Morane-Saulnier MS.405 C.1

     
Název:
Name:
Morane-Saulnier MS.405 C.1 Morane-Saulnier MS.405 C.1
Originální název:
Original Name:
Morane-Saulnier MS.405 C.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.MM.1938 Aéroplanes Morane-Saulnier, Puteaux /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-20.01.1937 prototypes
DD.03.1937-15.12.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy
15 předsériových
První vzlet:
Maiden Flight:
08.08.1935 1st prototype
20.01.1937 2nd prototype
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1860 kg 4101 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2440 kg 5379 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
16,200 m 53ft 1,75in
Délka:
Length:
8,170 m 26ft 9,66in
Výška:
Height:
2,710 m 8ft 10,66in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,10 m2 184.06 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
142,690 kg/m2 29.23 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Ycrs kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 614 kW (835 k) a 633 kW (860 k) v h= 4 000 m.
Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček typu Hispano Suiza 27M o průměru 3 100 mm.
Hispano-Suiza 12Ycrs twelve-cylinder, liquid-cooled Vee engine, rated 824 hp for take-off and 848 hp at 13,123 ft,
driving a three-blade variable-pitch Hispano Suiza 27M propeller with diameter 10 ft 2 in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
406 l v trupové nádrži 89.3 UK gallons in a fuselage tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
479 km/h v 4000 m 297.6 mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
330 km/h v 3260 m 205.1 mph in 10696 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
9,83 m/s 1935 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9000 m 29528 ft
Dolet:
Range:
1000 km 621.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón Hispano-Suiza HS-9 ráže 20 mm, střílející osou vrtule, 60 granátů a
2x pevný kulomet ráže 7,5 mm v křídlech, po 300 nábojích.
One fixed forward-firing 0.79 inch Hispano-Suiza HS-9 cannon fired through the propeller hub, 60 rounds and
two fixed forward-firing 0.295 inch MAC 1934 machine-guns in a wings, 300 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1. prototyp motor Hispano Suiza 12Ygrs o výkonu 633 kW (860 k), této motor poháněl dvoulistou dvoupolohovou vrtuli Chauviere, letoun dosahoval 443 km/h v h= 3 500 m.


Letoun Morane Saulnier MS.405 vznikl na základě požadavku francouzského letectva, to chtělo moderní jednoplošnou stíhačku. MS.405 tento požadavek splnil pouze částečně - byl jednoplošníkem se zatahovacím podvozkem (První prototyp nějakou dobu létal s prozatímním pevným podvozkem). Nesplnil požadavek na modernost - konstrukce draku byla zastaralá. Moderní letouny využívaly povrchu letounu (kovové skořepiny) jako nosné části, MS.405 měl trup sestaven celé sítě hliníkových profilů a tento složitý rám byl zakryt Plymaxem, což byla překližka potažená tenkou (0,4 mm) vrstvou hliníku.
The first prototype was powered by an 848 hp Hispano Suiza 12Ygrs engine with a two-bladed two-pitch Chauvière propeller. Its top speed was 298 mph at 13,120 feet.


The MS.405 was developed in response to a French fighter specification of July 1934. Although it was a monoplane, in other ways it was an old fashioned aircraft. Morane Saulnier built their aircraft using technology known from earlier biplanes. Structural strength was provided by a series of bulkheads connected by aluminium tubes, connected by wire-braced struts. The aircraft was skinned with Plymax, a composite of plywood and aluminium.
Zdroje:
Sources:
William Green and Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, New York, Smithmark, 1994, ISBN 0-8317-3939-8.
Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939-45, Votobia, 1999, ISBN 80-7198-396-9
Gaston Botquin, Monografie Lotnicze Numer 28, M.S. 406, AJ PRESS Gdynia, ISBN 83-86208-46-5
Gaston Botquin, Aircraft Profile No. 147, The Morane Saulnier 406, Profile Publications Ltd., Surrey, England
www.historyofwar.org
www.aviastar.org
www.xs4all.nl
http://www.airwar.ru/enc/fww2/ms405.html
http://airwiki.org/enc/fww2/ms406.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Morane-Saulnier-MS-405-C-1-t71689#252449 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fotografie předsériových MS.405C.1
zdroj uveden výše
Morane-Saulnier MS.405 C.1 -


Morane-Saulnier MS.405 C.1 -


Morane-Saulnier MS.405 C.1 -


Morane-Saulnier MS.405 C.1 -


Morane-Saulnier MS.405 C.1 -


Morane-Saulnier MS.405 C.1 -


Morane-Saulnier MS.405 C.1 -


Morane-Saulnier MS.405 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Morane-Saulnier-MS-405-C-1-t71689#252451 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Trojpohledový náčrtek MS.405C.1
zdroj uveden výše
Morane-Saulnier MS.405 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Morane-Saulnier-MS-405-C-1-t71689#252450 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

https://atf40.1fr1.net/t15239-chasseur-ms-405

Morane-Saulnier MS.405 C.1 -


Morane-Saulnier MS.405 C.1 -


Morane-Saulnier MS.405 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Morane-Saulnier-MS-405-C-1-t71689#733841 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more