Aero A-26

     
Název:
Name:
Aero A-26 Aero A-26
Originální název:
Original Name:
Aero A-26
Kategorie:
Category:
bitevní letoun attack aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1923-DD.MM.1923 Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1923-DD.MM.1923
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
23
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1923
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
882 kg 1944 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1196 kg 2637 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,30 m 40ft 4,25in
Délka:
Length:
8,40 m 27ft 6,7in
Výška:
Height:
2,95 m 9ft 8,14in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,4 m2 413.33 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
31,2 kg/m2 6.39 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW IIIa o výkonu 136 kW/185 k¨
Vrtule dřevěná dvoulistá
BMW IIIa, power 182 hp
Propeller wooden two-blade
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
158 km/h v ? m 98.2 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
120 km/h v ? m 74.6 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
37 min do 5000 m 37 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6000 m 19685 ft
Dolet:
Range:
420 km 261 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x kulomet Vickers vz.09 ráže 7,7mm (250 nábojů)
1x kulomet Lewis vz.15 ráže 7,7mm (300 nábojů)
1x .303 Vickers vz.09 machine gun, 300 rpg
1x .303 Lewis vz.15 machine gun, 300 rpg
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Antonín Vlasák, Ing. Antonín Husník

Jednomotorový dvoumístný jednopříhradový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou.
Předlohou tomuto letounu se stala konstrukce ing. Ernsta Heinkela Hansa-Brandenburg C.I série 26. Původně šlo o letoun určený k podpoře pozemního vojska, ale už v roce 1924 byl odzbrojen a převeden k cvičným letkám. Po vyřazení od armády v druhé polovině dvacátých let byl tento typ používán aerokluby a odbočkami Masarykovy letecké ligy.
-
Zdroje:
Sources:
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-26-t8306#23803 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Aero A-26, OK-LIF, v úlohe práškovacieho lietadla na letisku Malacky, 1932.

zdroj: www.hao.cz
Aero A-26 -


URL : https://www.valka.cz/Aero-A-26-t8306#203719 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more