CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R

     
Název:
Name:
Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R T810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R
Originální název:
Original Name:
Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R
Kategorie:
Category:
valník cargo bed truck
Výrobce:
Producer:
Tatra, Kopřivnice
SVOS, Přelouč [kabina / cab]
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2007-DD.MM.2008
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
8 (všech verzí / all versions)
+ 1 Tatra 810-V-P-MBS
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2007
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 2 (+ 16 na korbě / + 16 on the platform)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x6
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
9750 kg 21495 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
3250 kg 7165 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
13000 kg 28660 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
12000 kg 26455 lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
25000 kg 55116 lb
Celková délka:
Overall Length:
7490 mm 24ft 7in
Celková šířka:
Overall Width:
2550 mm 8ft 4in
Celková výška:
Overall Height:
3320 mm 10ft 11in
Světlá výška:
Ground Clearance:
430 mm 1ft 5in
Rozvor:
Wheelbase:
3150 mm - 1200 mm 124in - 47in
Rozchod:
Track:
2020 mm - přední náprava
2100 mm - zadní nápravy
79.5in - front axle
83in - rear axles
Brzdová soustava:
Braking System:
vzduchové, dvouokruhové, kotoučové brzdy na všech kolech se samostavy WABCO, ABS


provozní brzda - dvoukruhová, vzduchová, s posilovačem, účinná na všechna kola náprav;
nouzová brzda - pružinového typu, účinná na všechna kola zadních náprav;
parkovací brzda - pružinového typu, účinná na všechna kola zadních náprav;
pomocná brzda - motorová, výfuková
pressure-air, dual circuit, disc brakes with ABS


service brake - dual-circuit pressure-air brakes acting on all wheels;
emergency brake - spring-type, acting on wheels of the rear axles;
parking brake - spring-type, acting on wheels of the rear axles;
auxiliary brake - engine brake, flap type exhaust brake
Elektrický systém:
Electrical System:
nominální napětí: 24 V
alternátor: 28 V / 100 A
akumulátory: 2x 12 V / 170 Ah
nominal voltage: 24 V
alternator: 28 V / 100 A
batteries: 2x 12 V / 170 Ah
Pneumatiky:
Tyres:
365/80 R20, jednomontáž na všech nápravách
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Renault Dxi7 240-EC01
- řadový, kapalinou chlazený, přeplňovaný s chlazením plnícího vzduchu, s přímým vstřikem paliva, vznětový
- počet válců: 6
- vrtání: 108 mm
- zdvih: 130 mm
- objem válců: 7,145 l
- maximální točivý moment: 920 Nm při 1200 až 1700 ot/min
- maximální výkon: 177 kW při 2300 ot/min
Renault Dxi7 240-EC01
- in-line, liquid cooled, turbocharged and charge-air-cooled direct injection, diesel
- number of cylinders: 6
- bore: 4.25 in
- stroke: 5.12 in
- swept volume: 436 cu in
- maximum torque: 679 lb.ft at 1200 to 1700 rpm
- maximum power output: 237,4 bhp (240,7 PS) at 2300 rpm
Převodovka:
Gearbox:
ZF 6S 1000 T0
- mechanická, 6+1, manuální, synchronizovaná


ZF Steyr VG 750
- přídavná převodovka
- dvoustupňová sestupná, elektropneumatické řazení za klidu vozidla
ZF 6S 1000 T0
- mechanical, 6+1, manual, synchromeshed


ZF Steyr VG 750
- tranfer box
- dual speed, electro-pneumatical shifting, with torque divider
Spojka:
Clutch:
SAE2
- jednokotoučová s centrální pružinou, hydraulicky ovládaná s pneumatickým posilovačem, průměr 395 mm
SAE2
- single plate, with diaphragm spring, hydraulic control with pneumatic boobster, 395 mm diameter
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
320 l 70.39 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
106 km/h 65.9 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
800 km 497.1 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
36 ° / 36 °
Svah:
Gradient:
451) ° 1001) %
Boční náklon:
Side Slope:
392) ° 872) %
Překročivost:
Trench Crossing:
0,9 m 35 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,6 m 24 in
Brodivost:
Fording Depth:
1,2 m 47 in
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
(T810-1R0R26 13 177 6x6.1R/323)


1) svah 45° je pro celkovou hmotnost
2) boční náklon 39° je pro pohotovostní hmotnost



valníková plošina:
- délka: 4,7 m
- kotevní úchyty v podlaze
- sezeni pro 16 osob, plachta


naviják:
- tažná síla: 78 kN
- délka lana: 60 m
- vývod lana dopředu nebo dozadu
(T810-1R0R26 13 177 6x6.1R/323)


1) gradient of 100 % is for GVW
2) side slope of 87 % is for CW



cargo bed:
- length 4,7m
- cargo tie downs
- 16 troop seats, tarpaulin


winch:
- pulling force: 78 kN
- rope length: 60 m
- front or rear rope output direction
Zdroje:
Sources:
firemní materiály Tatra a.s.

CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-810-V-P-1R0R26-13-177-6x6-1R-t73319#335270 Version : 0
Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R

Military vehicle with an armored cabin designed for the transport of bulk and fixed piece material and persons. This is the first all-terrain truck in the Czech Armed Forces, where ballistic protection of the crew cabin was used. The armor of the cabin was caused by the need to ensure the protection of persons in the cabin when deploying vehicles in foreign missions.

