEČ ?
URL : https://www.valka.cz/01-06-2009-Airbus-A330-200-zmizel-u-pobrezi-Brazilie-t85227#314897
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Chyba sa stala pri vkladaní prvotného zdroja z ranných správ AFP, keď sa mi "podarilo" zmazať uvedený ruský zdroj(už som ho doplnil späť). Žiaľ AFP neskladuje správy ako RN ale ich neustále aktualizuje. V obednajšom vydaní (12.03 GMT) už ten údaj nefiguruje. V článku od Reuters sa píše že lietadlo hlásilo elektrický skrat o 02.14 GMT, 15 min. na to sa dostalo do búrkovej oblasti zo silnými turbulenciami.
URL : https://www.valka.cz/01-06-2009-Airbus-A330-200-zmizel-u-pobrezi-Brazilie-t85227#314903
Version : 0
Join us
We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.