Daimler-Benz DB 610 A/B

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Daimler-Benz DB 610 A/B

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Daimler-Benz DB 610 A/B Daimler-Benz DB 610 A/B
    Originální název:
    Original Name:
    Daimler-Benz DB 610 A/B
    Kategorie:
    Category:
    invertní vidlicový motor inverted vee engine
    Výrobce:
    Producer:
    Daimler-Benz Aktiengesellschaft (AG), Stuttgart /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1943-DD.MM.RRRR
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1070
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1942
    Použití:
    Use:
    Heinkel He 177 A-5 Greif
    Junkers Ju 288 C Reihe
    Messerschmitt Me 261 V3
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Počet válců:
    Number of Cylinders:
    24
    Hmotnost:
    Weight:
    1540 kg 3395 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    2129 mm 6ft 11,81in
    Celková šířka / Průměr:
    Overall Width / Diameter:
    1620 mm 5ft 3,78in
    Celková výška:
    Overall Height:
    1036 mm 3ft 4,78in
    Vrtání:
    Bore:
    154 mm 6,06in
    Zdvih:
    Stroke:
    160 mm 6,3in
    Zdvihový objem:
    Swept Volume: (l/cu in)
    71,4 l 4357.1 cu in
    Palivo:
    Fuel:
    benzín a oktanovým číslem 87 B4-Treibstoff Gasoline with an octane rating 87 B4-Treibstoff
    Příprava palivové směsi:
    Carburation or Injection:
    přímý vstřik paliva Direct fuel injection
    Kompresní poměr:
    Compression Ratio:
    7,5 : 1 levá řada; 7,3 : 1 pravá řada 7.5 : 1 left cylinder bank, 7.3 : 1 right cylinder bank
    Plnění válců:
    Mixture Charging:
    Přeplňování dvěma jednostupňovými odstředivými kompresory měnitelnými otáčkami v závislosti na výšce. Two Supercharger single-stage variable-speed centrifugal type supercharger driven through a barometrically controlled clutch.
    Chlazení:
    Cooling:
    přetlakové chlazení kapalinou Glysantin Liquid-cooled, pressurized
    Výkony:
    Performance:
     
    Výkon:
    Power:
    2170 kW při 2800 ot/min 2910 bhp at 2800 rpm
    Poznámka:
    Note:
    Výkony:
    vzletový 1 802 kW (2 450 k) při 2 800 ot/min
    maximální 2 170 kW (2 950 k) při 2 800 ot/min v h= 0 m
    trvalý 1 589 kW (2 160 k) při 2 300 ot/min
    Ventilový rozvod: Dva sací ventily a dva sodíkem chlazené výfukové ventily na jeden válec, rozvod OHC.


    Jednalo se o spojení dvou invertních dvanáctiválců DB 605 B. Motory byly spojeny tak, že vnitřní řady válců směřovaly téměř kolmo dolů a tvořily tak obrácené písmeno W.
    Tyto motory trpěly silnými vibracemi a byly náchylné k zadření ložisek klikového hřídele.
    Power output:
    2,416 hp at 2,800 rpm for take-off
    2,910 hp at 2,800 rpm at sea level combat power
    2,130 hp at 2,300 rpm cruise power.


    Valvetrain: Two intake and two sodium-cooled exhaust valves per cylinder actuated via a single overhead camshaft per cylinder bank.


    Daimler Benz mounted two DB 605 twelve-cylinder inverted Vee engines side by side to produce the DB 610 and they are positioned so that the two inner banks of cylinders are almost vertical.
    These engines had persistent crankshaft problems that were caused by vibration or lack of lubrication.
    Zdroje:
    Sources:
    Jason R. Wisniewski, Powering the Luftwaffe, German Aero Engines of World War II, Friesen Press, 26 April 2013, ISBN 978-1-4602-1584-5
    http://www.aviation-history.com/engines/db605.htm
    http://it.wikipedia.org/wiki/Daimler-Benz_DB_610
    http://www.pmcn.de/OF.9/DB 610.of.htm
    http://jn.passieux.free.fr/html/Db610.php
    www.rafmuseum.org.uk
    http://www.luftarchiv.de/motoren/db_610.jpg
    archiv autora

    URL : http://en.valka.cz/topic/view/77317#284607Version : 0
    MOD