Kawaniši N1K5-J 25 Šiden KAI 5 [George]

Kawanishi N1K5-J Model 25 Shiden KAI 5 / 試製紫電改五(N1K5-J)
     
Název:
Name:
Kawaniši N1K5-J 25 Šiden-Kai 5 Kawanishi N1K5-J 25 Shiden-Kai 5
Originální název:
Original Name:
試製紫電改五(N1K5-J)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.07.1945 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Nishinomiya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.07.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR zničen před zalétáním / destroyed before the first flight
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2630 kg 5798 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4860 kg 10714 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,995 m 39ft 4,24in
Délka:
Length:
9,446 m 30ft 11,88in
Výška:
Height:
3,960 m 12ft 11,9in
Plocha křídla:
Wing Area:
23,50 m2 252.951 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
206,809 kg/m2 42.36 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši MK9A Ru (Ha-43-11Ru), vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec přeplňovaný turbokompresorem o vzletovém výkonu 1 618 kW (2 200 k), 1 522 kW (2 070 k) v h= 1 000 m a 1 287 kW (1 750 k) v h= 10 500 m.
Vrtule čtyřlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 300 mm.
Mitsubishi MK9A Ru (Ha-43-11 Ru) eighteen-cylinder air-cooled twin-row radial engine with turbocharger, rated at 2,170 hp for take-off, 2,042 hp at 3,280 ft and 1,726 hp at 34,449 ft,
driving a four-blade metal constant-speed propeller of the diameter 10ft 9,91in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
965 l + 400 l v přídavní nádrži pod trupem 212 UK gallons and 88 UK gallons in drop tank.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
612 km/h v 7000 m 380.3 mph in 22966 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
386 km/h v 6000 m 239.8 mph in 19685 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
13,88 m/s 2732.3 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,25 min do 6000 m 7,25 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12000 m 39370 ft
Dolet:
Range:
1500 km 932.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2000 km 1242.7 mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kanón Type 99 Model 2 ráže 20 mm v křídlech a
2x pevný kulomet typ 3 ráže 13,2 mm v trupu nad motorem.
Pumový náklad: 2x 250 kg pumy.
Four fixed forward-firing 0.79 inch Type 99 Model 2 cannons in wings-mounted and
two fixed forward-firing 0.52 inch Type 3 machine-guns in the upper fuselage decking.
Bomb load: Two 551 lb bombs under wings.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
試製紫電改五(N1K5-J) (N1K5-J)Šisei Šiden aratame go (N1K5-J) - Námořní stíhač pro pozemní základny Šiden-KAI 5 model 25.
紫電 - Šiden-Kai - Fialový blesk (jap.)
Spojenecké kódové jméno: George

- V pramenech, které mám k dispozici je uváděno, že byl postaven jeden prototyp této výškové stíhačky, ale ten byl záhy po dokončení zničen při náletu B-29 na továrnu v Naruu (Nišinomii).
- Výkony jsou tedy pouze vypočtené, neboť letoun nebyl zalétán.
- V knize Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 je uvedeno použití motoru Mitsubishi MK10A, ostatní prameny uvádějí motor MK9A, já osobně se přikláním k motoru MK9A, protože tento motor měl podstatně vyšší výkon než motory Homare a tak mohlo dojít k nárůstu výkonových parametrů.
試製紫電改五(N1K5-J) (N1K5-J)Shisei Shiden aratame go (N1K5-J) - Navy Land Based Interceptor, Model 25 Shiden-KAI 5
紫電 - Shiden-KAI - Violet Lightning.
Allied Code Name: "George"
Zdroje:
Sources:
Famous Airplanes Of The World No. 53, Kyofu, Shiden, Shidenkai, Bunrindo Co., Ltd., 7 / 1995.
Profile No. 213, Kawanishi N1K Kyofu/Rex and Shiden / George, René J. Francillon Ph.D., Profile Publications Limited, Coburg House, Sheet Street, Windsor, Berkshire, England.
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
William Green, War Planes of the Sekond World War – Fighters, Vol. Three, London Macdonald, sedmé vydání z roku 1973, ISBN: 0-356-01447-9
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
http://www.combinedfleet.com/ijna/n1k-j.htm
www.nationalmuseum.af.mil
www.aviastar.org
www.century-of-flight.freeola.com
http://www.www.airwar.ru/enc/fww2/n1kj.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-N1K5-J-25-Siden-KAI-5-George-t84161#309086 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more