Consolidated Y1P-25

21.3.2015 - Spuštění nového fóra - prosím čtěte
30.05.2015 - Sraz Nelahozeves

Consolidated Y1P-25

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Consolidated Y1P-25 Consolidated Y1P-25
    Originální název:
    Original Name:
    Consolidated Y1P-25
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1932-DD.MM.1932 Consolidated Aircraft Corp., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1932-DD.MM.1932
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 ((32-321)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1763 kg 3887 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2318 kg 5110 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    13.37 m 43ft 10,25in
    Délka:
    Length:
    8.94 m 29ft 4in
    Výška:
    Height:
    2.62 m 8ft 7in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    ? m2 ? ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Curtiss V-1570-57 Conqueror s turbokompresorem G.E. F-2G o výkonu 466 kW ve výšce 6100 m Curtiss V-1570-57 Conqueror with G.E. F-2G supercharger, 625 hp at 20000 ft
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    397.5 km/h v 4572 m 247 mph in 15000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    310.6 km/h v ? m 193 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    6.7 min do 3048 m 6.7 min to 10000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný 7,62mm kulomet Browning v přídi
    1x pohyblivý 7,62mm kulomet Browning v zadní kabině
    2x fixed .30 Browning machine gun
    1x flexible .30 Browning machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Wegg, John. General Dynamics Aircraft and their Predecessors. Naval Institute Press, Annopolis 1990. ISBN 0-87021-233-8.
    Jones, LLoyd S. U.S. Fighters. Aero Publishers, Inc. Fallbrook 1975.
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://joebaugher.com/usaf_fighters/p25.html
    http://www.aerofiles.com/_conso.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72209#254990 Version : 0
    Aubi MOD
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    V roce 1931 zbankrotovala holdingová společnost Detroit Aircraft, vlastník Lockheed Aircraft, a její konstruktér Robert J. Woods přešel do Consolidated Aircraft. S ním přišel do firmy i projekt YP-24, na kterém pracoval v předchozím zaměstnání. Wood projekt přepracoval do podoby Consolidated Y1P-25, rychlého dvoumístného stíhače pro nahrazení Berliner-Joyce P-16. Za velkého zájmu armády byly postaveny dva kusy, které měly celokovovou dolnoplošnou konstrukci a zatahovací podvozek. První stroj dostal motor Curtiss V-1570-57 "Conqueror s turbokompresorem, který mu měl umožnit rychlost až 398 km/h ve výšce 4500m, druhý stroj měl tentýž motor bez kompresoru a nižší směrovku a byl určen jako útočný Y1A-11.

    Y1P-25 byl armádě doručen 9. prosince 1932 a 12. ledna 1933 byl zničen při havárii. 20. ledna byl zničen i Y1A-11. Krátké testy ovšem ukázaly nadějnost koncepce s tím, že havárie nezavinila konstrukční chyba. Vývoj proto pokračoval a přes nepostavené P-27 a P-28 s motory Pratt & Whitney Wasp pokračoval typem P-30, který se dostal do sériové výroby.

    Zdroj:
    http://www.aerofiles.com/JBconso-p25.html
    http://www.aerofiles.com/_conso.html
    www.nationalmuseum.af.mil
    www.aviastar.org
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72209#254993 Version : 0
    Aubi MOD
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Consolidated Y1P-25.

    http://www.nationalmuseum.af.mil/shared/media/photodb/photos/060907-F-1234P-001.jpg
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72209#254994 Version : 0
    Aubi MOD