Název: Name: | Daimler-Benz DB 610 A/B | Daimler-Benz DB 610 A/B |
Originální název: Original Name: | Daimler-Benz DB 610 A/B | |
Kategorie: Category: | invertní vidlicový motor | inverted vee engine |
Výrobce: Producer: | Daimler-Benz Aktiengesellschaft (AG), Stuttgart | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1070 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1942 | |
Použití: Use: | Heinkel He 177 A-5 Greif Junkers Ju 288 C Reihe Messerschmitt Me 261 V3 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 24 | |
Hmotnost: Weight: | 1540 kg | 3395 lb |
Celková délka: Overall Length: | 2129 mm | 6ft 11,81in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 1620 mm | 5ft 3,78in |
Celková výška: Overall Height: | 1036 mm | 3ft 4,78in |
Vrtání: Bore: | 154 mm | 6,06in |
Zdvih: Stroke: | 160 mm | 6,3in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 71,4 l | 4357.1 cu in |
Palivo: Fuel: | benzín a oktanovým číslem 87 B4-Treibstoff | Gasoline with an octane rating 87 B4-Treibstoff |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | přímý vstřik paliva | Direct fuel injection |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 7,5 : 1 levá řada; 7,3 : 1 pravá řada | 7.5 : 1 left cylinder bank, 7.3 : 1 right cylinder bank |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňování dvěma jednostupňovými odstředivými kompresory měnitelnými otáčkami v závislosti na výšce. | Two Supercharger single-stage variable-speed centrifugal type supercharger driven through a barometrically controlled clutch. |
Chlazení: Cooling: | přetlakové chlazení kapalinou Glysantin | Liquid-cooled, pressurized |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 2170 kW při 2800 ot/min | 2910 bhp at 2800 rpm |
Poznámka: Note: | Výkony: vzletový 1 802 kW (2 450 k) při 2 800 ot/min maximální 2 170 kW (2 950 k) při 2 800 ot/min v h= 0 m trvalý 1 589 kW (2 160 k) při 2 300 ot/min Ventilový rozvod: Dva sací ventily a dva sodíkem chlazené výfukové ventily na jeden válec, rozvod OHC. Jednalo se o spojení dvou invertních dvanáctiválců DB 605 B. Motory byly spojeny tak, že vnitřní řady válců směřovaly téměř kolmo dolů a tvořily tak obrácené písmeno W. Tyto motory trpěly silnými vibracemi a byly náchylné k zadření ložisek klikového hřídele. | Power output: 2,416 hp at 2,800 rpm for take-off 2,910 hp at 2,800 rpm at sea level combat power 2,130 hp at 2,300 rpm cruise power. Valvetrain: Two intake and two sodium-cooled exhaust valves per cylinder actuated via a single overhead camshaft per cylinder bank. Daimler Benz mounted two DB 605 twelve-cylinder inverted Vee engines side by side to produce the DB 610 and they are positioned so that the two inner banks of cylinders are almost vertical. These engines had persistent crankshaft problems that were caused by vibration or lack of lubrication. |
Zdroje: Sources: | Jason R. Wisniewski, Powering the Luftwaffe, German Aero Engines of World War II, Friesen Press, 26 April 2013, ISBN 978-1-4602-1584-5 http://www.aviation-history.com/engines/db605.htm http://it.wikipedia.org/wiki/Daimler-Benz_DB_610 http://www.pmcn.de/OF.9/DB 610.of.htm http://jn.passieux.free.fr/html/Db610.php www.rafmuseum.org.uk http://www.luftarchiv.de/motoren/db_610.jpg archiv autora |