Název: Name: | Dewoitine D.510T | Dewoitine D.510T |
Originální název: Original Name: | Dewoitine D.510T | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1934-DD.MM.1935 Société des Etablissements Lioré et Olivier, Argenteuil | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.1935 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 (objednávka na 36 letadel byla zrušena) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 27.04.1935 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1412 kg | 3113 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1910 kg | 4211 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,092 m | 39ft 8in |
Délka: Length: | 7,850 m | 25ft 9in |
Výška: Height: | 2,430 m | 7ft 11,66in |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,16 m2 | 173.94 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 118,193 kg/m2 | 24.21 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 12Ycrs kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 614 kW (835 k) při 2 400 ot min a 632,5 kW (860 k) v h= 4 000 m při 2 400 ot/min Vrtule dvoulistá s pevným úhlem náběhu | Hispano-Suiza 12Ycrs Hispano-Suiza 12Ycrs twelve-cylinder supercharged liquid-cooled Vee engine, rated at 823.5hp at 2,400 rpm for take-off and 848hp at 2,400rpm at 13,123 ft, driving a two-blade fixed-pitch propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 392 km/h v 4000 m | 243.6 mph in 13123 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 320 km/h v ? m | 198.8 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,75 min do 4000 m | 5,75 min to 13123 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | 32808 ft |
Dolet: Range: | 1000 km | 621.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Colt-Browning ráže 7,62 mm v křídlech a 2x pevný kulomet Colt-Browning ráže 7,62 mm v trupu Pumový náklad: 4x 50 kg | Two fixed forward-firing 0.3 inch Colt-Browning machine-guns in the engine cowling and two fixed forward-firing 0.3 inch Colt-Browning machine-guns mounted in the wing. Bomb load: a four 110lb of bombs |
Uživatelské státy: User States: | ( | ( |
Poznámka: Note: | Počátkem roku 1934 projevila turecká vláda zájem o letouny Dewoitine D.500, ale s motory Hispano-Suiza 12Xcrs nebo 12Ycrs. Kanóny S-9 nebyly montovány, naproti tomu byl v trupu držák pro kameru. Průtahy při dodání prvního způsobily zrušení zakázky. Letouny byly později upravené na Dewoitine D.510TH a prostřednictvím Saudské Arábie exportovány republikánům do Španělska. Proti ostatním D.510 měly "starou" dřevěnou dvoulistou vrtuli a podvozek z D.500. | - |
Zdroje: Sources: | L+K 16/1985, Malé letectvo, Jan Kaše http://www.afwing.com/gallery/d500/1.htm http://www.geocities.com/red_spain/apfranc.htm http://www.airwar.ru/enc/fww2/d510.html http://wp.scn.ru/en/ww15/f/638/137/0 - obrázek archiv autora |