Kajaba Ku-4

Kayaba Ku-4 / 萱场 ク4
     
Název:
Name:
Kajaba Ku-4 Kayaba Ku-4
Originální název:
Original Name:
萱场 4 型无尾翼小型机 诸元
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1941 Kayaba Works Co., Ltd., Sendai /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR projekt byl zrušen
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
bezocasé tailless
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
515 kg 1135 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,800 m 32ft 1,82in
Délka:
Length:
3,420 m 11ft 2,65in
Výška:
Height:
4,300 m 14ft 1,28in
Plocha křídla:
Wing Area:
9,00 m2 96.88 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
tlačný motor o výkonu 90 kW pusher engine power output 120 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
180 km/h v ? m 111.8 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
150 km/h v ? m 93.2 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
300 km 186.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
Japonsko (Císařské armádní letectvo) Japan (Imperial Japanese Army Air Force)
Poznámka:
Note:
- Všechny údaje jsou pouze vypočteny
- Konstruktérem byl Dr. Hidemasa Kimura
- Projekt byl armádním letectvem zastaven a posléze zrušen po haváriích kluzáků Ku-2 a Ku-3
- Tento kluzák měl dvě SOP (svislé ocasní plochy)
- Tímto zrušeným projektem byly ukončeny všechny práce na japonských bezocasých letadlech až do roku 1944
Dr. Kimura carried the KU-3 design one step further. A powered version, the KU-4, was designed, but abandoned by the Japanese Army before it was built. It marked the end of any significant tailless aircraft development in Japan until 1944.
Zdroje:
Sources:
www.century-of-flight.net
http://www.aviation-history.com/kayaba/ku2-a.htm
www.aeroflight.co.uk
http://www.defence.org.cn/article-10-15944.html
archiv autora

Kajaba Ku-4 -


URL : https://www.valka.cz/Kajaba-Ku-4-t78910#290073 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more