Heinkel He 111 A-0

     
Název:
Name:
Heinkel He 111 A-0 Heinkel He 111 A-0
Originální název:
Original Name:
Heinkel He 111 A-0
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1936 Ernst Heinkel Flugzeugwerke AG, Rostock-Marienehe /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
7
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1936
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5400 kg 11905 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8220 kg 18122 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
22,60 m 74ft 1,75in
Délka:
Length:
17,50 m 57ft 4,98in
Výška:
Height:
4,10 m 13ft 5,41in
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2 ? ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
BMW VI 6,0 Z
- vidlicový
- počet válců: 12
- vzletový výkon: 485 kW (660 PS)
BMW VI 6,0 Z
- V-design
- number of cylinders: 12
- take-off power output: 651 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
309 km/h v 5400 m 192 mph in 17717 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
270 km/h v ? m 168 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6000 m 19685 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2500 km 1553 mi
Výzbroj:
Armament:
hmotnost pum: 1000 kg (maximálně)

obranná výzbroj: 3x MG 15
bomb load: 2205 lb (maximum)

defensive armament: 3x MG 15
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Griehl, M.: Heinkel He 111, AirDOC, 2006
Michulec, R.: Heinkel He 111, AJ-Press, 1993
Stachura, P., Zazvonil, J., Haladěj, D.: Heinkel He 111, Modelpres, 1994
http://de.wikipedia.org/wiki/Heinkel_He_111
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-111-A-0-t73003#379739 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Heinkel He 111 A-0

Dvojmotorový bombardér Heinkel He 111 bol jedným z prvých lietadiel tohto typu vyvíjaným pre potreby nemeckého vojenského letectva (ďalším typom bol Ju 86). Nakoľko v dobe vývoja bolo Nemecko viazané zmluvami, ktoré mu zakazovali vývoj bombardovacích lietadiel, bol vývoj kamuflovaný ako civilné lietadlo. Vývoj lietadla sa stretával z mnohými problémami, najväčší sklz vo vývoji bol spôsobený nevyhovujúcimi motormi a zmenami dizajnu krídiel na základe nedostatkov zistených počas prác na projekte.

Prvý prototyp bombardovacieho lietadla He 111 V3 bol testovaný s civilným označením D-ALES (pre civilné potreby sa testoval He 111 V2, D-ALIX).

Prvé sériové stroje sa začali vyrábať v roku 1934, pôvodne bolo plánovaných postaviť 12 (10 ks) kusov s označením He 111 A-0. Etalónom pre výrobu sa stal druhý vyrobený prototyp He 111b. Druhé a tretie vyrobené lietadlo bolo v roku 1936 podrobené testom v Rechline, na základe výsledkov testov sa rozbehla sériová výroba s dvojicou motorov BMW VI 6.OZ. Lietadlá série A-0 mali predĺženú nosovú časť s veľkou presklenou kabínou bombometčíka. Maximálna hmotnosť bombovej výzbroje dosahoval 1000 kg. Lietadlo bolo vyzbrojené trojicou guľometom MG 15 v troch stanovištiach - A: nosová časť trupu, B: odkryté stanovište na vrchnej časti trupu, C: spodné strelište, zasúvajúce sa do trupu. Osádka bola tvorená 4 osobami. He 111 A-0 dosahovali maximálnu rýchlosť 310 km/hod a praktický dostup 5500 m, max. Vzletová hmnotnosť 8700 kg (praktická 7700 - 8225 kg), dolet 1100 km (s 1000 kg bômb). Priemerná rýchlosť cca 250-275 km/hod.

Oproti prototypu He 111 V2 bola hmotnosť sériového stroja A-0 o 999,7 kg vyššia, pri použití motorov s rovnakým výkonom, čo spôsobilo že lietadlá nemali pre Luftwaffe dostaočné parametre a nakoniec neboli do výzbroje zaradené.

Sériová výrova typu A-0 bola zastavená v polovici roku 1937 a bolo postavených celkom 7 ks.

Šesť vyrobených strojov bolo neskôr predaných do Číny (spolu s ďalšími predsériovými strojmi bolo do Číny dodaných celkom 10 lietadiel).



Zdroj: Manfred Griehl: Heinkel He 111, AirDOC 2006, ISBN 3-935687-43-5
Vojna v Vovzduche 102 - Heinkel He 111, www.airwar.ru
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-111-A-0-t73003#258990 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Heinkel He 111 A-0 čínského nacionalistického letectva, zobrazený stroj havaroval 23. prosince 1944 během zkušebního letu s nově zastavěnými americkými motory Pratt & Whitney.


Zdroj
Heinkel He 111 A-0 -


URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-111-A-0-t73003#379741 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Bokorys He 111 A-0


Zdroj: Vojna v vozduche č.1 He 111
Heinkel He 111 A-0 -


URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-111-A-0-t73003#379747 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more