Under the Contract for the supply of off-road medium cars, including a classroom training base and means of logistical support signed by the Minister of Defense Jiří Šedivý on 15 December 2006, one T810-VP vehicle was ordered and delivered to the army in in 2007. During June 2008, the Joint Forces Command asked the Chief of the General Staff to purchase another six armored T810-VPs to secure units sent to foreign missions. By the end of 2008, 7 T810-V-P vehicles had been delivered.

The cabin is fitted with ballistic protection elements weighing 960 kg for Level 1 according to STANAG 4569 Annex A against the effects of 7.62 mm small arms. The manufacturer of the PC 0180 armored cab protection is SVOS Přelouč.

In 2009, the ACR took over one specimen T810 PRAM intended as a 120mm mortar transporter vz. 82 PRAM-L. It was assumed that this type would in the future replace the existing cars V3S M1 ZČ and V3S M2 ZČ used in mortars batteries of mechanized battalions 4. rapid deployment brigades and 7. mechanized brigades. In the end, these plans were not realized and instead of Tatra 810 vehicles were for the transport of mortars vz. 82 PRAM-L in February 2016 purchased cars T815-7 PRAM.

The first foreign mission in which the T810-V-P was involved was the deployment of the 1st ACR Unit - OMLT in the province Vardak in 2010.

Sources:
1) Rearmament of the Czech Armed Forces with medium medium cars, presentation of the Ministry of Defense of the Czech Republic, Prague, 2008
2) https://www.valka.cz/topic/view/64910/
3) https://www.army.cz/scripts/detail.php?id=11988
4) Company materials of Tatra a.s.
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-810-V-P-1R0R26-13-177-6x6-1R-t73319#260065 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

První vyrobená T810-V-P (F 12-39) na snímcích ze září 2007, v této době se vozidlo účastnilo kontrolních zkoušek u VTÚPV Vyškov.
CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-810-V-P-1R0R26-13-177-6x6-1R-t73319#260219 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

T810-V-P (F 12-39), Den NATO 2007.
zdroj: vlastní archív
CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-810-V-P-1R0R26-13-177-6x6-1R-t73319#231959 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

T810-V-P (F 12-39). (fotografie ©Jaroslav Matoulek)





URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-810-V-P-1R0R26-13-177-6x6-1R-t73319#260067 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Další snímky téhož vozidla, tentokrát z roku roku 2008, T810-V-P má již přidělenu VPZ 641 69-79. Na některých obrázcích lze spatřit lafetovaný UK vz. 59.
CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-810-V-P-1R0R26-13-177-6x6-1R-t73319#260229 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

První vyrobená T810-V-P (VPZ 641 69-79, výrobní číslo podvozku 009) po přestříkání, květen 2009.
CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-810-V-P-1R0R26-13-177-6x6-1R-t73319#335273 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

T810-V-P (VPZ 026 28-57, výrobní číslo podvozku 300), který putoval do výzbroje 151. ženijního praporu, květen 2009.
CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-810-V-P-1R0R26-13-177-6x6-1R-t73319#335274 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

T810-V-P (VPZ 026 28-57, výrobní číslo podvozku 300) z výzbroje Roty EOD 151. ženijního praporu podřízeného 15. ženijní brigádě, červen 2009.
CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-810-V-P-1R0R26-13-177-6x6-1R-t73319#335276 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

T810-V-P (VPZ 641 69-79 [vlevo] a VPZ 026 28-40) přidělené 1. jednotce operačního školicího a styčného týmu OMLT (Operational Mentoring and Liaison Team) nasazené v afghánské provincii Vardak při vykládání z An-124 na letišti v Kábulu, konec srpna 2010. Jedna z Tater táhne elektrocentrálu EC 16 kW.
CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-810-V-P-1R0R26-13-177-6x6-1R-t73319#371568 Version : 0
T810-IN-P RVS (OEM 026 28-33), 74. light motorized battalion preparation techniques for winter operations, November 2012. 74. lmopr has three armoured T810-In-P in desert camouflage (one of them is pictured), which are equipped with the Czech original radio fired home-loving explosives. STAR Light 3.

Photo: 74. lmopr
.
CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-810-V-P-1R0R26-13-177-6x6-1R-t73319#501578 Version : 0
T810 PRAM (OEM 023 55-01, the serial number of the chassis 562), a Battalion of security, Command training - Military academy, September 2011 and 2012. Compared to the standard T810-In-P, the vehicle differs mainly lifting face and handles on the back for fixation of the mortar vz. 82 PRAM-L. So far only made the prototype is operated with In-VA in the Vyškov..
CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-810-V-P-1R0R26-13-177-6x6-1R-t73319#536512 Version : 0
Members 2. guard company BAF were unloaded from the car T810-In-P bags with sand for zodolnění checkpoint of the afghan police in the city Čarikar, the metropolis of the province of parwan province, Afghanistan, may 2014..
CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R - (US Army / Pfc. Nikayla Shodeen)

(US Army / Pfc. Nikayla Shodeen)
CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R - (US Army / Pfc. Nikayla Shodeen)

(US Army / Pfc. Nikayla Shodeen)
CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R - (US Army / Pfc. Nikayla Shodeen)

(US Army / Pfc. Nikayla Shodeen)
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-810-V-P-1R0R26-13-177-6x6-1R-t73319#532566 Version : 0

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Vážení,
existuje nějaká malůvka znázorňující umístění minometu PRAM-L na korbě Tatry 810 PRAM.
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-810-V-P-1R0R26-13-177-6x6-1R-t73319#579293 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more