Avia BH-1 bis

     
Název:
Name:
Avia BH-1 bis Avia BH-1 bis
Originální název:
Original Name:
Avia BH-1 bis
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1921-DD.MM.1921 Avia, společnost pro opravy a výrobu létadel, Praha-Vysočany /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1921-DD.MM.1921
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (konverze BH-1 Exp.)
První vzlet:
Maiden Flight:
20.05.1921
Osádka:
Crew:
1 + 1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
270 kg 595 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
490 kg 1080 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,08 m 33ft 0,85in
Délka:
Length:
5,67 m 18ft 7,22in
Výška:
Height:
2,12 m 6ft 11,45in
Plocha křídla:
Wing Area:
11,50 m2 123.78 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
47 kg/m2 9.63 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnôme Omega o výkonu 36,8 kW/50 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Gnôme Omega, power 49 hp
Propeller wooden two-blade
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
137 km/h v ? m 85.1 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
120 km/h v ? m 74.6 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7 min do 1000 m 7 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3130 m 10269 ft
Dolet:
Range:
250 km 155.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn

Jednomotorový dvojmístný celodřevěný vzpěrový dolnoplošník s pevným podvozkem a ostruhou.
Úprava BH-1 Exp. pro stařičký motor, který používal už Evžen Čihák.

Historie Zde: Avia B. H. 1 Experimental a Avia B. H.1 bis

Vytrvalost asi 2 h.
Endurance approximately 2 hrs.
Zdroje:
Sources:
Sezemský, Marcel; Sviták, Pavel; Kolmann, Petr: Avia B.H.1, Letectví a kosmonautika 2018 / 10
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2
V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-bis-t8327#23825 Version : 0
...
Avia BH-1 bis -


URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-bis-t8327#27072 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Stručná historie je součástí monografie Avie BH-3 Františka Pavelčíka ve dvojčísle L+K 15-16/2000, str. 99 (1059) - 105 (1065).
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-bis-t8327#274939 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Na Davově snímku je B. H. 1bis v podobě, jak byla vystavena na stánku firmy Avia na 2. mezinárodní letecké výstavě v Praze. Coby čerstvý vítěz Okružního letu kolem republiky je vztyčena na pylonech v "letové" poloze, zatímco pod ní, což na Davově výřezu původní fotografie není vidět, je vystaven kompletní trup s podvozkem s ocasními plochami nikdy nedokončené "avietky" B. H. 2. Jejímu dokončení zabránila neexistence vhodného motoru. Předpokládaná úprava motocyklového motoru Indian totiž také nebyla nikdy provedena. Za pozornost stojí i "tradiční" skromná květiniová výzdoba stánku. Jak píše Pavel Beneš ve svých vzpomínkách - "My jsme vystavovali letadla, jiní květiny."


Poznámka - Dovolil jsem si nbídnout "full version" výše zomíněného snímku.


Smile
A malá reklama na závěr: podrobněji pojatý článek na https://www.valka.cz/clanek_12873.html .
Avia BH-1 bis - pramen: Pavel Beneš, Naše první křídla. Mladá Fronta, Praha1955

pramen: Pavel Beneš, Naše první křídla. Mladá Fronta, Praha1955
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-bis-t8327#293834 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more