CZE - Tatra 815-2 TERRN°1 Multilift Mk.IV (přepravník kontejnerů)

     
Název:
Name:
Tatra 815-2 TERRN°1 Multilift Mk.IV Tatra 815-2 TERRN°1 Multilift Mk.IV
Originální název:
Original Name:
Tatra 815-2 TERRN°1 Multilift Mk.IV
Kategorie:
Category:
nosič kontejnerů container carrier
Výrobce:
Producer:
OKD Doprava, Ostrava [finální montáž / finaly assembly]
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2006-DD.MM.2007
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
24
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2006
Obsluha:
Crew:
1
Technické údaje:
Technical Data:
 
Podvozek:
Chassis:
Tatra 815-270R84 41 300 8x8.2
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
157501) kg 347231) lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
410002) kg 903902) lb
Celková délka:
Overall Length:
85333) mm 27ft 11,93in3)
Celková šířka:
Overall Width:
2550 mm 8ft 4,39in
Celková výška:
Overall Height:
31554) mm 10ft 4,2in4)
Světlá výška:
Ground Clearance:
223 mm 8,77in
Rozvor:
Wheelbase:
1650 mm - 2600 mm - 1450 mm 64,95in - 102,36in - 57,09in
Rozchod:
Track:
2034 mm - přední nápravy
2054 mm - zadní nápravy
80,08in - front axles
80,87in - rear axles
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra T3B-928-70
- vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 2
- počet válců: 8
- objem válců: 12 667 cm3
- maximální točivý moment: 1830 Nm při 1200 ot/min
- maximální výkon: 300 kW při 1800 ot/min
Tatra T3B-928-70
air cooled, V-type, four stroke, turbocharged and charge-air-cooled direct injection Diesel engine, electronic cooling control; meets EURO 2 emission standards
- number of cylinders: 8
- swept volume: 773 cu in
- maximum torque: 1350 lb.ft at 1200 rpm
- maximum power output: 402 hp (408 PS) at 1800 rpm
Převodovka:
Gearbox:
Tatra 14 TS 180T
- synchronizovaná 7+1; řazení mechanické s pneumatickým posilovačem, normální a redukovaný chod řazený elektropneumaticky s předvolbou
Tatra 14 TS 180T
- synchromesh gearbox with semiautomatic split, 7 forward and 1 reverse gears, normal or reduced drive mode; pressure-air assisted gear-shifting by means of a gear shift lever with pre-selector
Spojka:
Clutch:
MFZ 1x430
- jednolamelová s průměrem 430 mm s membránovou pružinou, ovládání hydraulické se vzduchovým posilovačem
MFZ 1x430
- single-plate, diaphragm clutch 1x430 mm, attached to the engine fly wheel; hydraulic control with pressure-air power cylinder
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
320 l 70.39 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
85 km/h 52.8 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
800 km 497 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
34 ° / ? °
Svah:
Gradient:
325) ° 705) %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
1,9 m 74,8in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,4 m 15,7in
Brodivost:
Fording Depth:
1,2 m 31,5in
Nástavba:
Superstructure:
jednoramenný hákový nakladač Multilift Mk.IV:
- čas nakládání / skládání kontejneru: 25 s / 30 s
- zvedací výkon mechanismu: max. 16500 kg
- kontejnery: ISO 1C, ISO 1CC, flatrack
Multilift Mk.IV single-hook container loader:
- time needed for container loading/unloading: 25 s / 30 s
- lifting power: 36376 lb
- containers: ISO 1C, ISO 1CC, flatrack
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) užitečné zatížení: 17000 kg
2) celková hmotnost jízdní soupravy: 60500 kg
3) bez kontejneru, 9066 mm s kontejnerem
4) bez kontejneru, ? mm s kontejnerem
5) při 32000 kg
1) payload: 37479 lb
2) gross combination weight: 133380 lb
3) without container, 29ft 8,93in with container
4) without container, ?ft ?in with container
5) at 70548 lb
Zdroje:
Sources:
firemní materiály Tatra
IDEB 2008
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-2-TERRN01-Multilift-Mk-IV-prepravnik-kontejneru-t71934#253549 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Multilifty pro slovenskou armádu


Multilift MK.IV na podvozku Tatra 815-270R84 41 300 8x8.2/261 používají pouze OS SR. Prvních 20 vozů bylo slovenské armádě dodáno na podzim 2006, další čtyři pak na Slovensko putovaly na začátku roku 2007.


Fotografie: Tatra

CZE - Tatra 815-2 TERRN°1 Multilift Mk.IV (přepravník kontejnerů) -


CZE - Tatra 815-2 TERRN°1 Multilift Mk.IV (přepravník kontejnerů) -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-2-TERRN01-Multilift-Mk-IV-prepravnik-kontejneru-t71934#215604 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

T815-2 TERRN°1 Multilift Mk.IV, Multifunkčný prápor, kurz obsluh nosičů kontejnerů Multilift MK.IV a Steelbro KL 300/61, 18.11.-27.11.2009.


Fotografie: Multifunkčný prápor

CZE - Tatra 815-2 TERRN°1 Multilift Mk.IV (přepravník kontejnerů) -


CZE - Tatra 815-2 TERRN°1 Multilift Mk.IV (přepravník kontejnerů) -


CZE - Tatra 815-2 TERRN°1 Multilift Mk.IV (přepravník kontejnerů) -


CZE - Tatra 815-2 TERRN°1 Multilift Mk.IV (přepravník kontejnerů) -


CZE - Tatra 815-2 TERRN°1 Multilift Mk.IV (přepravník kontejnerů) -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-2-TERRN01-Multilift-Mk-IV-prepravnik-kontejneru-t71934#382580 Version : 0

Diskuse

On Multilift Mk.IV on Tatra 815-270R84 41 300 8x8.2 chassis the military trials started on 5.3.2007 and lasted until 30.3.2007. The military tests did not turn out to be the best - the commission criticized especially the insufficient corrosion protection of several parts of the vehicle, furthermore, that the vehicle is not able to overcome and work at all in lightly paved terrain, which is also related to the insufficient protection of the chassis parts, air conditioning, but also headlights and headlights into the depths of the depths from possible damage. Curiously, there was no place to store the driver's and passenger's personal weapons in the vehicle on which the military tests were carried out (which is strange to say the least for a vehicle offered to the army). A complaint was lodged against the manufacturer to rectify the deficiencies and the vehicle was put into service.
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-2-TERRN01-Multilift-Mk-IV-prepravnik-kontejneru-t71934#382066 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more