This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Tesla vyráběla řadu vysílačů pro krátkovlnné pásmo. Jednak tzv. unifikovanou řadu KUV (Kratkovnný unifikovaný vysílač), z nich KUV-20 se používal i v letectvu, ale také 200 W P-52 "Pelikán", později P-54 "Pelikán".
"Pelikán" P-52 (a později P-54) u leteckých spojovacích útvarů a jednotek nahradil trofejní radiostanice LR- 10 PZ.
Vysílač P-52 :
- Frekvenční rozsah: 1,6 až 16 MHz
- Výkon: při A1 200 až 250 W, při A2 a A3 min. 140 W;
- Napájení: 220 V / 50 Hz; Příkon: 1.200 / 1.700 W;
- Dosahy: přízemní vlnou min 30 km, odraženou 250 km;
- Antény: tyč 5 m, drátová „L“ s délkou 30 až 35 m.
- Doba provozu: nepřetržitě 24 hodin.
Stavebnicová konstrukce do jednoho rámu umožňovala montáž v automobilech Praga PN (SVS), radiovozy LR T-805 a RALP (Tatra 805), nebo stacionární ve vysílacích střediscích KV zaměřovacích stanovištích k předávání zaměření z radiových zaměřovačů DFG 26/4, PKV-45 a R-301.
Zdroj: Bez nich by nevzlétli" - Svět křídel 2008